Dakloos schreef:mustang88 schreef:Hoi Erwin,
Bedankt voor je advies! wat is de reden dat dit niet met een normale pouley trekker kan?
De buitenste ring zit vast op de rest van de balancer met een randje gevulkaniseerd rubber. Als de balancer erg vast zit heb je kans dat je 'm zo kapot trekt.
mustang88 schreef:
Om de cowl vent te checken op lekkage, gewoon water er in gooien neem ik aan? of toch iets anders?
Klopt. Voorzichtig een fles water leeggieten in de parafan. Blijft het links bij de verse lucht klep en rechts bij de kachelinlaat droog dan heb je geluk. Als je de verse luchtklep en de kachel verwijder kun je met een beetje moeite, via de cowlgaten, met je vinger voelen of er geen troep langs de opstaande rand zit. Bij mij zaten er allemaal dennennaalden in die ik met een stuk kachelslang aangesloten op de stofzuiger heb weggezogen. Als je de spatborden verwijderd hebt kun je door met een zaklamp in de afwateringgaten te schijnen ook een goede indruk krijgen van de staat van de cowl vent.
Succes.......
Precies. Zo heb ik het bij die van mij ook gedaan. Alleen ik heb er Eastwood Rust Encapsulator in laten lopen via een slangetje met nozzle erop (op de spuitbus gezet). Geen aanrader omdat het spul zwart is en je goed moet uitkijken om geen druppels onder de parafan te krijgen die in het zicht blijven.
En inderdaad, haal even de verseluchtklep eraf. Dan kun je als je op je rug ligt met je vingers over de opstaande cowl rand voelen. Waarschijnlijk veel naalden, zand, enz. Vis dat eruit en met een slangetje aan de stofzuigerslang kun je het laatste stof wegzuigen. De passagierskant kon ik er via het klepje bij de verwarming bij zonder iets los te halen.
Na het schoonmaken pas de watertest doen. Hopelijk loopt het dan niet de auto in vanachter het dashboard, maar op de grond aan de zijkant van de auto. Anders moet je inderdaad heel veel puntlassen uitboren.
Er is dan nog een iets makkelijkere manier zonder dat te doen. Google "mustang cowl vent repair less invasive".