Vandaag was het een heuglijke, fantastische en unieke dag. Want voor het eerst was het 'II meets II!' Emile (GTvert87) en ik hadden afgesproken om vandaag met de Silver Ghia af te reizen naar Hillegom om een wens van mij te vervullen, namelijk Goud met Zilver te verenigen. Oftewel de redactionele T5 II met de redactionele Silver Ghia. Dat betekende dus vroeg op, de deur uitlopen, de (schoonmaak)spullen in de Silver Ghia smakken, de accu erin lazeren en wachten op Emile die al aan kwam lopen. Emile woont achter mij, dus dat was zo gepiept. Het koude blok kwam weer eens met wat moeite op gang, maar toen die liep, waren we heeeel gauw op pad. Hij heeft zich gedurende de trip naar het noorden heel goed gehouden, geen enkel probleem gehad, maar ik vond de Ghia wel trillen. Mss banden niet al te goed uitgelijnd?? Maar goed, drie kwartier later waren we in Hillegom, bij René's loods. Daar eerst het hood ornament op de motorkap geplaatst en dan de Silver Ghia wassen, dan de T5 II. Zo, alletwee schoon voor de fotoshoot. De Silver in de loods gezet en van binnen gestofzuigd (kan bij mij thuis niet). Hierna de Silver op zijn fotoplek gezet, waarna we de T5 II gingen ophalen. Die de loods uitgereden, waarna de 'The Big Meet' kon plaats vinden. Ik zette beide wagens eerst na elkaar om veel foto's van beide wagens te kunnen maken. Toen draaide ik de T5 II om en reed hem achterwaarts naar de Silver Ghia toe, zodat ze nu met hun kontjes naar elkaar wezen. Weer een paar shots, ook van boven af de zandberg, genomen. Al met al zijn we met foto's nemen een half uur bezig geweest. Emile maakte van mij enkele plaatjes terwijl ik trots tussen mijn paardjes stond. Leuk! Na deze shots was het over en uit met de pret, de lucht werd dreigender, dus was het zaak de T5 II weer naar binnen te rijden en ons klaar te maken voor de terugreis. Die overigens weer zonder problemen verliep. Het was heerlijk om met de Silver te rijden, die voortdurende brom van de V8 ergens voor je genoeglijk te horen spinnen. De lange motorkap. Vandaag was het echt genieten, terwijl je ook nog eens je beide II-tjes bij elkaar hebt gezien. Dat zal wel een poosje niet meer gebeuren. Pas als ik het roze plastic heb, mss. Nu wordt het zaak zo snel mogelijk zelf de Silver te rijden. Wordt dus vervolgd. Emile, bedankt dat je hem wilde rijden voor me, het was helemaal toppie. Hier enkele foto's van II meets II:
De T5 II ziet voor het eerst zijn broertje:
dan: naast elkaar:
Goud en Zilver, het blijft een mooie combinatie!