1966 Mustang Coupé
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Contacteer:
Pertronix
Mijn Pertronix werkt ook gewoon op 9V zonder problemen. Als je echter aan de primaire kant van de bobine maar 9V aanleverd hou je aan de secondaire kant natuurlijk ook minder over.
De opnemer zal waarschijnlijk niet beter gaan functioneren van 12V, maar je bougies zullen wat beter vonken.
Hoeveel voordeel je daarvan hebt is natuurlijk de vraag, geeft waarschijnlijk alleen voordeel in extreme omstandigheden.
De opnemer zal waarschijnlijk niet beter gaan functioneren van 12V, maar je bougies zullen wat beter vonken.
Hoeveel voordeel je daarvan hebt is natuurlijk de vraag, geeft waarschijnlijk alleen voordeel in extreme omstandigheden.
- tripleblack
Ik heb veel gehad bij de installatie aan de onderstaande Engelstalige site:
Mogelijk kun je er wat mee. Overigens veel respect hoor voor de manier, waarop je met je auto bezig bent. Je hebt het Mustang-hart op de goede plek zitten!
Peter
http://www.mustangsplus.com/tech/prtronix/
Mogelijk kun je er wat mee. Overigens veel respect hoor voor de manier, waarop je met je auto bezig bent. Je hebt het Mustang-hart op de goede plek zitten!
Peter
http://www.mustangsplus.com/tech/prtronix/
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
- tripleblack
Ik weet niet hoe de auto verder technisch is Hans en wat je onder de motorkap nog nodig hebt. Ik heb nog wel een paar gebruikte spulletjes liggen, die gewoon goed zijn en wel op een 65er passen. Ik doneer liever dan dat ik er geld voor krijg. Uiteindelijk is het goede doel om je auto weer zo snel mogelijk straatwaardig te krijgen. Ik weet ook wat het kost om een auto helemaal af te krijgen en daarom vind ik het leuk om bij te dragen. Ik woon in het Noorden en kan dus niet snel even komen sleutelen. Stuur even een PB in geval je wat nodig mocht hebben. Misschien heb ik het liggen.
Peter
Peter
Hans,
Als ik een keer moet helpen dan hoor ik het graag. Ik woon niet zo ver bij je vandaan.
Als ik een keer moet helpen dan hoor ik het graag. Ik woon niet zo ver bij je vandaan.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
Hans,
Motorolie doe ik liggend in mijn eigen garage, maar ATF verversen lukt niet met een krik. Moet je een brug voor hebben - maar je kent waarschijnlijk het aanbod van Ton (Mr.Mustang).
Ik heb het bij Ton gedaan; als je OP DEZE LINK KLIKT zie je waarom je een brug nodig hebt.
In de link staat ook waarom je naar mijn mening "F"-type ATF moet gebruiken.
Marc
Motorolie doe ik liggend in mijn eigen garage, maar ATF verversen lukt niet met een krik. Moet je een brug voor hebben - maar je kent waarschijnlijk het aanbod van Ton (Mr.Mustang).
Ik heb het bij Ton gedaan; als je OP DEZE LINK KLIKT zie je waarom je een brug nodig hebt.
In de link staat ook waarom je naar mijn mening "F"-type ATF moet gebruiken.
Marc
Marc
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
Ik ben bijna zo ver dat ik de motor kan gaan starten maar ik wil graag weten welke dingen ik moet nakijken voor dat ik hem start, ik heb de brandstoffilter al vervangen en er zit een nieuwe LPG filter op.
20W50 heb ik ook in huis en 50/50 koelvloeistof.
Olie filter heb ik ook een nieuwe van.
Mzzls
Hans
20W50 heb ik ook in huis en 50/50 koelvloeistof.
Olie filter heb ik ook een nieuwe van.
Mzzls
Hans
2000 Chrysler Neon
www.hansdijkman.nl
www.hansdijkman.nl
Hans,
Wel een spannend moment wat er aan komt! Er is wel een verschil in starten of echt gaan rijden, denk ik.
Misschien een overbodige opmerking, maar is echt alle oude benzine eruit? Ligt er natuurlijk ook aan op welke brandstof je gaat starten.
Ik twijfel nog even aan de olie. Op zich is het aan te raden olie op bedrijfstemperatuur te verversen, want dan is ze veel dunner en loopt de laatste druppel er makkelijker uit. Maar ja, na al dat stilstaan kun je misschien toch maar beter eerst verversen. Het kost wel wat, maar dan kun je misschien beter na een paar langere ritten opnieuw (inclusief filter) verversen.
De pakking van het nieuwe filter met een beetje olie insmeren en het filter niet meer dan handvast zetten.
Het is zeer aan te bevelen het koelsysteem te verversen (je hebt de spullen ook al), maar voor een keer starten is dat niet urgent. Wel als je echt gaat rijden natuurlijk.
De kans dat het starten moeizaam gaat is niet denkbeeldig. Overbelast de startmotor dan niet, blijf niet doorstarten, maar laat hem weer een paar minuten afkoelen.
Ik kan even niet meer verzinnen.
Succes,
Marc
Wel een spannend moment wat er aan komt! Er is wel een verschil in starten of echt gaan rijden, denk ik.
Misschien een overbodige opmerking, maar is echt alle oude benzine eruit? Ligt er natuurlijk ook aan op welke brandstof je gaat starten.
Ik twijfel nog even aan de olie. Op zich is het aan te raden olie op bedrijfstemperatuur te verversen, want dan is ze veel dunner en loopt de laatste druppel er makkelijker uit. Maar ja, na al dat stilstaan kun je misschien toch maar beter eerst verversen. Het kost wel wat, maar dan kun je misschien beter na een paar langere ritten opnieuw (inclusief filter) verversen.
De pakking van het nieuwe filter met een beetje olie insmeren en het filter niet meer dan handvast zetten.
Het is zeer aan te bevelen het koelsysteem te verversen (je hebt de spullen ook al), maar voor een keer starten is dat niet urgent. Wel als je echt gaat rijden natuurlijk.
De kans dat het starten moeizaam gaat is niet denkbeeldig. Overbelast de startmotor dan niet, blijf niet doorstarten, maar laat hem weer een paar minuten afkoelen.
Ik kan even niet meer verzinnen.
Succes,
Marc
Marc
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
Wehe 100ste berichtje op deze topic....
De remmen werken op dit moment dus een blokkie om zal ook wel leuk zijn.
De olie heb ik uit laten lopen zonder hem te starten, het duurde wel ff maar volgens mij is echt bijna alles er uit en ik heb de crankshaft ook ff laten draaien door aan de pully te draaien dus hij is nu wel behoorlijk leeg.
Wat de brandstof betreft is het denk ik slim om ff de tank er onderuit te halen want dan weet ik zeker dat hij leeg is en kan ik hem schoonmaken aan de binnenkant.
Mzzls
Hans
De remmen werken op dit moment dus een blokkie om zal ook wel leuk zijn.
De olie heb ik uit laten lopen zonder hem te starten, het duurde wel ff maar volgens mij is echt bijna alles er uit en ik heb de crankshaft ook ff laten draaien door aan de pully te draaien dus hij is nu wel behoorlijk leeg.
Wat de brandstof betreft is het denk ik slim om ff de tank er onderuit te halen want dan weet ik zeker dat hij leeg is en kan ik hem schoonmaken aan de binnenkant.
Mzzls
Hans
2000 Chrysler Neon
www.hansdijkman.nl
www.hansdijkman.nl
-
mustangclubalmere
- Contacteer:
Uhm tank kan er niet makkelijk onderuit heb ik gemerkt en kan ook niet open....
ff een fototje van 16 mei:

