Vage geintresseerde in mijn auto...???

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Rien,

Niet verder mee fucken (pardon my french). Je hebt te maken met een professionele oplichtersorganisatie, en die kun je beter gewoon negeren. Ze zoeken gewoon makkelijk op te lichten gevalletjes, maar als je tegengas gaat geven, ga je opvallen en kon je best wel problemen krijgen. Er zijn wel eens uitzendingen geweest op tv over dit soort bendes.

Zo hebben ze stapels gsm liggen, met op de achterkant een sticker met daarop met welke naam ze moeten opnemen en details van de erbij behorende zwendels. Natuurlijk allemaal moeilijk te traceren prepaid telefoons, die na een paar deals gewoon de gracht in worden gegooid. Ga er maar van uit dat het een nederlandse organisatie is (ze gaan voor die paar duizend euro echt niet eruopa door hoor), dus met een beetje pech weten ze al heel snel genoeg details van je. Ik zag al dat ze je achternaam hebben, en wellicht ook al een woonplaats, en anders lukt dat wel met het traceren van je mailtje, en het bijbehorende ip adres. Hoe meer ze van je weten, des te interessanter wordt het om gewoon een keer 's nachts langs te komen. Zitten ze echt niet mee hoor! Voor jouw is het nu misschien een leuk spelletje, maar echt, dit zijn serieuze misdadigers hoor! Het zijn echt niet meer een paar kanslozen ergens in de rimboe die dit uithalen.

Als ik jou was zou ik verdere mails van die lui negeren, en ook erg op je hoede zijn bij nieuwe belangstellenden. Misschien beter een nieuwe advertentie zetten met net iets andere foto's en ze vanaf het begin af negeren.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
rhazer-31

Bericht door rhazer-31 »

hmm mja,
Daar heb je gelijk in Edgar. Ik laat het hier maar bij,
Ik ben wel wijzer geworden wat het is, het is een zogenaamde "419 Scam"
De west Afrikanen (Nigerianen) "voornamelijk" gebruiken dit om de "blanken" op te lichten voor al wat die hun hebben aangedaan naar hun zeggen, jaarlijks gaat er 2 Billion!!! in om, en dat is 2 keer de waarde als wat de VS jaarlijks exporteerd naar Afrika..
Het is een georganiseerde bende die vroeger werd gebruikt door gedetineerde die zo zwakke schakels (zoals bedrijven die dicht tegen hun faissement aan zaten) miljoenen te storten in ruil voor hulp met export van illegale handel en een aandeel in dat bedrijf, met het niet wetende dat het bedrijf uiteindelijk de dupe zou worden van alles.. Tegenwoordig doen ze het zoals bij mij maar dan met cheques waarmee je in de problemen komt bij je eigen bank en zo behouden zij hun geld plus dat wat ze van je kochten..

Rien..
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Verstandig! En ga er voor de zekerheid van uit dat die 419 scam niet uit een ver land komt, maar gewoon ergens uit Nederland. Er zijn meer mensen die dit forum lezen en wellicht een auto te koop hebben staan; zijn bij deze ook mooi op de hoogte en zullen in ieder geval niet belazerd worden.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
tripleblack

Bericht door tripleblack »

Och, je kan altijd nog vragen of ze een Western Union betaling willen doen voor dat bedrag. Dan kun je het eerst zelf cash ophalen. Er zijn 200.000 kantoren op de wereld dus als haar dat niet uitmaakt zit er in ieder plaatsje in Italie ook wel een kantoortje. Eerst de centen en dan zie je wel wat er gebeurd. (Waarschijnlijk hoor je dan niets meer)

Peter

http://www.westernunion.com/info/homePa ... ination=US
erpie

Bericht door erpie »

Rien, wees verstandig e luister naar edgar, en negeer deze lui, en witte musang in toch wel zeldzaam in jouw omgeving, ik zou haar maar aan de ketting leggen (de mustang dan he)
Mustang '67 Coupe DLX (Still Under Construction)
peerke

Bericht door peerke »

Deze jongens weten ze toch wel geregeld terug te pakken en laten de scammers een foto van zichzelf sturen waarin ze een leuke tekst omhoog moeten houden.Het is even leeswerk maar er zitten hele leuke bij.....
http://www.419eater.com
groeten , Peerke.
carol
Contacteer:

Bericht door carol »

:lache: :lache: :lache:

Die foto's , je moet echt de onderschriften lezen, geweldig.

Het is alleen jammer dat er zoveel mensen de
dupe geweest zijn voor ze op de foto gaan.
Wij weten nu iig waar op te letten.
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]

[size=150]Carol[/size] [/URL]

[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”