oude C4 automaat vervangen door een AOD

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
poppyred'68

Bericht door poppyred'68 »

Ha mustangfanaten,

Nou lees ik op het forum over de motoren en revisie ervan, maar nou zou ik graag eens jullie mening willen weten over oude C4 automaat vervangen door één met AOD (automatic overdrive) uit een nieuwer type mustang. Gaat dit zomaar, past alles of zijn er bakken die wel passen en andere weer niet.

Voordelen lijken mij voldoende aanwezig, immers betere cijfers in verbruik, minder geluid bij hoger snelheid en sneller optrekken.
Nadeel is dat het tenkoste gaat aan originaliteit.

Verder ben ik benieuwd waar ik in Nederland of Belgie zo'n bak vandaan kan halen en wat het zou kosten. Wat kost overigens een gewone revisie van mijn oude C4 als vergelijk?
'68 poppy red 'Jack Daniels Special'

coupe J-code 302 v4, Edelbrock 600 cfm, Flowtech Headers.
mach 351

Bericht door mach 351 »

Hoe ik het weet past de bak op oudere motoren.Er zou als ik me niet vergis een andere convertor op, alsook de aandrijfas.

Als ik me niet vergis heeft easy1 nog een revisie c4 in de schuur liggen,zou je interesse hebben.

Helmuth
70 ranchero 302-v-8

www.antwerpmustang.be
mustangmania

Bericht door mustangmania »

poppyred'68 schreef:Ha mustangfanaten,

Nou lees ik op het forum over de motoren en revisie ervan, maar nou zou ik graag eens jullie mening willen weten over oude C4 automaat vervangen door één met AOD (automatic overdrive) uit een nieuwer type mustang. Gaat dit zomaar, past alles of zijn er bakken die wel passen en andere weer niet.

Voordelen lijken mij voldoende aanwezig, immers betere cijfers in verbruik, minder geluid bij hoger snelheid en sneller optrekken.
Nadeel is dat het tenkoste gaat aan originaliteit.

Verder ben ik benieuwd waar ik in Nederland of Belgie zo'n bak vandaan kan halen en wat het zou kosten. Wat kost overigens een gewone revisie van mijn oude C4 als vergelijk?
In principe past een AOD naadloos op een 289 en 302 motor.
Het enige wat nodig is een TV link dit is een kabel van de bak naar de gasklep. En misschien maar dat weet ik niet zeker kan er een verschil zijn met de ophanging en het staartstuk/overbrenging ten opzichte van de tussenas.
Mocht je interesse hebben ik heb nog een AOD bak liggen.

Maar wacht even de reacties af van de mensen die misschien al eens zo een conversie gedaan hebben.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Nu had ik begrepen dat een nieuwere bak met AOD electronisch gestuurd is.

Normaal gesproken wordt dit door de EFI-unit gedaan, maar die heb je niet op de oudere V8's.

Er schijnt een bedrijf te zijn die speciale electronica maakt om de bak aan te sturen zonder EFI... alleen geen idee wie dat doet.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
tripleblack

Bericht door tripleblack »

Nu had ik begrepen dat een nieuwere bak met AOD electronisch gestuurd is.
Volgens mij is dat de latere AODE

Peter
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

tripleblack schreef:Volgens mij is dat de latere AODE

Peter
Klopt Peter, internet staat vol met artikelen over AOD conversies voor oude Mustangs. Zoek maar eens op Google.....
Erwin

1966 convertible
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Heb er een AOD onder zitten. Werkt prima. Schakelen gaat via een kabel en geen vacuum. Vermits een AOD groter is moet je een ander steunpunt voor de bak kopen. Heb als achteras 3.00:1 dus optrekken gaat goed genoeg en autostrade verbruik ligt rond de 10-11 liter per 100km. Ook het schakelpatroon is anders, je vetrekt altijd in eerste versnelling, met een C4 kan je in 2e vertrekken.

Zo een AOD vind je natuurlijk niet zo gemakelijk als een C4.

Succes
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ando schreef:Er schijnt een bedrijf te zijn die speciale electronica maakt om de bak aan te sturen zonder EFI... alleen geen idee wie dat doet.
Mijn berichtje erover is met de forumverhuizing verdwenen, maar hier komt ie nog een keer.

Becontrols maakt er een controller voor. Kijk maar eens op hun site: http://www.becontrols.com/products/electronicscat.htm
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Had DIT nog in m'n favorieten staan: heel veel info over de AOD swap!
Erwin

1966 convertible
hwystang

Bericht door hwystang »

je moet een bak van 1987 tot 1993 hebben, 168 tands vliegwiel,kabeltje van LOKAR, en de bak vanachter een v8, deze heeft een koppelingsplaat meer.
past achter een windsor en cleveland .de baksteun moet 1 a 2 inch naar achter, aandrijfas moet een yoke van een aod gemaakt worden.
ik weet niet hoever je bent, ik heb voor mijn 1970 351c ook een aod klaar liggen , en veel te weinig tijd om de boel eens af te maken.

grtz, peter
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”