Ik heb een vraag over: ford siera station GT 2.0 uit 1991
Moderator: Shelby GT-H
Ik heb pas deze auto gekocht en hij begon eigenlijk meteen gebreken te tonen, De kachel die blaast geen warme lucht, Als ik rijd dan begint hij soms te stotteren en te schokken meestal als ik gas minder of iets,
En hij valt dat ook nog wel is uit.
Ik reed laatst op de snelweg van hoofdorp naar purmerend en toen was hij iets van 6 keer uitgevallen, en kan ik hem vaak weer in zijn 4 rijdend aan trappen.
Weet iemand mischien wat dit probleem zou kunnen verorzaken??
gr fulco
En hij valt dat ook nog wel is uit.
Ik reed laatst op de snelweg van hoofdorp naar purmerend en toen was hij iets van 6 keer uitgevallen, en kan ik hem vaak weer in zijn 4 rijdend aan trappen.
Weet iemand mischien wat dit probleem zou kunnen verorzaken??
gr fulco
- RoelKorsten
Als ik jou verhaal zo hoor denk ik dat er een een hoofdsproeier in de carburateur verstopt zit. Ik zou de carburateur eens volledig reinigen en dan meteen een grote beurt doen, zoals brandstoffilter vervangen, bougies en bougiekabels ed. Meestal is dat het probleem bij die 2 ltr pintomotoren.
Die kachel vermoed ik dat de bedienungsdraad los zit of kapot is, dat komt ook vaker voor.
Die kachel vermoed ik dat de bedienungsdraad los zit of kapot is, dat komt ook vaker voor.
Deze motor heeft geen carburateur.
Als het goed is is dit een 2.0i dohc motor.
Laat eens de codes uitlezen van de EEC.
Dat de kachel geen warmte geeft (ik neem aan dat de blower het gewoon doet) kan liggen aan een te laag koelvloeistof nivo.
Kijk eens in het expansievat voor het nivo en de kleur van het koelwater.
Kijk ook of er sporen van olie inzitten.
Trek ook eens je pijlstok en kijk naar de olie die daar op zit of daar water sporen bij zitten.
Ook kan je de vuldop eraf draaien en kijken of daar sporen van water zitten (melkachtige troep).
Vergeet niet dat dit een auto is van 15 jaar oud (dus niet echt nieuw meer)
Ik heb de mijne in januari naar de sloop geduwd, 285000 km en 16 jaar trouwe dienst!!!!!
succes ermee
Fordman :ciggy:
Als het goed is is dit een 2.0i dohc motor.
Laat eens de codes uitlezen van de EEC.
Dat de kachel geen warmte geeft (ik neem aan dat de blower het gewoon doet) kan liggen aan een te laag koelvloeistof nivo.
Kijk eens in het expansievat voor het nivo en de kleur van het koelwater.
Kijk ook of er sporen van olie inzitten.
Trek ook eens je pijlstok en kijk naar de olie die daar op zit of daar water sporen bij zitten.
Ook kan je de vuldop eraf draaien en kijken of daar sporen van water zitten (melkachtige troep).
Vergeet niet dat dit een auto is van 15 jaar oud (dus niet echt nieuw meer)
Ik heb de mijne in januari naar de sloop geduwd, 285000 km en 16 jaar trouwe dienst!!!!!
succes ermee
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
- bartuitschaijk
Ff helemaal off topic: Ik merk steeds vaker dat er vragen gesteld worden over vanallerhande auto's, maar geen mustangs. Ik vind dit persoonlijk vervuiling van het forum. (Het is nu al vaak moeilijk om op een trefwoord iets direct te vinden) Er zijn voldoende andere forums om dit soort vragen te stellen. Indien de moderators het wel toestaan zou ik willen voorstellen om hier een apart topic hoofdstuk van te maken met niet Mustang (gerelateerde) auto's. Voor je het weet gaan we het over lada's en trabantjes hebben.
Bart
Bart
Bart,
In zekere zin heb je helemaal gelijk.
Maar de Forum naam:
Dutch Mustang and Ford forum schept toch die verwarring.
Persoonlijk vind ik, zoals het nu gaat, het wel mee valt met de vervuiling.
Er komt zo nu en dan een enkele niet amerikaan voorbij.
We zijn er toch ook voor om elkaar te helpen met problemen?
Hoe denkt de rest hierover???
In zekere zin heb je helemaal gelijk.
Maar de Forum naam:
Dutch Mustang and Ford forum schept toch die verwarring.
