Motor in de soep gelopen!!!

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

mustangdoctor

Bericht door mustangdoctor »

ik heb hier nog eentje liggen compleet uit een 99 dacht ik

moet eens kijken .laat maar horen of je interesse hebt .
prijs1500 compleet met automaat

groetjes frank
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Frank welke bak hangt er achter dat blok van jouw????
En schakeld hij nog goed????
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
maurice
Contacteer:

Bericht door maurice »

Nou de motor heeft zo'n 210.000 gelopen nu waarvan de laatste 100.000 op gas inderdaad.
Ik heb ook een Toyota Carina E 1.6 gehad en die had ruim 450.000 gelopen en ik zou toch zeggen dat zo'n 5.0L blok veel minder te verduren heeft als zo'n 1.6 viercilindertje.
Wat er exact mis is dat er een vrij hard gekletter uit het blok komt... afhankelijk van het toerental, meer gas en het geratel gaat sneller. Ook onafhankelijk van de stand van de versnelling... Neutraal, drive, doet er niet toe... dus niet in de versnellingsbak.
Misschien wordt er te snel gekozen voor een nieuw blok.
Maar stel voor dat de zuigers, kleppen en drijfstangen krom zijn... Zou dit dan niet te vervangen zijn? want een motor heeft wel meer onderdelen toch? en niet alles zal kapot zijn, toch?
Maurice

Voorkant van een rode Mustang in de spiegel?
Blijf rechts rijden, haal niet in en laat hem met hoge snelheid passeren!...
zie ook de achterkant... heel even :)

1995 Mustang GT 5.0 V8 Cabrio
2000 Suzuki GSX-R 750
maurice
Contacteer:

Bericht door maurice »

mustangdoctor schreef:ik heb hier nog eentje liggen compleet uit een 99 dacht ik

moet eens kijken .laat maar horen of je interesse hebt .
prijs1500 compleet met automaat

groetjes frank
Hoeveel heeft die gelopen dan?
Is het dezelfde al ik nu heb zodat hij zo omgehangen zou kunnen worden?
Maurice

2000 Suzuki GSX-R 750
yellow

Bericht door yellow »

Hoi

Ik vindt dit heel naar voor je,maar ik heb iets meegemaakt met een Renault 2.0 megane cabrio die had 45000 km gelopen.
De zuiger was geexplodeerd en de zuigerstang had binnenin alles kapot geslagen een gat als een vuist in het motorblok.
Dus kms doet er niet zoveel aan toe.

Frans
The American Icon
unicorn
Contacteer:

Koop niet bij Altijd raak.

Bericht door unicorn »

Ik heb een keer een motor van mijn Chrysler 300 m daar gehaald. Het was de grootste fout die ik kon maken. Blokken staan daar lang stil en ze bewaren ze allemaal gewoon buiten. Mij heeft het alleen maar meer ellende opgelevert.

maurice schreef:Daar ben ik ook een beetje bang voor aan het worden, maar ik heb weinig keus... MEt een kapotte motor kan ik hem ook niet inruilen dus ik moet hem eerst laten maken... en als hij weer klaar is wil ik hem eigenlijk niet kwijt... Ik ben gehecht geraakt aan die wagen....
Ik heb via onderdelenlijn een aanbieding gekregen van www.altijdraakpenders.nl uit Vlaardingen... Ze bieden motoren aan vanaf EUR 1.850,-... zou dat wat kunnen zijn??
En zijn er verschillende motoren mogelijk in de GT?
Ford Mustang

GT 5.0 Convertible
Chrysler Neon 2001 2.0i
Honda CBR 600F 1988 (motor)
kouzy

Bericht door kouzy »

als je kleppen e.d. krom zijn loopt je motor niet, bizar dat zo'n garage meteen voorstelt een nieuw blok erin te hangen. wij krijgen veel klanten met 'echt overleden' motoren en zelfs die worden volledig uit elkaar gepeuterd en gereviseerd. wij zijn met in en uitbouwen meestal zo'n anderhalve tot twee dagen bezig, de revisie zelf besteden we uit en duurt ook nog wel een paar dagen...
6-banger

Bericht door 6-banger »

garage's heb ik niet veel vertrouwen in.

wat ik niet begrijp is dat ze zeggen dat je kleppen,zuigers en drijfstang kapot zijn.kan iemand mij uitleggen hoe dat blok dan toch nog loopt?weliswaar niet goed lopen maar toch.volgens mij is het zo dat als een drijstang bijvoorbeel afgebroken is,het blok sowieso niet meer loopt.datzelfde lijkt mij ook met kapotte zuigers.met eknele kapotte kleppen zou hij mischien nog kunnen lopen dat weet ik niet.maar ik vind het een vreemd verhaal van die garage.dat men zo zonder erin te kijken kan zeggen dat er zuigers,kleppen en drijfstang kapot zijn terwijl het blok nog loopt.nou wil ik niet zeggen dat ik er zoveel verstand van heb want dat heb ik maar een beetje maar als je logisch nadenkt........

