Project 12 Ford Falcon station

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

falcongek

Bericht door falcongek »

Whoohooo

Hij staat er, na veel vijfen en zessen.

Het ging allemaal lekker, maar 20 meter voor de ingang van mijn klushok.....

Een acute lekke band... Dus ik naar binnen zoeken naar een wiel met een niet lekke band, uiteindelijk gelukt.

Hij staat er weer!!!!

Ben ik meteen als een truus de mier m'n hok gaan schoonmaken, want ja nu mag ik geen vieze vingers meer hebben natuurlijk.....

Morgen gan we beginnen met opbouwen!!!!

Greetz
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

een heerlijk vooruitzicht jongen!

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
falcongek

Bericht door falcongek »

Zo, na 3 dagen wild bouwen, is de stand: de kabelboom onder het dash zit erin, de veertjes in de deurschanieren zitten nerin en de windlace zit er aan 1 kant niet netjes in...
Laten we zeggen dat het iets tegenvalt.
Maar het is zowiezo veeel leuker dan eerst tectyl bikken en na revisie er achterkomen dat het er toch voorlopig niet op kan.

Nee, ik heb me ietwat verkeken op de reinheid van de onderdelen, sommige liggen al 2 a 3 jaar te verstoffen, en dan kan je die eerst weer schoonmaken. Ook onderdelen die nog heel zijn, moeten meestal eerst behandeld worden (rx5 achter de chroomstrips voordat ik ze ga monteren) en dat kost toch echt iets meer tijd.
Ook heb ik deze week al 3 bestellingen bij falconparts kunnen doen, om de befaamde oooops is dat (ook/toch) stuk momenten te verwerken.

Wel ben ik zo ontzettend blij met de enorme berg onderdelen die ik erbij heb gekregen, vooral met de 3 hele grote braadpannen (ja braadpannen) vol met schroefjes, boutjes en moertjes. Zo kan ik gelukkig erg rotte of kapotte originele vervangen door betere en soms zelfs als nieuwe exemplaren.
Ook heel mooi de tip die ik eens heb gelezen: verchroomde boutjes, in de boormachine met het schroefdraad gedeelte, dan aanzetten en met staalwol de kop oppoetsen. Fantastisch!!!! Als nieuw.

Als laatste, heb ik de isolatie onder het dashboard aangepakt, van m'n pa heb ik platen met foam gelkregen met een plakrand, werkt super, gewoon op maat knippen en de luchtinlaatbak is geisoleerd, geen koude voeten meer.

Zo, ik ga zo weer sleutelen, wens me succes, ik ga namelijk nog wat onderdeeltjes spuiten die ik nu echt nodig ga hebben (binnekant achterklep, stuur ed.

Greetz Rinke
170 CiD 6-inline

72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

falcongek schreef:... wens me succes ...
Dat doen we bij deze! En hij hoeft toch niet volgende week klaar, gewoon rustig laten komen zoals het komt....
Marc
falcongek

Bericht door falcongek »

Jaaaaaa,

Een weekeindje lekker gebouwd, afgelopen vrijdag zijn m'n koplampen binnengekomen.

Maar eerst moest er nog het een en ander gepoetst worden voordat de spullen er op konden. Ook moest ik nog even controleren of de oude kabelbomen nog werkten. Gelukkig deden die het, na schoonmaken van de stekkertjes, nog perfect. Ik moet dus alle stekkertjes gaan nalopen... zucht, da's heel veel... maar nog altijd beter dan 400 dollar betalen voor de kabelboom onder het dashboard.

Nog wat actiefoto's:
Afbeelding
Het interieurlampje doet het!!!!!!!!!
Nu de rest nog...
Afbeelding
De koplamp behuizingen, met wat sikaflex afgekit en daarna weer vastgeschroefd, ook de bedrading heb ik met die kit vastgezet, super spul!
Daarna testen:

Afbeelding

Afbeelding

Allebei dimlicht, ik zal jullie de grootlichtfoto's besparen, da's ongeveer hetzelfde :wink:

De grille ook maar even gepast, anders sta ik er weer op met m'n lompe poten...
Afbeelding

Oh ja, je kan ook het chroomstripje over de front fender zien (die heb ik later weer verwijderd, de rx 5 aan de achterkant was nog niet geheel droog, anders krijg je weer van die vieze vlekken op de nieuwe lak, is ook niet goed he??, maar goed, hier het chroomstripje:

Afbeelding

Hij wordt wel m mooi hoor, zie hier een heel oude foto en daaronder ongeveer zelfde camerapunt, 3 jaar later:
Afbeelding
en nu:

Afbeelding

Nouw ja, eigenlijk, al weer een beetje verouderd, hier een close up van het dashboard, zoals het vorige week was
Afbeelding

Mooi he??

Van het weekeind weer verder (als het mag van het vriendinnetje, want die ziet me nu wel heeeeeel weinig :cry: )

Oh ja, ik heb ook eindelijk m'n achteras klaar, hier nog wat pics:
Afbeelding
Afbeelding

En kijk eens op de achtergrond van de laatste foto, is dat geen mooi motorblokkie??
Daar zal ik de volgende keer ook wel weer wat foto's van posten.

