Uitlaat. Welke?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Erwin

Uitlaat. Welke?

Bericht door Erwin »

Hallo,

Ik wil de terugkeer van mijn Mustang vieren met binnenkort een nieuw uitlaatsysteem. Ik wil een dubbele natuurlijk voor het onvervalste V8-geluid. Nu heb ik mijn oog laten vallen op het systeem wat bij Moviecars verkocht wordt om drie redenen: Ik heb het geluid gehoord en vond dat erg mooi. Bovendien buigen de uiteinden daarvan naar omlaag. En kost het daar ongeveer 500 euro.
Wie heeft met deze uitlaat ervaring? Zijn er andere alternatieven? Doet een dubbel systeem nog iets anders met de auto, behalve het leveren van een vetter geluid?

Ps. Een performance-geluid van bv. een flowmaster net als Mark (010) vind ik super, maar daar heb ik het geld niet voor. Bovendien, iets minder mag ook! Haha!

Wie geeft advies?

Groetjes,
Erwin.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Mustangpiet
Contacteer:

Bericht door Mustangpiet »

Erwin,

Bij mij zitten er Cherry's onder deze geven een mooi donker geluid,ik dacht dat die Flow-masters een wat sportiever geluid gaven.
Die Cherry-dempers kosten dacht ik iets van 40 euro p/st,alleen de demper .

Peter
Harley-Davidson Softail Custom 1340cc
Harley-Davidson Sportster 883
(samen ook 4 wielen!)
tripleblack

Bericht door tripleblack »

EPS heeft wel mooie systemen. Met name veel keus in einddempers. Bij montage kun je gewoon je sound kiezen. En die jongens kunnen wat moois maken in RVS
Andre

uitlaat

Bericht door Andre »

Erwin,

zoals je weet heb ik de zelfde Flowmasters als Mark alleen is het verschil dat bij ons het systeem niet vanaf het beginpunt is vervangen maar halverwege omdat vanaf de spruitstukken de uitlaat nog goed was. Dit scheelt je ook de helft in de prijs. Toch heb ik het gevoel dat bij Mark de sound iets heftiger is vooral bij het stationair draaien. Maar als ik eenmaal gas ga geven dan liggen bij de buren de ruiten eruit :ciggy:
_Groeten Andre (ook met

pretpijpen)_

"Every once in a while, Detroit produces a vehicle thats hits the right button at the right time"
mustang66nl

Bericht door mustang66nl »

howdy

ik heb gewoon een gt uitlaat set gekocht in de states
zit best een goed geluid in
en dat voor $300,- ex transport/invoerrechten/btw
gekocht bij de pony car store in orlando
scheelt in de meeste materialen enorm veel geld dit komt omdat ze een online store hebben en geen catalogus en andere geld kostende investeringen .
materialen worden vanuit harris mustang supply recht door gestuurd naar jou adres,dit is de grootste leverancier in alle mustang materialen ,deze bevooraad alle mustangs shops in de us zoals mustangs unlimited/mustangsplus/virginiamustang/en vele andere,een kijkje op deze site en je weet al genoeg in vergelijking met alle andere
vraag naar bruce of donna en deze mensen helpen je verder
http://www.ponycarstore.com
wat mij betreft de beste mustang zaak in de us en de goedkoopste
succes frans
mustang66nl
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Erwin,je weet ondertussen al welk geluid mijn systeem maakt. :headfones:
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en in hoeverre wil jij hem ook in de auto horen.Het verschil tussen die van Andre en mij is inderdaad merkbaar.Bij mij is het systeem vanaf het spruitstuk vervangen met 2.5 inch pijpen en zonder balanspijp(H-pipe).Misschien zijn de z.g. Turbo mufflers een goede keus voor jou die schijnen ook een goed geluid te hebben.Misschien heeft 1 van onze leden daar ervaring mee.
Zorg wel dat je rekje goed vastzit anders trilt hij er nog af dan :evil_laugh:
Suc6 met je keuze,en wij"horen"het wel van je :rockon:

Mark
Laatst gewijzigd door MustangMan010 op do 15 jul, 2004 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

uitlaat

Bericht door Ando »

Ik heb er een RVS set van EPS op met absorbtiedempers. Bevalt op zich goed, maakkt redelijk wat geluid, lijkt boven de 5000rpm wel een nascar...

