Een vraagje aan de Techneuten onder jullie.
Ik heb sinds Augustus een Ford Gran Torino uit 1972.
De motor die erin zit is een 302 2V (F-Code). Heb alleen geen technische ervaring met motoren. Maar wat niet is kan je leren zeg ik altijd.
Verder leef ik met het idee: If it ain't broke, don't fix it.
Maar wil wel graag weten hoe alles werkt, en als er een probleem(pje) is
niet direct naar de Garage hoeven hollen.
De vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met de The Detroit Iron CD.
Kan deze dan bestellen in de States. Maar misschien zeggen jullie wel, zonde van je geld, koop liever dit ................, of dat ................. boek.
Alvast bedankt,
Gert.
Boek of CD
Moderator: Shelby GT-H
- torinosaurus
Tja Gert,
Ik heb geen ervaring met de CD. Wel met de set (van 5) 1972 Car Shop Manuals. Daarin worden alle Fords, van Pinto tot en met Lincoln Continental, op alle onderdelen beschreven. Natuurlijk dus ook Mustang en Torino.
Ook ik ben wel aanhanger van de "afblijven zolang het werkt" filosofie. Maar dat neemt niet weg dat ik al heel veel plezier van die boeken heb gehad. Ik heb er dacht ik 50 of 60 dollar voor betaald, maar zoals wel vaker hier door menigeen opgemerkt, met één uur werkplaatstarief ben je meer kwijt.
Of de CD zonde van het geld is denk ik niet, het is eerder een kwestie van voorkeur. Ik vind het handig het boek bij de hand te hebben als ik onder die auto lig.
Ik heb overigens ook nog een Chilton's 65-73 Repair Manual en die vind ik ook handig. Het verschil: de Ford boeken bevatten uitleg of tekening over ieder boutje, waar de Chilton meer behandelt hoe je iets doet. Ze vullen elkaar dus aan, vind ik.
Succes met de keuze,
Marc
Ik heb geen ervaring met de CD. Wel met de set (van 5) 1972 Car Shop Manuals. Daarin worden alle Fords, van Pinto tot en met Lincoln Continental, op alle onderdelen beschreven. Natuurlijk dus ook Mustang en Torino.
Ook ik ben wel aanhanger van de "afblijven zolang het werkt" filosofie. Maar dat neemt niet weg dat ik al heel veel plezier van die boeken heb gehad. Ik heb er dacht ik 50 of 60 dollar voor betaald, maar zoals wel vaker hier door menigeen opgemerkt, met één uur werkplaatstarief ben je meer kwijt.
Of de CD zonde van het geld is denk ik niet, het is eerder een kwestie van voorkeur. Ik vind het handig het boek bij de hand te hebben als ik onder die auto lig.
Ik heb overigens ook nog een Chilton's 65-73 Repair Manual en die vind ik ook handig. Het verschil: de Ford boeken bevatten uitleg of tekening over ieder boutje, waar de Chilton meer behandelt hoe je iets doet. Ze vullen elkaar dus aan, vind ik.
Succes met de keuze,
Marc
Marc
Ik denk ook dat een boek handiger is omdat je die makkelijker bij de hand hebt als je iets zoekt, en om nou de hele PC mee te nemen naar je garage (tenzij je een flaptop hebt).
Maar.. Als je een printer hebt is het aan de andere kant ook weer makkelijk om even snel uit te printen wat je nodig hebt (kost bijna niks aan inkt) voordeel is dan dat het niet erg is als het vies word omdat je na het klaren van de klus de papieren gewoon weg kan gooien..
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, een boek is lekker makkelijk bij de hand en een CD gaat langer mee als je elke week aan het sleutelen bent..
Rien..
Maar.. Als je een printer hebt is het aan de andere kant ook weer makkelijk om even snel uit te printen wat je nodig hebt (kost bijna niks aan inkt) voordeel is dan dat het niet erg is als het vies word omdat je na het klaren van de klus de papieren gewoon weg kan gooien..
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, een boek is lekker makkelijk bij de hand en een CD gaat langer mee als je elke week aan het sleutelen bent..
Rien..
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
- torinosaurus
Oke jongens,
Met deze antwoorden weet ik eigenlijk genoeg, ik ga voor de CD versie.
kost $.35,- en is idd niets tov een uurtje werkplaats tarief.
En is eigenlijk best handig om wat je nodig hebt even uit te printen.
Hou jullie wel op de hoogte of het iets was.
Oh ja, Cd kopieert ook makkelelijker dan een boek :hahano:
Thnx.
Met deze antwoorden weet ik eigenlijk genoeg, ik ga voor de CD versie.
kost $.35,- en is idd niets tov een uurtje werkplaats tarief.
En is eigenlijk best handig om wat je nodig hebt even uit te printen.
Hou jullie wel op de hoogte of het iets was.
Oh ja, Cd kopieert ook makkelelijker dan een boek :hahano:
Thnx.