wat ebay aangaat:daar heb ik zelf geen prettige ervaringen mee.

ik zou toch zelf eens kijken naar dat blok.kleppendeksel eraf halen lijkt me niet zo moeilijk.kun je daar mischien al zien of er wat met de kleppen is.anders zou je mischien aan een forum lid dat veel verstand van motoren heeft eens kunnen vragen of hij er naar wil kijken.

in elk geval,ik hoop dat het snel op een niet te dure manier opgelost is voor je.
groet,jan
maurice
Contacteer:

Bericht door maurice »

Tsja, Ik weet het ook even zo niet... Het is niet dat ik helemaal geen verstand van motoren heb maar ik heb geen ruimte en tijd om zelf de zaak op te lossen.
Ik heb net van EPS een aabieding gehad van EUR 2750,- ex BTW inclusief inruil van het oude blok. Daarnaast kost de ombouw zo'n EUR 1.200,- tot EUR 1.500,-. Dit gaat aardig in de papieren lopen dus.
Het blok zou dan wel volledig gereviseerd zijn en dat geeft me dan wel weer een goed gevoel...
Maar inderdaad het blok zelf loopt nog wel gewoon en niet echt slecht of zo maar hij maakt alleen een vreselijk ratelend geluid.
Daarnaast is waarschijnlijk nu de pomp van de stuur bekrachtiging ook kapot omdat we de auto uit de garage hebben moeten duwen zonder dat hij liep. En dat was een keer of 8 steken en draaien aan het stuur zonder dat de auto liep en na een keer of 4 - 5 steken kreeg ik ook nog een "mooi" oliespoor onder de auto vandaan...

Soms zit het mee.... en soms ook helemaal niet... :(
Maurice

2000 Suzuki GSX-R 750
6-banger

Bericht door 6-banger »

ik blijf het een vreemd verhaal van die garage vinden.als jij een beetje verstand van motoren hebt en logisch nadenkt denk ik dat je tot de zelfde conclusie komt.dat ratelen kan ik ook niet thuisbrengen.een gerevisserd blok gaat je dus inclusief monteren rond de 5000 kosten incl. btw?phoe is effe schrikken zeg.
maurice
Contacteer:

Bericht door maurice »

De totale kosten zullen zo rond de EUR 4500,- komen.
Ik heb dan het blok van EPS en die verwezen me door voor de montage naar Wekema in Ide, deze jongens hebben dit vaker bij de hand gehad.
Ik heb zojuist nog met ze gebeld en ook die man zegt dat het blok best kan lopen (nog wel) en dat het hoogst waarschijnlijk de lagers zijn. Dat bekent dat de assen ook kapot zijn en dat het gereviseerd moet worden. Dit kost waarschijnlijk meer dan een "nieuw" revisie blok.
Hij zegt ook dat wanneer ik er even mee door rij dat het helemaal vast zal lopen en dat de schade dan nog veel groter is...
Ik kan de auto bij hem brengen en dan wil hij er met alle plezier naar kijken en adviseren.
Het gaat wel een paar centen kosten maar ik heb hier toch wel een goed gevoel over. En een goede behandeling heeft de pony wel verdiend ;)
Maurice

2000 Suzuki GSX-R 750
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Wekema in Yde hoor ik je zeggen.
Meteen daarheen brengen , dit zijn echt tovenaars met V8 motoren.
Echt prima mensen daar , met heel veel verstand van zaken.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
rhazer-31

Bericht door rhazer-31 »

Balen zeg!

Het is natuurlijk zo dat zo een blok veel meer moet kunnen hebben, maar natuurlijk kan het altijd gebeuren dat ze eerder de geest geeft, dat kan door van alles gebeuren..
Over dat bedrijf in Yde heb ik volgens mij ook hele goede verhalen gehoord..
Nou ja hopelijk loopt alles goed af.. Succes..

Rien..
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
maurice
Contacteer:

Bericht door maurice »

Ik ben blij te horen dat er goede ervaringen zijn met Wekema.
Zoals ik al zei, het gaat wel een paar centen kosten maar ik heb er gelukkig wel weer vertrouwen in :)
Dat kon ik eergisteren nog niet zeggen.
In ieder geval heb ik dit zeker te danken aan dit forum!
SUPER!!!
Maurice

2000 Suzuki GSX-R 750
mustangdoctor

Bericht door mustangdoctor »

ik dacht rond de 120000 km
komt uit een belgiesche mustang met flank schade de boom had gewonnen laat maar horen of je interesse hebt anders kijk ik maandag even naar de nummers

groetjes frank
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”