Fords in Argentinie
Moderator: Shelby GT-H
Fords in Argentinie
Hi,
Ik reis sinds 28 augustus door Argentinie en kom nogal wat Fords tegen. Meest opmerkelijke klassiekers zijn de Ford Falcon en de Ford Taunus. Nog geen Mustang gezien hoewel ze er wel moeten rondrijden heb ik van de lokale bevolking begrepen. Die Falcon beheerst echt het straatbeeld hier, veel 3.0's en in matige tot slechte staat. Schijnen hier tot en met begin jaren 80 gemaakt te zijn in fabriek in Buenos Aires. Sinds 2 jaar kunnen auto's hier ook op LPG rijden, wat een heleboel auto's weer op de weg heeft gebracht ivm de ' hoge' brandstofprijzen. Een liter ' euro' kost hier 40 eurocent, diesel nog minder en gas is helemaal een lachertje. Wat je hier verder ook ziet is de Chevrolet SuperSport. Ik heb wat foto's gemaakt maar die krijg ik nog even niet online (help?!).
Groet,
Marco
Ik reis sinds 28 augustus door Argentinie en kom nogal wat Fords tegen. Meest opmerkelijke klassiekers zijn de Ford Falcon en de Ford Taunus. Nog geen Mustang gezien hoewel ze er wel moeten rondrijden heb ik van de lokale bevolking begrepen. Die Falcon beheerst echt het straatbeeld hier, veel 3.0's en in matige tot slechte staat. Schijnen hier tot en met begin jaren 80 gemaakt te zijn in fabriek in Buenos Aires. Sinds 2 jaar kunnen auto's hier ook op LPG rijden, wat een heleboel auto's weer op de weg heeft gebracht ivm de ' hoge' brandstofprijzen. Een liter ' euro' kost hier 40 eurocent, diesel nog minder en gas is helemaal een lachertje. Wat je hier verder ook ziet is de Chevrolet SuperSport. Ik heb wat foto's gemaakt maar die krijg ik nog even niet online (help?!).
Groet,
Marco
Marco
1969 Coupe V8 351W gereviseerd, flowmasters 40 double exhaust, 4v carb
2005 Volvo S60 2.0T Sport 132KW tuned -> 210 PK
2008 Strippenkaart & fiets
1969 Coupe V8 351W gereviseerd, flowmasters 40 double exhaust, 4v carb
2005 Volvo S60 2.0T Sport 132KW tuned -> 210 PK
2008 Strippenkaart & fiets
>>Een liter ' euro' kost hier 40 eurocent, diesel nog minder en gas is helemaal een lachertje. >>
weer een bewijs dat we hier genaaid worden.
foto's zijn altijd welkom. we wachten het af. nog een verdere leuke reis toegewenst en hopelijk spot je een Stang.
harry
weer een bewijs dat we hier genaaid worden.
foto's zijn altijd welkom. we wachten het af. nog een verdere leuke reis toegewenst en hopelijk spot je een Stang.
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- GT350clone
Ik had Marco een PB'tje gestuurd dat hij voor deze gelegenheid de foto's wel naar mij mocht sturen. Bijzondere foto's zie ik graag.
Ik heb een paar foto's van hem gehad en ik vind ze super! Marco, bedankt voor deze geweldige foto's....

Trouwens, ik heb naar aanleiding van de tip van Marcel een account bij Magix geopend en zoals je ziet: werkt perfect!
Marc
Ik heb een paar foto's van hem gehad en ik vind ze super! Marco, bedankt voor deze geweldige foto's....

Trouwens, ik heb naar aanleiding van de tip van Marcel een account bij Magix geopend en zoals je ziet: werkt perfect!
Marc
Marc
- 1970MustangL6
Nou die komen hier niet meer door de APK heen hoor!
Wel leuk om te zien zo, als we hier een krasje hebben gaan we al compleet uit ons dak.
En moet je kijken hoe het er daar uit ziet, echt een wereld van verschil..
Rien..
Wel leuk om te zien zo, als we hier een krasje hebben gaan we al compleet uit ons dak.
En moet je kijken hoe het er daar uit ziet, echt een wereld van verschil..
Rien..
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
- GT350clone
Als ze echt niet meer bollen kunnen ze ze nog altijd bij Bart dumpen.
Die is bezig aan een heel leuke werkplaats en in z'n tuin krijgt hij ook wel wat troep kwijt !
In Cuba zijn ze wel in veel betere staat. Ze hebben daar de caddy's en chevy's veilig opgeborgen in de jaren 70 om er pas sinds de nintees terug mee op pad te gaan..
In ieder geval leuke foto's, zeker de eerste !
Die is bezig aan een heel leuke werkplaats en in z'n tuin krijgt hij ook wel wat troep kwijt !
In Cuba zijn ze wel in veel betere staat. Ze hebben daar de caddy's en chevy's veilig opgeborgen in de jaren 70 om er pas sinds de nintees terug mee op pad te gaan..
In ieder geval leuke foto's, zeker de eerste !
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Dat klopt helemaal Fords en Mustangs in Peru. In het verleden 1966/67 werden zelfs Mustangs geassembleeerd in de Fordfabriek van Lima. Twee van deze Mustangs zijn tot nu toe terug gevonden. Hoeveel er totaal gemaakt zijn is onbekend? De vincode begint met 7-AT07G......GT350clone schreef:Zit zelf nu in Bolivia.Veel oude fords vrachtwagens en bussen.Geen mustang gezien hier.Wel in Peru,een 67/68 coupe.Was te laat voor een foto. :ashamed:
Voor meer info: http://www.hammar.dyndns.org/~mexmust/history.htm
Arjan.
- GT350clone
Gister terug gekomen van vakantie.
Heb toch in Bolivia een mustang op de foto gekregen!En gelukkig in goede staat!!
[img][img]http://img287.imageshack.us/img287/6951 ... ir8.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img287.imageshack.us/img287/8711 ... le2.th.jpg[/img]
Toch jammer dat ik die 67/68 er niet kon fotograveren!
[/img]
Heb toch in Bolivia een mustang op de foto gekregen!En gelukkig in goede staat!!
[img][img]http://img287.imageshack.us/img287/6951 ... ir8.th.jpg[/img][/img]
[img][img]http://img287.imageshack.us/img287/8711 ... le2.th.jpg[/img]
Toch jammer dat ik die 67/68 er niet kon fotograveren!
[/img]
- GT350clone