Hoogst waarschijnelijk een verknoeide GT

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

powerhorse
Contacteer:

Hoogst waarschijnelijk een verknoeide GT

Bericht door powerhorse »

Hoi Stangers,

naar aanleiding van het vorige onderwerp ''hoe herken je een echte GT'' ben ik is even goed gaan kijken naar mijn Mustang met ''dacht ik'' bijna alle assoiers van een GT, tot nu toe ben ik alles tegengekomen wat een fabrieks GT moet hebben om te beginnen:
*Required A or K code engine with dual exhaust , ik heb een A code
*5-gauge instrumentation, die heb ik ook, maar is achteraf een europese kilometerteller ingekomen, wel met 5 gauge
*Dual Exhaust with trumpeted tailpipes exiting through rear valance , deze heb ik ook
*Front disk brakes (non-powered) and DISK BRAKE identified on pedal pad , is bij mij ook af te lezen op de pad
*Fog lights mounted as part of the grill ornament , heb ik ook
*GT ornamentation badge on front fenders
MUSTANG chrome letters inside of a triple stripe on front fenders
Stripes from front wheel well to rear wheel well , deze zitten er niet op
*Quarter panel ornaments deleted (coupe and convertible; fastbacks were not offered with quarter panel ornaments) , deze zitten er wel (weer) op
*Rear bumper guards were deleted from the vehicle due to trumpeted exhaust , deze zijn er bij niet op
*The quicker ratio steering box that was used on GT’s will have a code of either “HCC AX” or “HCC AW”. The tag is easily visible bolted to the top of the steering gear box. Ik heb gekeken en is bij mij: HCC AW
*All 1965 and 1966 GT’s were factory equipped with front disc brakes. The disc brake master cylinder will have a master cylinder cap that clips on, while drum brake master cylinders have a screw-on cap. Disc brake master cylinders are approximately twice the diameter of a drum brake master cylinder. Deze heb ik ook
* Only 1965 GT’s came factory equipped with a bright hood lip molding. All 1966 Mustangs were equipped with this molding, ook deze zit er bij mij op
* All GT’s were equipped with fog lights. The factory switch to turn them on was located on the underside of the dash, just inside the driver’s side door. When the switch is flipped on, both the fog lights and the rear tail lights light up. Non-factory GT’s with the fog lights added typically are not wired for the tail lights to illuminate when the fog lights are turned on.
Heb ik naar gekeken, er heeft hoogstwaarschijnelijk een gat gezeten, maar is dicht gelast.
*The earliest documented GT was built on 2/20/65. If a Mustang was built much before that date, it is unlikely to be a factory GT. Het bouwjaar van mijn mustang is 28-02-1965

Dus wie helpt mij, om te kijken of ik daadwerkelijk een echte fabrieks GT heb, dat zou gaaf zijn, maar ook niet, want dan wil ik hem ook weer in orginele staat hebben en dat kost PEGELS.

GREETZ RENE
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Rene hier een trucje wat ik heb geleerd in amerika.
Kniel achter je achterwielen, kijk naar de kokerbalk, daar zit een gat in. Nou moet je een vinger in het gat steken en naar voren of naar achteren voelen. Zit er op ongeveer 1 cm van het gat een schotje in, dan heb je een GT.
Of deze test 100% betrouwbaar is weet ik niet maar ik heb het bij diverse auto's geprobeerd en heb tot nu toe een 100% score.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

een top tip natuurlijk, maar welke dikte vinger heeft hij? straks steekt-ie hem erin en geeft meneer GT de vinger niet meer terug. lijkt me moeilijk rijden. geen test voor worstvinger-eigenaren lijkt me...

harry
powerhorse
Contacteer:

hoi,

ik heb even gekeken, en het enigste gat in de kokerbalk zit vlak bij de bladveer verbinding inderdaad vingerdik, ben met een vinger naar binnen gegaan en voelde inderdaad een schotje dus de kant naar voren (neus auto) ik wil wel zeker weten of ik het goede gat heb gehad, dus heb van dit gat een foto gemaakt, weet alleen niet hoe ik hem hier op kan plaatsen, kan ik teven foto's erop zetten van aslle gevonden dingen wat op een gt moet zitten.

alvast bedankt
greetz Rene
easy1

Bericht door easy1 »

1967coupe schreef:Rene hier een trucje wat ik heb geleerd in amerika.
Kniel achter je achterwielen, kijk naar de kokerbalk, daar zit een gat in. Nou moet je een vinger in het gat steken en naar voren of naar achteren voelen. Zit er op ongeveer 1 cm van het gat een schotje in, dan heb je een GT.
Of deze test 100% betrouwbaar is weet ik niet maar ik heb het bij diverse auto's geprobeerd en heb tot nu toe een 100% score.

Succes
Rene
Dit heb ik idd eens ergens gelezen en dat is zowat de enige manier om 99% zeker te zijn dat het om een echte GT gaat.
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
Hekkings
Contacteer:

Hoogst waarschijnlijk een verknoeide GT

Bericht door Hekkings »

Zeg dat van die vingers in die kokerbalk is toch een raar idee, begin gelijk ergens anders aan te denken. is het iets wat alleen bij Renee's voorkomt ? ik ben wel blij dat ik niet zo heet.
Allard.
powerhorse
Contacteer:

hier een foto van de kokerbalk, waar ook de bladveren zijn te zien.
powerhorse
Contacteer:

niet gelukt dus :anger:
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

René,

Ik heb vandaag een goede bui (is niet altijd zo :mrhappy: ), dus kom maar op met die foto:

marc.thea@tiscali.nl

Moet je wel beloven dit topic als huiswerk door te nemen:

http://mustangforum.isookzo.nl/index.ph ... 4516c259b7

Marc
Marc
aron

Bericht door aron »

ik heb dit niet uit amerika, maar zat ook van achteren te kijken naar een gaatje, en stopte mijn vinger erin, maar kreeg toen een knal op mijn oor dat ie er rood van zag, en geprobeerd met andere, maar geen 100% score hoor....... :pc: geintje...
powerhorse
Contacteer:

hoi Marc,

tja ik weet het maar computers zijn niet echt mijn ding, maar ik beloof je Meester dat ik voortaan goed mijn huiswerk ga maken :ashamed:
en de foto komt eraan

Rene
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

De foto:

Afbeelding

En nu nog het verlossende antwoord natuurijk....

Marc
Marc
powerhorse
Contacteer:

toppie marc, bedankt :peace:
mustangman
Contacteer:

65-66 GT's

Bericht door mustangman »

Heren,

Ik heb eens gelezen dat van alle gemaakte A-code Mustangs (65-66) er 5% als fabrieks GT's de band af rolden. De kokerbalken (waar jullie zo graag met je vinger in willen voelen) zijn bij alle A-(K) codes voorzien van een metalen versteviging. Dit is dus niet het bewijs dat het een echte (fabrieks) GT is. Wanneer je een originele windowsticker hebt van je A of k code Mustang weet je zeker dat het een (fabrieks) GT is.

Reiny
Mustangman

Fastback GTA 1967
California Special 1968 For $ale
GT350 1966 recreation $old
Shelby GT350 1968 $old
CJ 428 1968 1/2 $old
Fastback GT 1968 $old
Boss 302 1970 $old
GT 2005 $old
Coupe 1995, $old
GT coupe 1965 $old