the new design R/P

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
the66mustang
Contacteer:

the new design R/P

Bericht door the66mustang »

laatste nieuwtje :
gebaseerd op een eenvoudig te krijgen stuurinrichting , ook van de slopen . in delen te koop of compleet , compleet betekent met powerpomp , bracket , slangen , enz enz gewoon alle aansluitings materiaal .

optie is een electriche power pomp , over al te plaatsen en zeer klein in formaat en tilt steering colom.

prijzen komen zeer binnenkort, alle delen zullen los geprijst worden , en voor een complete set. zal op de 5 lug en 4 lug autos passen .
Afbeelding

word aan orginele bestaande ophanggaten gemonteerd .

66 modellen met een 351 moeten headers hebben anders past het niet !!
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

nice harrie :baby:

pb me ff ivm die flenzen en struteinden :builder:

ziet er goed uit :peace:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Gaat wel goed komen Peter.

Ik ben ook erg benieuwd. Ik weet nog van de vorige setup dat het BMW 3 of 5 serie was. Lijkt me een mooi alternatief, want mijn steering box heeft ook zo zijn nukken en is met 5 omwentelingen ook niet echt prettig in de stad (nou ja, had ik eigenlijk maar geen oude auto moeten kopen..).

Harrie, ik zie ook een aangepaste stuuras. Hoe gaat dat worden? Komt er een uitvoering met een lager onderin waarin de originele stuurkolom in past?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
the66mustang
Contacteer:

Bericht door the66mustang »

yep edgar , gelagerde plaat die bevestig word aan het shutbord . aluminium plaat . je stuuras valt precies hierin [ ingeklemt en geborgd ] , zodat je hieraan niks hoeft te doen .
de op de foto is met een tilt steering colum , dus totaal andere stuurpin , vandaar het een beetje andere / rare aanzicht . sorry had ik erbij moeten vermelden.
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
www.mustang1968.nl

Bericht door www.mustang1968.nl »

Hoi,

Werkt deze ook met de Shelby drop?

En zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Gr
Jean-Paul
[b]No guts, No airmedals...[/b]

68' Mustang Coupe 289V8
1969sportsroof
Contacteer:

Bericht door 1969sportsroof »

Ziet er goed uit Harrie,

Is deze set-up ook mogelijk voor mijn 1969 sportsroof (met shelby drop?).
Op dit moment is de hele stuurinrichting namelijk het zwakke punt van mijn stang. De shelby-drop en subframe connectors worden teniet gedaan door het onstabiele karakter van de stuurbekrachtiging en de speling hierop, dus tijd voor wat beters!

Laat me het weten wanneer je prijzen hebt!

Alvast bedankt,

Wouter
351 Cui Windsor
Holley 600 Cfm Carb
Ford Motorsport performer intake
Dual exhaust met flowmasters
Hedman Headers
Mallory ignition
power steering
power disc brakes
wout_cougar

Bericht door wout_cougar »

Wouter II hier, ook interesse. Gezien het aantal geinteresseerden: Misschien kun je de prijslijst baseren op een serie van 5?
www.mustang1968.nl

Hoi,

Als je een R&P wil ontwikkelen voor auto's met de shelby drop schijnt dat toch wel een verhaal apart te zijn. Ik zou het knap vinden als dit setje daarbij zou werken.

Waarschijnlijk stap ik voorlopig nog niet over, net de control-valve gereviseerd en het blijft al 6 maanden kurk droog..

Gr
Jean-Paul

68' Mustang Coupe 289V8
wout_cougar

Bericht door wout_cougar »

Ik heb de shelby drop ook laatst gedaan maar bij alle info die ik erover gevonden heb staat er niets over het aanpassen van je besturing.

Hooguit buitenste stuurkogels met verstelbare hoogte om 'bump-steer'' tegen te gaan. Dat zal vooral voor race-toepassingen zijn want ik heb er (dagelijks) geen last van, ook niet als ik een mooie droge op- of afrit-bocht neem met toch wel wat body-roll.

Als je er wel wat over gevonden hebt doe ff link ofzo aangezien ik (moderne) powersteering overweeg en probeer verassingen te vermijden.
tnx
wouter
fordman
Donateur 2014

Bericht door fordman »

Ook ik ben nog steeds geintereseerd in een modernere PS.

Om het bumpsteer te verkomen zal het beter zijn om de bestaande T-rods te behouden.

Zie het volgende artikel:
http://www.mustangandfords.com/techarti ... to_29.html

Hier wordt de rack van total control gebruikt (een beetje te duur)
Ik ben wel eens iets tegen gekomen van een zweedse jongen die het op basis van een SAAB rack heeft gemaakt.
Helaas is zijn website veranderd (had ik het toch moeten uitprinten :anger: )

Fordman :ciggy:
Fordman
1968 fastback

[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]

[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
www.mustang1968.nl

Hoi Harry,

Ik blijf de ontwikkelingen voor R&P ook volgen, en het staat ook nog ergens onderaan mijn verlanglijst..

Maar op dit moment weten de jongens van Total control / Steeroids zelf nog niet helemaal hoe het zit. Ze werken nog met trial en error.
Over een jaar of 5 weten zij ook wel hoe het zit, en zal ik wel eens gaan kijken. Die 2000 $ van Total control zou nog wel eens een koopje kunnen zijn mocht het werken. Wat gaat er gebeuren als je van alles onder je auto hebt hangen en hij stuurt niet meer? Dan heb ik wel 1500 euro over voor iets wat wel werkt. Geloof maar dat je gez*k hebt met iemand die zelf zo'n systeem in elkaar gezet heeft en toch ergens zijn uren terug wil zien, ook als het niet werkt.

Ik heb een oliepan van 8 liter er onder hangen, long tube headers, shelby-drop en verlagingsveren. Op dit moment zal dat wel garant staan voor problemen met zo'n systeem.

Groeten,
Jean-Paul

68' Mustang Coupe 289V8
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”