351W Electronic Ignition?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mercury1970

351W Electronic Ignition?

Bericht door mercury1970 »

Wie weet aan een originele electronische ontsteking te komen voor een 351W; heb begrepen dat Ford die vanaf 1974 tot aan 1991 op de carburatie versies van de 351W heeft gemonteerd, ben geinteresseerd in de komplete set: Distributor en Module. Voordat ik op E-bay ga zoeken, heeft misschien iemand iets in de aanbieding vanwege upgrade naar MSD of Malory??
68-cougar

Bericht door 68-cougar »

Heb wel orginele duraspark module liggen evt.
'68 Cougar,302HO

'75 Ranchero ,351M
mercury1970

68-cougar schreef:Heb wel orginele duraspark module liggen evt.
Bedankt voor je aanbod, maar het belangrijkste is de Distributor, de module is niet zo zwaar om op te sturen, vanuit de states, mocht ik nog interesse hebben, weet ik je te vinden.
mercury1970

duraspark

Ik heb op een ander forum gezien dat je de hele unit bedoeld?
Daar las ik ook dattie bedoeld is voor een Cleveland; dan gaat ie niet passen in mijn Windsor...... kun je laten weten wat je nu precies hebt??
68-cougar

Bericht door 68-cougar »

verdeler is voor cleveland etc,module is universeel.
'68 Cougar,302HO

'75 Ranchero ,351M
wout_cougar

Bericht door wout_cougar »

op www.rockauto.com is er voor de 351w voor zo'n $80 een (remanufactured) distr te krijgen (geen core charge). Exclusief cap & rotor (setje is $12). voor zowel voor 74 (pntjes) als erna. Wat betreft de module ben ik wel eens tegengekomen dat die van de originele producent het meest betrouwbaar zijn, moet je zelf maar even achterheen-googlen.

ik heb zelf een remanuf. puntjes distr+pertronix besteld + verensetje voor vervroeging. lees ik net dat sommige duraspark (ford electr) ontstekingen een 'vertraging op de vervroeging' hebben speciaal voor starten, waardoor je het ''ídle' ontstekingstijdstip weer verder op zou kunnen schroeven. en dus weer meer vermogen etc. Misschien leuk om mee te nemen als je toch aan het zoeken bent. Komt niet uit eigen ervaring dus zelf checken. Blijft toch een beetje een verhalenjungle af en toe.

succes
wouter
mercury1970

Bedankt voor de tip; heb via E-bay een verdeler gevonden voor 20 dollar en waarschijnlijk als een maat van mij mee wil doen (om de transportkosten te drukken) komen er ook twee MSD 6AL deze kant op dan wil ik het in een keer goed (proberen) te doen, heb nog een leuke link voor iedereen die interesse heeft in deze upgrade v/d ontsteking:
http://users3.ev1.net/~bmarr/duraspark_ ... pgrade.htm
68-cougar

Bericht door 68-cougar »

wout_cougar schreef:op www.rockauto.com is er voor de 351w voor zo'n $80 een (remanufactured) distr te krijgen (geen core charge). Exclusief cap & rotor (setje is $12). voor zowel voor 74 (pntjes) als erna. Wat betreft de module ben ik wel eens tegengekomen dat die van de originele producent het meest betrouwbaar zijn, moet je zelf maar even achterheen-googlen.

ik heb zelf een remanuf. puntjes distr+pertronix besteld + verensetje voor vervroeging. lees ik net dat sommige duraspark (ford electr) ontstekingen een 'vertraging op de vervroeging' hebben speciaal voor starten, waardoor je het ''ídle' ontstekingstijdstip weer verder op zou kunnen schroeven. en dus weer meer vermogen etc. Misschien leuk om mee te nemen als je toch aan het zoeken bent. Komt niet uit eigen ervaring dus zelf checken. Blijft toch een beetje een verhalenjungle af en toe.

succes
wouter
Dat klopt wat betreft die "vervroegings-verlating" dat is de witte draad op de meeste duraspark modules en iig de module met de blauwe "tab".
Deze verlaat de onstekeing met 5 graden tijdens het starten(of als je hem zelf schakeld).
Verder heb je nog de module met gele tabs,en die heeft nog een extra luchtdruk(altitude) sensor die het tijdstip ook nog eens 3 tot 6 graden kan laten varieren..misschien leuk om daar gewoon een potmetertje tussen te zetten?
Hier nog wat leuke low budget ontstekings upgrades ...ik heb zelf de HEI module in mijn ranchero ingebouwd.
'68 Cougar,302HO

'75 Ranchero ,351M
wout_cougar

de "hier" link werkt niet
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

de "hier" link werkt niet
Gewoon ".com" ipv "/" erbij typen en dan werkt het wel...

Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
wout_cougar

tnx,
Is er ook een nadeel aan 'extra vermogen door meer vervroeging'. Alles heeft doorgaans een prijs...
68-cougar

Bericht door 68-cougar »

oops..sorry ;)
'68 Cougar,302HO

'75 Ranchero ,351M
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”