mustang dagelijks rijden?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Mack
Super User

Bericht door Mack »

Ik gebruik hem ook dagelijks voor woon-werkverkeer... Maar de mijne is geen old-timer natuurlijk...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
''STANGer

Bericht door ''STANGer »

dat over dat rem probleem dat moet toch op te lossen zijn?
schijf remmen ofzo

ze crossen toch ook op het cicuit met die dingen?
als het dan glad is sterf je maar ofzo?
6-banger

Bericht door 6-banger »

ik heb vandaag nog een rit gemaakt met mijn 66er.en die heeft rondom trommelremmen.daarbij genomen nog dat mijn remmen op dit moment nog niet 100% zijn(zie elders op dit forum) vind ik dat het remmen verder echt geen probleem geeft.ook heb ik geen bekrachtiger of iets ander gemonteerd,gewoon alles standaard.
maar het zal altijd wel zo blijven dat de meningen over dagelijks gebruik uiteen zullen lopen.het is ook wat je zelf van een auto verwacht en hoeveel km per jaar je denkt te gaan maken.
zelf rijd ik altijd in een oldtimer een ford granada van 1977.op lpg en dat bevalt me heel erg goed.persoonlijk hoef ik geen moderne auto meer voor dagelijks gebruik.
de mustang word gebruikt voor dagelijks vervoer in de zomer.dit om hem toch nog enigzins te sparen.

maar het is beslist niet zo dat je zo'n wagen gaat gebruiken met de bedoeling dat je geld uitspaart.je bent wat meer aan onderhoud kwijt,dat moet wat vaker gebeuren als bij een moderne auto,maar anderzijds scheelt het wegenbelasting.als ik dat voor mezelf over de laatste 2 jaar op een rijtje zet rijd ik per saldo toch goedkoper.mede omdat ze allebei op lpg lopen.daarbij doe ik alle onderhoud en reparatie's zelf.kost me dus alleen de onderdelen.en die zijn er genoeg tegen normale prijzen.

conclusie:het is dus puur een persoonlijke kwestie.

ik blijf van mening dat als je de auto goed onderhoud,liefst zelf dan weet je wat er aan gebeurd,geen 50000 per jaar rijd en op een normale manier met de auto omgaat,dat het best goed kan.

denk er goed over na,bekijk alle voors en tegens nog eens goed en maak daarop een beslissing.

succes en groeten,
jan
302gt94

Bericht door 302gt94 »

Ik rijd nu 2 jaar een Mustang 95 V8. 1 op 7 10000 km pj.
verzekering 700 Euro p/j
Set winterbanden 600 Euro = ca 150 p/j
Zomerbanden 800 Euro = ca 200 pj
2x wisselen banden 100 Eur p jaar
Wegenbelasting 185 per kwartaal= 760 p/j
2 x beurt + 1 x Apk 500 Euro p/j
Benzine 10000/7 =1430 ltr a 1.25 gemid.=ca 1800 Euro p/j
Diversen 200 Euro p/j
Geen afschrijving

Alles bij elkaar: 4200 Euro pj of wel 350 p/maand.

Is dat duur ? ik vindt 't allemaal wel meevallen en ik geniet elke keer dat ik instap en weg rijdt.

Wat geven jullie uit ?
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

''STANGer schreef:dat over dat rem probleem dat moet toch op te lossen zijn?
schijf remmen ofzo

ze crossen toch ook op het cicuit met die dingen?
als het dan glad is sterf je maar ofzo?
Ik heb schijven vooraan, zonder bekrachtiging. Die werken prima, maar voor dagelijks gebruik vind ik dit niet genoeg en niet veilig. Als het glad is ben JIJ voorzichtig, dat wil niet zeggen dat alle andere mensen op de baan voorzichtig zijn. En als je dan eens hard moet remmen (met mooi breed rubber) die 1500kg lekker beginnen te glijden....
Dagelijks met een oldtimer zou heel leuk zijn hoor, maar duur en vermoeiend (geluidsisolatie, geen hoofdsteunen,...) Ik doe gemiddeld 6000km met mijn fastback, maar meestal op zondag. Dus het verkeer is rustiger. En elk ritje is dan voor het plezier he. Gewoon mijn mening.

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Mack
Super User

Bericht door Mack »

302gt94 schreef:Ik rijd nu 2 jaar een Mustang 95 V8. 1 op 7 10000 km pj.
verzekering 700 Euro p/j
Set winterbanden 600 Euro = ca 150 p/j
Zomerbanden 800 Euro = ca 200 pj
2x wisselen banden 100 Eur p jaar
Wegenbelasting 185 per kwartaal= 760 p/j
2 x beurt + 1 x Apk 500 Euro p/j
Benzine 10000/7 =1430 ltr a 1.25 gemid.=ca 1800 Euro p/j
Diversen 200 Euro p/j
Geen afschrijving

Alles bij elkaar: 4200 Euro pj of wel 350 p/maand.

Is dat duur ? ik vindt 't allemaal wel meevallen en ik geniet elke keer dat ik instap en weg rijdt.

Wat geven jullie uit ?
Ik heb mijn 96-er V6 pas 6 weken maar op zich kan ik het me wel vinden in je overzicht. Behalve dat mijn verzekering fors duurder is omdat ik nog geen schadevrije jaren heb en pas 24 ben.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
302gt94

Bericht door 302gt94 »

ben wel benieuwd wat jullie nou uitgeven. (of durf je het eigenlijk liever niet uit te rekenen?)
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”