kijk,met zo'n val doe je de kat op zich geen kwaad.maar hun baasje tref je in de portemonee.en daar zijn ze niet blij mee.
@mercury:is simpel.maak van latjes 2x3 cm een frame van 60x20x20.spijker op de bodem en de achterkant van 20x20 een houten plaat.de rest doe je sterk gaas omheen behalve aan de voorkant van 20x20,daar komt een klep in.die klep laat je op 1/3 van boven af scharnieren.dit doe je door in de zijkantjes van je frame een gaatje van 5 te boren en de klep met 2 schroeven daar doorheen vast zetten.
achterkant boor je midden boven een gaatje van 5mm.een stevig touwtje er doorheen.bind je een stukje grookte makreel aan vast.de kop van de vis of zo.touwtje haal je over de bovenkant.bind daar een kromme spijker aan vast.aan de onderkant van de klep schroef je een oogje in.klep omhoog,spijker vasthaken,en val op een geschikte plaats zetten.kat ruikt de vis,gaat de val in,trekt aan de vis,klep valt dicht.en hij krijgt hem niet zelf open.
nou,kleine workshop katteval dus.is wel geen mustang,maar wel ter bescherming ervan.
een kat onder de moter kap is inderdaad nou niet echt leuk
maar bij ons is de hond van de buren met zij poten tegen de deuren aan gaan staan.
en daar krijg je toch echt diepere krassen van, dan van zo een klein rot katje :2gun:
Vandaag ook een kat onder de motorkap gehad. Gelukkig niet onder de kap van de Mustang, maar onder de Focus. Die kat dacht: 30+ graden is nog niet warm genoeg, ik kruip lekker onder een motorkap.
Als ik met de Focus zou zijn weggegaan, had ik 'm waarschijnlijk niet eens opgemerkt. Mijn vrouw nu gelukkig wel, wie weet wat voor schade de Focus anders had opgelopen.
De beestje wilde in eerste instantie niet eens vertrekken. De tuinslang kon hem er echter wel van overtuigen dat ie ongewenst was. Helaas had ik geen hogedrukspuit bij de hand!
eigenlijk vind ik zoiets onbegrijpelijk: tegenwoordig smijten ze de motoruimtes van automobielen vol met allerhande rotzooi. er zou toch geen plaats meer over moeten zijn voor een kat?? dat ze onder een kap van een klassieker kunnen kruipen, lijkt me nog wel mogelijk.
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
overigens ben ik van plan de redactionele Ford onder spanning te zetten. 25.000 volt of zoiets. dat er geen kat of onverlaat er aan durft te komen! geen paardje dus om zonder handschoenen aan te pakken,
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Geen kattenliefhebber, maar desondanks (of waarschijnlijk dankzij dat) smakelijk kunnen lachen om dit verhaal. Blij toe dat alle auto's het in ieder geval zonder al teveel kleerscheuren overleefd hebben...
Neko- schreef:Geen kattenliefhebber, maar desondanks (of waarschijnlijk dankzij dat) smakelijk kunnen lachen om dit verhaal. Blij toe dat alle auto's het in ieder geval zonder al teveel kleerscheuren overleefd hebben...
Neko,
als je geen kattenliefhebber bent, wordt het dan niet eens tijd om je Avatar te wijzigen?
Niet echt... Neko is het japanse woord voor kat. Ik had destijds een nickname nodig, en was een beetje aan het spelen met een programmatje Neko32... Laat een kat achter je muispointer aanrennen over je scherm.
Sindsdien is de naam een beetje blijven plakken. Ik gebruik 'm op meerdere forums, MSN, e-mail en IRC. Maar vergis je niet... Ik ben meer een honden-persoon