Het geluid is overigens wel sterk veranderd na de aanpassingen van het blok. Ook dat scheelt dus heel veel.

De prijs ligt rond de 1000 euro voor een complete set.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

en als je bizar wilt gaan...... :burn:

ik heb er een shelby side exhaust onder zitten. met de hedman headers 1 perfect geheel!!

en een geluid waarmee je de flowmaster boys in hun onderbroekie zet.
niet zo een zwaar zoem geluid, maar meer type blop blop blop blop (geen h-pipe of cross-over dus een harley achige blop). :chew:

en als je dan gas geeft..... :flamed:

origineel systeem (dus werd op de shelby R altijd gebruikt, period correct) maar super sound!!!

ps er staan foto onder meetings va de werf den haag afgelopen keer.
iemand handig met fotos kopieren?

gj
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Heren,ik denk dat we een beetje afdwalen met de verhalen hier.Erwin zoek nou juist een systeem wat niet zo duur is en toch een gaaf geluid geeft.Dus ruim onder de 1000.- euro.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

vergat ik inderdaad te melden mark!!

headers 150 euro, uitlaten 225 euro, maakt 375 euro, verder nog een paar klemmen (8 stuks waarvan 2 alleen om systeem op te hangen)
4 universele uitlaat-ophangrubbers; totaal iets van 400 euro

goedkoop of niet!!!!

je kunt het zo monteren zonder de auto op een brug te zetten, voor de headers moet je de auto aan 1 kant iets opkrikken om ze eronder te zetten. verder kun je gewoon onder je auto kruipen.

oh ja, het kost je 1 avond om het systeem eronder te zetten.
in je eentje.

succes,
gj
MrMustang

Bericht door MrMustang »

Zonder brug valt vies tegen.
Ik heb het op een brug gedaan en nog 2 dagen aan het kloten geweest.
Ik vond dat het systeem van geen meter klopte.
Maarja, hij zit er onder.........Succes.
Erwin...als je een brug nodig hebt hoor ik het wel.
Die van mij kan je heel de zaterdag gebruiken.
(ik ben wel de aankomende 3 weken op vakantie)
Mustang fastback 1967
Ford Transit Custom

Live is to short to drive a European car
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

mijn setup. hedman headers naar 2,5 " rvs, balans pijp , 40series flowmasters deltaflow met turndowns voor de achteras,maar een healthy cam + compressie helpen enorm mee aan het geluid, vergeet dit niet!!!!

als je naast mijn auto staat en hij draai stationair kun je elkaar nauwelijks verstaan,..hij resoneert "wat" zullen we maar zeggen...ikzelf vind het wel wat hebben, een ander vind het nix...maar dat is smaak....
'65 F100
2007 KTM 950 SM
66fastback

Bericht door 66fastback »

Erwin

Vragen naar advies over uitlaat systemen is vragen om problemen want er zijn net zoveel smaken en opvattingen als er mensen zijn.
wat mijn riolering betrefd is het simpel wat ik eronder heb is hier niet te koop.

Maar hier wat punten die je zouden kunnen helpen.
Rij je er dagelijks mee? voor een tourtje is een zwaar geluid wel leuk maar als je er dagelijks inzit word je er gek van.
Zijn de buren nog je vrienden want dat veranderd wel als je om 6 uur naar je werk moet en de straat uit rij.
De motor heeft ook tegen druk (weerstand) nodig om goed te kunnen draaien dus oppassen met te grote kachelpijpen.
Verder zal geen auto hetzelfde klinken omdat:
Het geluid ook afhangt van het soort motor en pk's
Het geluid ook afhangt van de uitlaat spruitstukken die gebruikt zijn.
Er onstaat ook een andere toon na verloop van tijd, vraag me niet hoe dit komt maar de toon word donkerder na een paar honderd kilometer.

en er was nog wat maar dat ben ik even kwijt.
Maar 1 ding is zeker een dubbele uitlaat (welke dan ook) klink al stukken beter en voor onder de 500........ nou meneer ik zou het gewoon doen

greetz
Eric
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”