Persoonlijk vind ik, zoals het nu gaat, het wel mee valt met de vervuiling.
Er komt zo nu en dan een enkele niet amerikaan voorbij.
We zijn er toch ook voor om elkaar te helpen met problemen?
Hoe denkt de rest hierover???
Fordman
1968 fastback
1968 fastback
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
bart ,,je hebt wel een beetje gelijk denk ik,maar het is een dutch mustangbartuitschaijk schreef:Ff helemaal off topic: Ik merk steeds vaker dat er vragen gesteld worden over vanallerhande auto's, maar geen mustangs. Ik vind dit persoonlijk vervuiling van het forum. (Het is nu al vaak moeilijk om op een trefwoord iets direct te vinden) Er zijn voldoende andere forums om dit soort vragen te stellen. Indien de moderators het wel toestaan zou ik willen voorstellen om hier een apart topic hoofdstuk van te maken met niet Mustang (gerelateerde) auto's. Voor je het weet gaan we het over lada's en trabantjes hebben.
Bart
and ford forum
zolang het ford is zie ik er niet zo veel problemen mee.
just my 2 cents
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Bart,
Op zich goed om de vraag weer eens aan de orde te hebben. Ik frons ook een beetje als ik een vraag zie verschijnen over bijvoorbeeld een Europese Ford.
Als we terug de historie ingaan heeft dit forum zijn naam gekregen vanuit de Mustang hobby maar met een verruiming naar Amerikaanse Fords. Dit was althans de bedoeling, maar het is niet strikt in de naamgeving tot uiting gekomen. Daarmee creëren we zelf al ruimte voor iedere Ford vraag. Door de jaren heen is er wel eens vaker een vraag over Europese Fords geweest, maar dat is altijd beperkt gebleven tot een enkele vraag en een enkele reactie. Ik zou niet kunnen spreken van vervuiling van het forum hierdoor.
Mustang gerelateerde zaken hebben altijd de overhand gehad en hebben dat nog. Volgens mij is dat simpelweg een gevolg van het feit dat er nu eenmaal meer Mustangs dan andere US – Fords in Nederland en België zijn, maar US – Ford vragen horen hier dus wel thuis.
Een heel andere vraag is hoe strikt we met het forum omgaan. Het antwoord kan ik ook geven: niet strikt! Daar kun en mag je alles van vinden, maar ik denk dat dit forum in de afgelopen 2½ jaar heeft laten zien dat een vrije en zichzelf regulerende stijl tot een succes heeft geleid. Ik zet dagelijks topics in de juiste rubriek, maar echt ingrijpen of corrigeren is gelukkig zelden aan de orde. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar het gaat veel verder dan vragen over niet-Mustangs. Bij een strikte handhaving moet ingegrepen worden op iedere afdwaling van een onderwerp, maar of we dat met z'n allen willen?
Ik moet zeggen dat ik in de dagelijkse forumpraktijk af en toe terugdenk aan het topic waarin de vraag werd gesteld of dit forum niet ten onder ging aan zijn eigen succes. En dan werd met name bedoeld dat de sociale aspecten de overhand zouden krijgen over de technische. Ik denk soms ook dat degenen die vanuit een technische interesse het forum bezoeken teleurgesteld zijn in de hoeveelheid algemene praat. Dat zou naar mijn mening (zonder dat ik gelijk zou willen ingrijpen) af en toe iets minder kunnen. Maar tegelijkertijd zijn er veel forumbezoekers die de mengvorm van techniek, verslagen en sociale omgang wel erg prettig vinden. Er bestaat geen stereotiepe forumklant, kortom. En nog altijd zie ik de gemeenschappelijke interesse in de Mustang of US – Ford als rode draad door vrijwel alle onderwerpen heen lopen.
Marc
Op zich goed om de vraag weer eens aan de orde te hebben. Ik frons ook een beetje als ik een vraag zie verschijnen over bijvoorbeeld een Europese Ford.
Als we terug de historie ingaan heeft dit forum zijn naam gekregen vanuit de Mustang hobby maar met een verruiming naar Amerikaanse Fords. Dit was althans de bedoeling, maar het is niet strikt in de naamgeving tot uiting gekomen. Daarmee creëren we zelf al ruimte voor iedere Ford vraag. Door de jaren heen is er wel eens vaker een vraag over Europese Fords geweest, maar dat is altijd beperkt gebleven tot een enkele vraag en een enkele reactie. Ik zou niet kunnen spreken van vervuiling van het forum hierdoor.