En ik ben bezig geweest met de linker deur (schuren en spuiten):
Dit is hoe het er uit zag:

En hoe het nu is, alleen komt er nog wel een nieuw deurpaneel op:

En nog ff een fototje van mijn Mustang:

Mzzls
Hans
ff een fototje van 16 mei:

En ik ben bezig geweest met de linker deur (schuren en spuiten):
Dit is hoe het er uit zag:

En hoe het nu is, alleen komt er nog wel een nieuw deurpaneel op:

En nog ff een fototje van mijn Mustang:

Mzzls
Hans
2000 Chrysler Neon
www.hansdijkman.nl
www.hansdijkman.nl
Hans,
Hij staat er toch al strak bij hoor! Mooie foto.
Tja die tank. Je kunt toch op het punt waar de leiding de tank uitgaat iets doen? Bij mij zit daar een flexibele slang; kun je ook gelijk de leiding laten leeglopen. Ik herinner mij jouw foto's zonder tandop, dus de huidige inhoud moet er zoveel mogelijk uit.
En dan toch maar starten!
Marc
Hij staat er toch al strak bij hoor! Mooie foto.
Tja die tank. Je kunt toch op het punt waar de leiding de tank uitgaat iets doen? Bij mij zit daar een flexibele slang; kun je ook gelijk de leiding laten leeglopen. Ik herinner mij jouw foto's zonder tandop, dus de huidige inhoud moet er zoveel mogelijk uit.
En dan toch maar starten!
Marc
Marc
-
mustangclubalmere
- Contacteer: