Vage geintresseerde in mijn auto...???
Moderator: Shelby GT-H
Vage geintresseerde in mijn auto...???
Ik ontving vanavond een iewat vreemde email van een potentiele koper van mijn auto, voor sommigen is het geen verassing dat mijn auto weggaat, en daarmee plaats maakt voor een Mustang die ik uit amerika wil halen..
Eigenlijk was ze al zo goed als verkocht ware het niet dat diegene mij de dag waarop hij de auto zou komen ophalen belde met een onverwachte mededeling die ik hier niet met jullie zal delen...
Toch kreeg ik vanavond een email die ik hier zal posten omdat ik niet goed weet wat ik er mee aanmoet, ik heb dan wel alle vragen beantwoord en teruggestuurd...
dit is 'm .....
Hello Verkoper,
ben ik weduwe Linda door naam ik in de zoon van Italië,my slechts ben volgende maand huwelijk leef, I inetend gevend hem een gift die zijn papa hem vóór zijn plotselinge death.before zijn dood beloofde hij zijn enige zoon een auto beloofde die dit nauwkeurige is u voor verkoop on(marktplaats.nl)distance notting aan me in enkel het kopen van het om mijn recente echtgenootbelofte aan zijn zoon te vervullen. gelieve ik te willen weten of is het nog availiable en of is het, laat me de onderstaande details hebben plaatst: (i)The definitieve/bodemprijs van het. (ii)The afstand in mijlen (beelden iii)Recent van het. (iv)Why u verkoopt het. (v)If de auto heeft een duidelijke titel. (vi)Any ander detail u kunt wensen om ons te geven. De bovengenoemde vragen zijn vragen dat ik om werd geadviseerd te vragen door mijn ingenieur alvorens om het even welke auto te kopen in het buitenland, zodat vind hen niet embarrasing om te antwoorden Ik hoop om van u te horen heb spoedig een aardige dag. Linda....
..............
Hello Seller,
I am widow linda by name i live in Italy ,my only son is wedding next month,i inetend giving him a gift which his daddy promised him before his sudden death.before his death he did promise his only son a car which is this exact one you place for sale on(marktplaats.nl)distance is notting to me in buying it just to fulfill my late husband promise to his son .Please i would want to know if it's still availiable and if it is,let me have the below details:
(i)The final/bottom price of it.
(ii)The mileage
(iii)Recent pictures of the it.
(iv)Why you are selling the it.
(v)If the car has a clear title.
(vi)Any other detail you may wish to give us.
The above questions are questions that i was advised to ask by my engineer before purchasing any car abroad,So don't find them embarrasing to answer.I hope to hear from you soon.Have a nice day.
Linda....
Rien..
Eigenlijk was ze al zo goed als verkocht ware het niet dat diegene mij de dag waarop hij de auto zou komen ophalen belde met een onverwachte mededeling die ik hier niet met jullie zal delen...
Toch kreeg ik vanavond een email die ik hier zal posten omdat ik niet goed weet wat ik er mee aanmoet, ik heb dan wel alle vragen beantwoord en teruggestuurd...
dit is 'm .....
Hello Verkoper,
ben ik weduwe Linda door naam ik in de zoon van Italië,my slechts ben volgende maand huwelijk leef, I inetend gevend hem een gift die zijn papa hem vóór zijn plotselinge death.before zijn dood beloofde hij zijn enige zoon een auto beloofde die dit nauwkeurige is u voor verkoop on(marktplaats.nl)distance notting aan me in enkel het kopen van het om mijn recente echtgenootbelofte aan zijn zoon te vervullen. gelieve ik te willen weten of is het nog availiable en of is het, laat me de onderstaande details hebben plaatst: (i)The definitieve/bodemprijs van het. (ii)The afstand in mijlen (beelden iii)Recent van het. (iv)Why u verkoopt het. (v)If de auto heeft een duidelijke titel. (vi)Any ander detail u kunt wensen om ons te geven. De bovengenoemde vragen zijn vragen dat ik om werd geadviseerd te vragen door mijn ingenieur alvorens om het even welke auto te kopen in het buitenland, zodat vind hen niet embarrasing om te antwoorden Ik hoop om van u te horen heb spoedig een aardige dag. Linda....
..............
Hello Seller,
I am widow linda by name i live in Italy ,my only son is wedding next month,i inetend giving him a gift which his daddy promised him before his sudden death.before his death he did promise his only son a car which is this exact one you place for sale on(marktplaats.nl)distance is notting to me in buying it just to fulfill my late husband promise to his son .Please i would want to know if it's still availiable and if it is,let me have the below details:
(i)The final/bottom price of it.
(ii)The mileage
(iii)Recent pictures of the it.
(iv)Why you are selling the it.
(v)If the car has a clear title.
(vi)Any other detail you may wish to give us.
The above questions are questions that i was advised to ask by my engineer before purchasing any car abroad,So don't find them embarrasing to answer.I hope to hear from you soon.Have a nice day.
Linda....
Rien..
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
- mustangmania
- Mustanghenkie
Vaag he? als ze hierheen komt met contant geld zit het wel goed,
maar anders trappen we er niet in, wel valt op dat dit steeds met italie te maken heeft.
Ik heb eens een Cobra R gezien (In Italie met usa plates, en op Ebay usa stond deze ook te koop)
twee weken terug op een Cobra gereageerd in Duitsland (de eigenaar was in Italie, eerst een voorschot dan komt ze naar Duitsland en dan verder afhandelen)
En nu dit weer... Ik ga wel oppassen..
Rien..
maar anders trappen we er niet in, wel valt op dat dit steeds met italie te maken heeft.
Ik heb eens een Cobra R gezien (In Italie met usa plates, en op Ebay usa stond deze ook te koop)
twee weken terug op een Cobra gereageerd in Duitsland (de eigenaar was in Italie, eerst een voorschot dan komt ze naar Duitsland en dan verder afhandelen)
En nu dit weer... Ik ga wel oppassen..
Rien..
Jaja, dit stinkt
Let maar op: de auto wordt opgehaald door een kennis, en die is haar (als het al een vrouw is) op de een of andere manier nog een aardig bedrag schuldig. Hier heeft ie al een cheque voor klaarliggen. Omdat jij zo'n aardige jongen bent en precies de auto hebt die ze wil hebben (yeah, right) mag je die cheque hebben en betaal je het verschil maar terug aan die kennis. Jij levert de cheque in bij de bank, die accepteert hem. Jij denkt, niks aan de hand en betaalt die kennis het verschil terug en overhandigt de papieren en sleutels van je Mustang.
Een paar weken later krijg je een telefoontje van de bank dat de cheque niet gedekt is o.i.d. en ben je opeens een auto en eigen geld kwijt. Wordt regelmatig voor gewaarschuwd op VMF.
Wat je zegt: cash geld will do. Maar ook daar zijn de nodige trucs..
Let maar op: de auto wordt opgehaald door een kennis, en die is haar (als het al een vrouw is) op de een of andere manier nog een aardig bedrag schuldig. Hier heeft ie al een cheque voor klaarliggen. Omdat jij zo'n aardige jongen bent en precies de auto hebt die ze wil hebben (yeah, right) mag je die cheque hebben en betaal je het verschil maar terug aan die kennis. Jij levert de cheque in bij de bank, die accepteert hem. Jij denkt, niks aan de hand en betaalt die kennis het verschil terug en overhandigt de papieren en sleutels van je Mustang.
Een paar weken later krijg je een telefoontje van de bank dat de cheque niet gedekt is o.i.d. en ben je opeens een auto en eigen geld kwijt. Wordt regelmatig voor gewaarschuwd op VMF.
Wat je zegt: cash geld will do. Maar ook daar zijn de nodige trucs..
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
ik heb ook zo'n reactie gehad op mijn dagelijkse auto die op marktplaats stond. vage mail in t engels en de afzender had een klant die precies zo'n auto zocht die ik had.(tuurlijk).
die zou weer een kennis sturen die de auto op zou halen en betalen.
ik had gelijk de afzender geblokkeerd.
by the way,wat is een ip-bom?
