Voor / Nadelen van een automaat / schakel ???

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

65-fastback

Bericht door 65-fastback »

GTvert87 schreef:
Cobra302 schreef:schakelbak?? laat ik je dit vertellen , als je ooit een V8 met schakelbak heb gereden, dr is nix wat daar aan kan tippen, pas dan merk je wat voor koppel je hebt van een V8....
helemaal mee eens :ciggy:
sterker nog, met de schakelbak kan je goed de koppel in bedwang houden en los laten als jij dat wil.
das misschien ook een (klein) minpuntje van zalige automaat: kickdown liefst niet onverwacht....... :eekout:
emile.
kickdown en schakelmoment van je automaat kun je gewoon afstellen.

en uiteraard werkt het als een tiptronic. zelf schakel ik met de hand met mijn automaatbak.

nadeel van de oude handbakken is dat ze leizwaar zijn en niet snel schakelen. maar ik heb zelf nooit met een handbak gereden.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

78ghiaT5 schreef:ik kan er kort over zijn: ik HAAT schakelen!!!! de meest achterlijke uitvinding ooit (voor normale wagens).

harry
Harry, laat ik je dit zeggen, bij mn vorige baas, toen ik mn 88-er nog had, met idd een handbak, zat er ook zo 1, dit was toevallig een groepsleider (ik had er nog mee op school gezeten) en ik zat bij de TD, dus ik kon mn auto ff mee nemen het parkeerterrein op voor de Vrachtwagens, hij had altijd een grote mond van mij krijgen ze niet bang, en jij al helemaal niet.. dus ik zeg toen, stap nou maar eens in met je grote mond, hij gedaan. dus ik eerst ff burnoutje gedaan (stilstaand met een handbak, ook dat kan...) dat was zoiets
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
daar werd hij ff stil van, toen auto stil gezet, en ineens vol opgetrokken tot aan de achterkant van het terrein,(parkeer plaats voor 220 trailers dus het was een lang terrein dus we gingen dicht tegen de 180 aan het einde..) daar al driftend de bocht genomen en terug gereden, toen we daar aankwamen , stonden inmiddels aardig wat man buiten en een aantal voor de ramen om te zien hoe hij lijkwit uitstapte... hij wilde nooit meer meerijden.. heel gek.... :ciggy: :ciggy:
voor mij ??

schakelen roeleert zwaar met een V8, gegarandeerd 100% funfactor!!!

en na deze foto's weer gezien te hebben, . wat mis ik dat ding!! :ashamed: :ashamed:
'65 F100
2007 KTM 950 SM
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

dat moet gaaf geweest zijn. eerst ff lekker driften en dan iemand daarmee afbluffen. ik geef echt wel grif toe dat dat met schakelen veel beter kan dan met een automaat. ik vind echter dat schakelen en koppelen met normale auto's (zoals ik al zei) onnodig en irritant. sommigen noemen dat luiheid, maar ik zie het zelf anders. na een weekje werken is lekker toeren met je automaat gewoon erg lekker. tenminste, zo stel ik me dat voor. de meeste mensen die ik spreek zijn het niet met me eens, die 'willen wat te doen hebben in de auto'. voor mij hoeft het niet,

harry
danwen

Bericht door danwen »

even een reactie op het "zware "schakelen !!!!!!!!

onze fastback schakeld en rijd heel soepel, in z'n 3 kun je zowel 30 mph als 120 mph rijden .

het is meer een kwestie van willen en wennen
Danny en Wendy
Sportsroof 1970 grabber blue

"a stranger's just a friend you do not know"
Rob66

Bericht door Rob66 »

Zoals al eerder gezegd denk ik dat het een kwestie van smaak is en wat wil je gaan doen. Beiden functioneren prima.
Vanuit Amerikaans oogpunt is automaat 'standaard' en kiest men een schakel als men echt sportief wilt rijden.

Dus:
Wil je een Muscle-car?: -> Schakelbak
Wil je Cruise'n?: -> Automaat
1966 Convertible I6 C4, Wimbledon White

Riding along in my automobile,
My baby beside me at the wheel.
cruisin' and playin' the radio,
with no particular place to go.
sjak_brak

Bericht door sjak_brak »

Met een schakelbak voel ik me net een mongooltje die om de haverklap dezelfde eentonige handeling moet uitvoeren. Na 2 keer is de lol er aardig vanaf voor mij.
En ik ben liever lui dan moe, dus voor mij liever een automaat ja. Ik vind het al vermoeiend dat mijn wagen geen automatische lichtdimmer heeft, hard werken hoor zon 73 Imperial...
Ask Dr. Brak ====> mail

sjak_brak@yahoo.com

1973 Imperial Le Baron 4 door

hardtop
www.mopar.nl
http://www.fullsizechryslers.com/site/index.php
http://www.imperialclub.com/
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Ik heb ze in 2 smaken, hand en automaat.
voor dagelijks gebruik, zeker in de randstad, is een automaat ideaal, als je voor fun factor gaat, wel eens een cobra :ciggy: met handbak gereden?
maar ook mijn 66er met 4 bak hand rijdt heerlijk relaxed hoor, zoveel hoef je niet te schakelen want er is koppel genoeg om gewoon tot 800 toeren in zijn vesrnelling te blijven, tijdens toerritten dan, maar het is ook wel eens leuk om hem tot 6000 rpm door te halen.
kortom voor een klassieker maakt het me niet uit, maar voor het practische en dagelijks gebruik zou ik persoonlijk een automaat kiezen.
zeker de automaten in de 2005 mustangs schakelen geweldig( jammer dat ze uit frankrijk komen natuurlijk),maar toch, helemaal perfect.
en ja een handbak is iets zuiniger in theorie, maar in de praktijk wordt dit vooral door je rechtervoet bepaalt.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”