Ik vind het altijd leuk om een ander zijn project te volgen, welnu….
De tijd is aangebroken om mijn project te posten, het heeft de naam “sexy six cylinder” gekregen.
Het gaat om de vervanging van het motorblok, restauratie van het motorruim en behandeling van de wielkasten.
k’ Heb er bewust mee gewacht tot het volledig af was, dan kon ik alles in één keer posten. :ciggy:
Het motorblok six cylinder 200 CUI, was een olieslurper geworden (via de zuigers),
waarbij ik vroeg of laat moest uitkijken naar een revisie, ruilblok of donormotor.
Wel nu het is een donorblok geworden.
De Pony afgeleverd voor inbouw.

Ik heb de keuze gemaakt om het uitzicht lekker sexy en ORIGINEEL te houden.
Alle onderdelen van het bestaande blok, luchtfilterbehuizing, kleppendeksel, starter, alternator, uitlaatcollector,
carburator, bezinepomp alle brackets werden opgekuist en herspoten in de originele kleur.,
alle dichtingen (carterpan, kleppendeksel, uitlaatcollector en carburator) van de donormotor werden vernieuwd.

Het donorblok was Ford-blauw van kleur, de originele kleur van 200cui 1965 Mustang is zwart->dus in het zwart geschilderd.

Dit is dan het resultaat!
Terwijl het blok eruit was werd de motorruimte onder handen genomen en afwerkt met mat zwart.

Hierna enkele plaatjes na de inbouw, en dan “le moment suprème” sleuteltje omdraaien en jawel
“a new six cylinder is born”!
Realisatie forumlid MIKE.MUSTANG (zie posting “Mijn versie van de GT350SR”)
De wielkasten heb ik deze winter kaal geschuurd (wat een rotzooitje was dat zeg) en geschilderd in een roestwerende primer,
de naden werden afgewerkt met nadenkit en tectyl (wordt op dit ogenblik gedaan).
veel kijkplezier!