Thunderbird '96 v8
- mustangmania
Dit is een oud geintje van hackers...deze verzonden op het IP adres van de gebruiker een hele zwerm mails die er voor zorgde dat de computer compleet craschte, maar ik denk met de huidige computers dat dit niet meer zo een efect heeft. Maar het is nog steeds mogelijk als je een beetje creatief bent op het internet kun je deze uitleg met de nodige bestanden nog wel vinden.bamba072 schreef:ik heb ook zo'n reactie gehad op mijn dagelijkse auto die op marktplaats stond. vage mail in t engels en de afzender had een klant die precies zo'n auto zocht die ik had.(tuurlijk).
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
dat wil ik ook wel weten....bamba072 schreef:wat is een ip-bom?
en Rien, gewaarschuwd mens teld voor twee maar jij teld na al deze waarschuwingen wel voor twintig.
Ben benieuwd of je nog wat hoort van de weduwe....
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]
[size=150]Carol[/size] [/URL]
[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
[size=150]Carol[/size] [/URL]
[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Rien wees inderdaad maar voorzichtig.
Had je bij de vorige koper geen handgeld [aanbetaling] gevraagd ?
Dan kan hij er niet zo snel onderuit, tenzij hij het handgeld opgeeft.
Heb je tenminste nog iets.
Had je bij de vorige koper geen handgeld [aanbetaling] gevraagd ?
Dan kan hij er niet zo snel onderuit, tenzij hij het handgeld opgeeft.
Heb je tenminste nog iets.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
@ Edgar: Ze verzinnen echt van alles om je op te lichten he? zonder cash blijven ze maar lekker blijven ze maar lekker thuis, het zal mij niks verbazen als ze ergens in de buurt wonen..
Ik ga zeker op mijn hoede blijven, want tegenwoordig ben je al opgelicht voordat je kan denken "volgens mij hangt hier een luchtje aan"
@ Ronald: Handgeld had ik niet gevraagd omdat hij na een proefritje helemaal in de wolken was en zei dat hij de wagen dolgraag wilde hebben. Het was zo goed als een deal, dus nam ik aan dat hij vandaag de wagen ook zou komen halen.. wel jammer omdat ik al een beetje aan het zoeken was in de USA..
Rien..
Ik ga zeker op mijn hoede blijven, want tegenwoordig ben je al opgelicht voordat je kan denken "volgens mij hangt hier een luchtje aan"
@ Ronald: Handgeld had ik niet gevraagd omdat hij na een proefritje helemaal in de wolken was en zei dat hij de wagen dolgraag wilde hebben. Het was zo goed als een deal, dus nam ik aan dat hij vandaag de wagen ook zou komen halen.. wel jammer omdat ik al een beetje aan het zoeken was in de USA..
Rien..
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
Ook met cash geld oppassen,kan wel vals zijn.Vooral na dit soort fage e mails.
Mark
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
- 66fastback
Hoi
Is een appart verhaal maar als deze persoon met contant geld wil betalen en ook nog bereid is mee te gaan naar jouw bank kan je het geld daar laten checken.
Wat het verhaal erg vaag maakt is het erg gebrekkige nederlands maar dit herken ik wel.
Mijn vrouw (Amirkaanse) gebruikt vaak een vertaal site genaamd world lingo. Dan krijg je een dergelijke tekst waarvan je nog wel de essentie kan begrijpen maar die verder behoorlijk warrig is.
Deze persoon is dus in ieder geval wel zo beleefd geweest om de mail ook in het nederlands te vertalen.
Eric
Is een appart verhaal maar als deze persoon met contant geld wil betalen en ook nog bereid is mee te gaan naar jouw bank kan je het geld daar laten checken.
Wat het verhaal erg vaag maakt is het erg gebrekkige nederlands maar dit herken ik wel.
Mijn vrouw (Amirkaanse) gebruikt vaak een vertaal site genaamd world lingo. Dan krijg je een dergelijke tekst waarvan je nog wel de essentie kan begrijpen maar die verder behoorlijk warrig is.
Deze persoon is dus in ieder geval wel zo beleefd geweest om de mail ook in het nederlands te vertalen.
Eric