Greetz Rinke
170 CiD 6-inline

falcongek

Bericht door falcongek »

Whoeps, die oude foto is wel heel groot, als een van de moderators die eventueel wat kan verkleinen, ten behoeve van de leesbaarheid graag!

Rinke
170 CiD 6-inline

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

aub: foto verkleind
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

gaat er goed uitzien rinke, ga zo door en je kunt deze zomer rijden.
gr marco
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
6-banger

Bericht door 6-banger »

IT'S ALIVE!!!!!!!

Ja,nu het leuke werk,het opbouwen.Maar hij ziet er prachtig uit man.

Ben benieuwd of je dat gaat lukken,maart/april.

Je hebt er nog heel wat werk aan.

succes en groet,Jan
falcongek

Bericht door falcongek »

Hallo,

Ik zag dat ik al weer een maand geleden voor het laatst gepost had,
Dat gaan we even bijstellen.

@Jan, maart april gaat me niet lukken :(
Er moest ook even met wat maten in luxemburg en met het meisje op terschelling worden uitgewaaid.

Maar, langzam maar zeker komt het schap met gereviceerde onderdelen leeg te liggen.

Dus er zit progressie in.
Ik heb laatst m'n banden af laten drukken, zodat ik m'n velgen kan schoonmaken ed. De man die me hielp was meteen enthousiast.
Wow, banden van de UBO (Utrechtse Banden Onderneming) Daar ben ik nog begonnen, deze bandjes zijn zeker van 1969 (toen scheen de UBO over de kop gegaan te zijn). Ik zal ze er maar niet weer onder zetten.

Greetz Rinke
170 CiD 6-inline

6-banger

Bericht door 6-banger »

Uiteraard zien we graag weer foto's van de vorderingen.

Ik hoop hem dit jaar nog te kunnen zien op een meeting of zo,maar begrijp best dat er nog een hoop werk aanzit.

Dus foto's maken veel goed dan.

groet,Jan
falcongek

Bericht door falcongek »

Hoi allen,

Ik hoop dat ik me niet opnieuw hoef voor te stellen, na mijn lange afwezigheid :oops: , ik geloof dat er 2 pagina's van de forumkalender tusen mijn vorige post zit, maar goed.

Ik had jullie verlaten met bij de werkende koplampen, na wat 5en en 6en met een beetje gevandaliseerde kabelboom naar achteren is dit het resultaat:

Afterburners are GO:
Afbeelding

En de achteruitrijlichten:
Afbeelding

Daarna heb ik mij bezig gehouden met het opbouwen van het dashboard, wat een :censored: karwei is dat geweest zeg, de opengehaalde vingers waren niet van de lucht, echter het resultaat tot nu toe:
Afbeelding

Zoals je op bovenstaande foto kunt zien heb ik het hemeltje er inmiddels ook in zitten.
Dat is een klusje die ik met mijn moeder heb geklaard. We zijn er beiden niet geheel tevreden mee, maar het moet voorlopig zo maar.
Als eerste heb ik het hemeltje met z'n baleinen in de auto opgespannen, daarna hebben we de voor en achterkant vastgelijmd. Op de foto kan je nog net de serie lijmklemmen zien.
De zijkant moest ter hoogte van de deuren achter haakjes geklemd worden, maar die hadden het na 40 jaar voor gezien gehouden, dus daar ook wat kit gebruikt. Uiteindelijk ook bij de rear quarter windows de boel vastgelijmd.
Ter hoogte van de laatst baleinen zijn wat kreukels gekomen, die niet meer weg te werken waren, vanwege een stommiteit bij het vastzetten van 2 span ijzertjes op de achterste balein en een uitgelubberd bevestigingsgat hiervan, helaas. Het zit voorlopig mooi en als ik me er heel erg aan ga ergeren, dan is een nieuwe zo besteld en laat ik het doen.
Een impressie van verscheidene dagen:
Het hangt aan de baleinen:
Afbeelding
Getverrrr hoe moet dat NU weer !!! :evil:
Afbeelding
Ah zo dus
Afbeelding
De plooien achterin:
Afbeelding
En voorin, deze zijn zo goed als weg, nadat de zijkanten opgespannen waren:
Afbeelding

Voordat ik het hemeltje ging plaatsen heb ik de boel nog geisoleerd, we willen ook in de winter kunnen rijden (wanneer is de volgende winterrit???):
Afbeelding

Tja en hij staat natuurlijk momenteel weer op bokken, want ik ben bezig om de velgen te doen, wat een mooie lijn toch:
Afbeelding

Zo moeten de velgen worden:
Afbeelding

Tot een volgende post,

Groetjes Rinke
170 CiD 6-inline

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Het blijft toch echt een supermooi ding......Vooral die achterlichten. Succes verder, Rinke, hopelijk niet nog eens 2 kalenderpagina's tot de volgende update...

Aron
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik moet het ook herhalen: wat een mooie auto is/wordt dit!
Marc
Erwin

Bericht door Erwin »

Helemaal te gekke auto! Idd, die achterlichten...prachtig. Zeer benieuwd naar het eindresultaat! Succes verder.

Gr. Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”