Nicov.dr.Klok schreef:Met auto,s vanaf bouwjaar 78 kun je wel 18.2 aantekening krijgen,maar alleen in de kleur geel.Dit nog even ter aanvulling op Edgar.
Klopt helemaal. Ik dacht dat het om 25 jaar en ouder ging, maar het gaat om datum eerste toelating voor of na 1978.
Anyhow: op de site van rdw staat het allemaal haarfijn uitgelegd.
Moet het nummer beslist beginnen met de letters? Ik heb inderdaad 2 groepen van 2 cijfers en een groep van 2 letters. De letters staan in het midden. De datum van de eerste toelating is voor '78.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Ratrod schreef:Moet het nummer beslist beginnen met de letters? Ik heb inderdaad 2 groepen van 2 cijfers en een groep van 2 letters. De letters staan in het midden. De datum van de eerste toelating is voor '78.
Hoe lang is deze auto al in nederland? De combinatie waar ik op doel is voor nieuwe oldtimers, dus die net geimporteerd zijn.
78ghiaT5 schreef:hmmm, je vergeet een ding: ik kom uit Den Haag. en dus moet de II naar de RDW in Den Haag. en in Den Haag heb je de grootste, zeikerigste instanties des lands zitten. straks zeggen ze nog: het is een 'moffenwagen', die komt er bij ons niet door. plus het feit dat er bij mij nooit iets van een leien dakje gaat, dus ik vertrouw het niks.
Ratrod schreef:Moet het nummer beslist beginnen met de letters? Ik heb inderdaad 2 groepen van 2 cijfers en een groep van 2 letters. De letters staan in het midden. De datum van de eerste toelating is voor '78.
Hoe lang is deze auto al in nederland? De combinatie waar ik op doel is voor nieuwe oldtimers, dus die net geimporteerd zijn.
Voor zover ik weet is hij altijd in Nederland geweest.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Even nog terugkomen op dit topic uit de oude doos.
Vandaag moest ik even naar de RDW in Zwolle om de 69er te laten wegen ivm.de aanvraag voor een nieuw kenteken,omdat er nu LPG inzit.
Na wat heen en weer zeuren met 1 van de keurmeesters kwam ik op het idee om eens te vragen of op mijn 69er geen toestemming kon worden gegeven om 18.2 platen op de oficiele manier te mogen voeren.Vervolgens greep de keurmeester naar zijn duimstok om te meten hoe hoog mijn kentekenplaat boven het wegdek zat,de afstand was kleiner dan 55cm,en dus was het geen probleem om de aantekening op mijn nieuwe kentekenbewijs te krijgen.Zo zonder moeilijkheden is het dus mogelijk om 18.2 platen te krijgen,tot mijn toch wel stomme verbazing.In 97 heb ik het namelijk ook geprobeert toen mijn auto op kenteken werd gezet,en toen was er geen schijn van kans,en is het ook niet gelukt.
Dus toch willekeur van een keurmeester?Iig ben ik deze keurmeester dankbaar.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
66mustang schreef:De boven kant van achter plaat moet onder de 52 cm van de grond zitten dan krijg je klein platen
zo heb ik het gedaan met een zak zand.
Gr ROB
Ik zij 52 is dus 55cm
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...