Mustang gerelateerde zaken hebben altijd de overhand gehad en hebben dat nog. Volgens mij is dat simpelweg een gevolg van het feit dat er nu eenmaal meer Mustangs dan andere US – Fords in Nederland en België zijn, maar US – Ford vragen horen hier dus wel thuis.
Een heel andere vraag is hoe strikt we met het forum omgaan. Het antwoord kan ik ook geven: niet strikt! Daar kun en mag je alles van vinden, maar ik denk dat dit forum in de afgelopen 2½ jaar heeft laten zien dat een vrije en zichzelf regulerende stijl tot een succes heeft geleid. Ik zet dagelijks topics in de juiste rubriek, maar echt ingrijpen of corrigeren is gelukkig zelden aan de orde. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar het gaat veel verder dan vragen over niet-Mustangs. Bij een strikte handhaving moet ingegrepen worden op iedere afdwaling van een onderwerp, maar of we dat met z'n allen willen?
Ik moet zeggen dat ik in de dagelijkse forumpraktijk af en toe terugdenk aan het topic waarin de vraag werd gesteld of dit forum niet ten onder ging aan zijn eigen succes. En dan werd met name bedoeld dat de sociale aspecten de overhand zouden krijgen over de technische. Ik denk soms ook dat degenen die vanuit een technische interesse het forum bezoeken teleurgesteld zijn in de hoeveelheid algemene praat. Dat zou naar mijn mening (zonder dat ik gelijk zou willen ingrijpen) af en toe iets minder kunnen. Maar tegelijkertijd zijn er veel forumbezoekers die de mengvorm van techniek, verslagen en sociale omgang wel erg prettig vinden. Er bestaat geen stereotiepe forumklant, kortom. En nog altijd zie ik de gemeenschappelijke interesse in de Mustang of US – Ford als rode draad door vrijwel alle onderwerpen heen lopen.
Marc
Marc
Ik deel dezelfde mening
Zolang het over Fords en Mustangs gaat denk ik dat er niet te klagen valt.
Of dit echt vervuiling is? Tenslotte gaat het om autotechniek en ieder van ons zal nog wel iets kunnen bijleren, niet?
Of dit echt vervuiling is? Tenslotte gaat het om autotechniek en ieder van ons zal nog wel iets kunnen bijleren, niet?
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-
-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,
Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,
Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
zouden jullie weer op mij bericht willen reageren!
- crimson_lion
easy1 schreef:Ik deel dezelfde mening
bedankt ,
helemaal mee eens .
ik ben zelf een ford gek .
of het nou een mustang , torino , capri , granada enz enz is
vindt het allemaal prachtige wagens .
gr dre :burn:
The legend lives
- bartuitschaijk
OK, indien de rest het geen probleem vind, heb ik er ook geen problemen mee. En ik ben het inderdaad eens met als je iemand anders kunt helpen dat je dat moet doen. Wat Marc aanhaalt mbt sociale aspecten zie ik ook terug. Zonder mensen tegen het zere been te willen schoppen, vind ik het af en toe wel storend dat als er een bericht wordt gepost er meteen twintig of meer antwoorden op komen van gefeliciteerd, of wat erg of.... Het is mooi dat iedereen hier goed met elkaar kan omgaan en dat het een echte club is, maar indien je echt naar een technische oplossing aan het zoeken bent dmv bv de zoekfunctie is het behoorlijk irritant om door veel van dit soort goed bedoelde berichten heen te moeten scrollen. Mbt de vraag over de Sierra (of andere niet US Ford auto's) hoop ik inderdaad dat het allemaal binnen de perken blijft. Je kunt mogelijke problemen echter beter vroeg in de kiem smoren dan het door laten gaan totdat het te laat is.
Gr.
Bart
Gr.
Bart
- Mustanghenkie
In de eerste plaats bevolken wij dit forum omdat we met zijn allen Mustang Nut zijn, echter niet iedere Mustang Nut kan het zich veroorloven dagelijk Mustang te rijden. Daarom word bijvoorbeeld een Ford Sierra aangeschaft, maar ook de Mustang Nut met een Toyota Starlet die een vraag heeft moet gewoon bij dit forum terecht kunnen. Jammer dat er toch enkelen zijn die zich hieraan storen, gelukkig zijn er mensen die wel willen helpen (en die er verstand van hebben)
Dit forum is er voor technische info maar ook voor het sociale, beide zijn voor mij even belangrijk.
Dit forum is er voor technische info maar ook voor het sociale, beide zijn voor mij even belangrijk.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord