BPM en BTW omzeilen !!!!

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

fordman
Donateur 2014

Bericht door fordman »

Hmmmmmm..........wat zou een 2006 mustang BPM en BTW vrij kosten????? :blowme:

Fordman :ciggy:
Fordman
1968 fastback

[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Aparte manier......bijna te makkelijk om te geloven... :blink:

Marcel:baby:
unicorn
Contacteer:

Bericht door unicorn »

Het is echt waar.
Ik ken iemand die nu een Audi besteld heeft.
Het is "legaal".
Ford Mustang

GT 5.0 Convertible
Chrysler Neon 2001 2.0i
Honda CBR 600F 1988 (motor)
martijn
Contacteer:

Bericht door martijn »

fordman schreef:Hmmmmmm..........wat zou een 2006 mustang BPM en BTW vrij kosten????? :blowme:

Fordman :ciggy:
Dat was ook direct de vraag welke bij mij opkwam. Een 2006 GT kost zo'n $28.000,- Indien daar bij deze constructie enkel de verscheping bijkomt en je het hele verhaal omrekent in €'s, wordt zo'n nieuwe GT ineens wel betaalbaar.
Hmmmmmm...
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
347SC

Bericht door 347SC »

Ik rij zelf ook een auto met buitenlands (duits) kenteken, hiervoor heb ik 12 A4tjes in moeten vullen en 3 maanden moeten wachten op een vergunning (vrijstelling BTW en BPM) Deze vergunning wordt verleent door een samenwerking van de douane en de belastingdienst.
Ik moest hiervoor bewijzen dat ik de auto ook in het buitenland gebruikte en niet alleen in nederland.
Buiten het feit dat er op "onverklaarbare" wijze krassen deuken en schade onstaat aan de auto, er veel wordt geknippert met de lichten, naar het voorhoofd wordt gewezen en zo af en toe een keer wordt afgesneden is het dus best mogelijk om een auto met een buitenlands kenteken te rijden.Het scheelt op een middenklasse (passat) auto 15000 Euro.

Hiervoor had ik een huurwagen met duits kenteken zonder vergunning waar ik diverse keren aan de grens ben aan gehouden hier weet de douane niet wat ze er mee aan moeten. Ik denk alleen als je er te lang mee rijd dat het een probleem wordt.
Al kom je niet bij de grens er zijn nu eenmaal mensen die het niet kunnen hebben die de douane cq belastingdienst naar je toesturen op je prive adres die dan ineens de vergunning willen zien.
Kan er over meepraten.

just my 2 cents :ciggy:

hier de regelgeving;

Als uw werkgever u een auto van de zaak ter beschikking heeft gesteld en die auto staat in het buitenland geregistreerd, dan mag u als inwoner van Nederland daarmee ook in Nederland rijden. U bent in dat geval wel belasting van personenauto's en motorrijwielen (BPM) verschuldigd, tenzij u van de Nederlandse Douane een vrijstellingsvergunning heeft gekregen.

De voorwaarden voor het krijgen van een vrijstelling zijn:

De personenauto is voor 50% of meer bestemd voor de uitoefening van uw werkzaamheden buiten Nederland en voor beperkt persoonlijk gebruik. Uw inwonende gezinsleden kunnen ook van de auto gebruik maken.
Uw werkgever heeft in een schriftelijke verklaring toegestaan dat u de personenauto ook voor privé-doeleinden gebruikt.
U heeft als gevolg van uw arbeidsverhouding geen invloed op de beslissing van uw werkgever om u een personenauto ter beschikking te stellen die niet in Nederland staat geregistreerd.
De vrijstellingsvergunning moet zijn aangevraagd voordat u met de auto in Nederland gaat rijden. U kunt de vrijstelling aanvragen bij het BPM-aangiftepunt of het douanedistrict dat bevoegd is voor uw woonplaats.

http://www.belastingdienst.nl/buitenlan ... 878_434884
[img]http://www.unit175.com/images/lineeye.gif[/img]
[url=http://www.unit175.com][b]WWW.347SC.COM[/b][/url]
hwystang

Bericht door hwystang »

Dat je op deze manier de BPM kan ontduiken geloof ik wel , maar de BTW is niet mogelijk.
Als je iets importeerd naar de EU moet er BTW betaald worden ,afhankelijk naar welk land geimporteerd wordt.
Ik weet het geldende tarief in Luxemburg niet, maar het lijkt me dat ze er daar ook wel BTW heffen..

Grtz Peter

Op www.planetford.com kun je nette prijzen voor nieuwe stangs vinden.
Americanhorsepower
Contacteer:

Bericht door Americanhorsepower »

Ook voor mij zou het de uitkomst zijn om een 2006 Mustang GT Convertible te gaan rijden.
Ik heb een vraag wat gebeurt er als het verhuur bedrijf op de fles gaat?
Of staat de auto bij deze constructie op je eigen naam.
Zoveel mogelijk informatie graag.

Roy
Ford Mustang Dealer
American Horse Power
Karstraat 44
6681 LC
Bemmel
Tel: 0481-454004
[url]http://www.americanhorsepower.nl[/url]
info@americanhorsepower.nl
Mustang200

Bericht door Mustang200 »

Wat unit175 schetst is wanneer de auto op eigen naam komt te staan maar dat is in het telegraf-artikel niet het geval: men huurt de auto, is derhalve geen eigenaar en het karretje komt ook niet op naam van de berijder, in tegenstelling tot bijvoorbeeld lease. Maarr, wat AmericanHorsepower al opmerkt: wat als die verhuurder failliet gaat of met de fiscale noorderzon vertrekt?? Het lijkt me toch wel ietwat tricky en het lijkt me sterk dat de kleptocraten Zalm en Wijn en consorte hier niet heeel gauw een stokje voor gaan steken. Wetgeving die nodig is om er voor te zorgen dat oude-van-dagen niet met 6 man op een kamer moeten en ééns in de week mogen schijten duurt jaren -als het al lukt- maar dit soort dingen is meestal in een wip geregeld.

Sorry voor de scherpe politieke toon, mar ik kon het ff niet laten. :gooi: Dat het bedenken van deze constructies überhaubt voorkomt is al erg genoeg.
En nu hebben we het weer over Mustangs.
'65 Ford Mustang Hardtop Coupe 200cid L6
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale 455cid V8
'59 DeSoto Commercial Utility
'88 Chevrolet Sprint Turbo
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

Americanhorsepower schreef:Ook voor mij zou het de uitkomst zijn om een 2006 Mustang GT Convertible te gaan rijden.
Ik heb een vraag wat gebeurt er als het verhuur bedrijf op de fles gaat?
Of staat de auto bij deze constructie op je eigen naam.
Zoveel mogelijk informatie graag.

Roy
ben ook erg geintresseerd!!!

aangezien het bedrijf de auto aan jou verhuurt, kan je ook je geld toch niet kwijt zijn?

hoe zit het precies in elkaar? wat is bv de huurprijs?
hoe safe is het?
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Mustang200

Bericht door Mustang200 »

Ze zullen 'm wel niet voorfinancieren, dus: verhuurtoko weg, auto weg.
'65 Ford Mustang Hardtop Coupe 200cid L6
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale 455cid V8
'59 DeSoto Commercial Utility
'88 Chevrolet Sprint Turbo
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Zou het kunnen werken als je het doet via een huurkoopcontract?Als dan de verhuurder bv.failliet zo gaan kun je het contract dacht ik afkopen zodat de auto je eigendom wordt.Ik weet alleen niet of je dan alsnog bpm moet betalen,lijkt mij van wel.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

www.carhandlingnederland.biz

voor meer info.

staan op marktplaats
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
yellow

Bericht door yellow »

Vandaag stond al in de krant,dat de minister dit onmiddellijk ongedaan wil maken en de heren toch noch BPM en BTW wil laten betalen.
Het geschil is nu voor het Europese hof v. Justitie

Frans
The American Icon
Tom_Paris

Bericht door Tom_Paris »

Eigenlijk is het al een oude truc. Je kunt ook een gekochte auto "exporteren" naar Luxemburg, hem daar aan een gewillige bank verkopen en hem daarvan weer leasen. Je rijdt dan in feite een Luxemburgse auto met Luxemburgse platen. Een bank lijkt me een wat betrouwbaardere partner als "Global Car Rent", maar feitelijk ben je niet de eigenaar van de auto.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”