Sinds een maand of twee ben ik hier al op het forum aan het rond kijken en sinds de 16de januari ben ik (bijna) eigenaar van een '66er. Al jaren kriebelde het Mustang virus in mijn bloed. Maar was de stap om er een te kopen en als dagelijkse auto te gaan gebruiken te groot. Vanaf juni 2007 ben ik wat minder met mijn grootste hobby (american football) bezig en vanaf december is dat omgeslagen in driftig zoeken naar een redelijk goede mustang. Ik ben geen hobby knutselaar zoals er hier velen van jullie jaren aan het opknappen zijn. Voor mij moet het echt een gebruikers auto worden, beetje knutselen en wat kleine dingetjes opknappen gaat wel lukken maar geen project van x maanden. Waarschijnlijk weet ik na zoveel tijd al niet meer waar alles vandaan komt
Maar goed, na wat rond kijken zag ik toch wel dat ik met mijn budget niet aan een redelijk rijdende auto kom hier in Nederland. Dus ben ik in de USA gaan kijken via internet. Eerst maar eens goed kijken en vergelijken was het plan,…. En je voelt het al aankomen, plannen vallen in duigen als je gevoel het overneemt.
Mijn vrouw zei op een gegeven moment: “Het gaat geen week meer duren of jij hebt op dat Amerikaanse Ebay een bod uitgebracht op zo een auto !”
Aaaah vrouwen !!
Afijn, ik ben nu het transport aan het regelen en hoop over een week of zes mijn bolide uit Rotterdam te kunnen ophalen
Ondertussen gebruik ik hier de zoekfunctie tot vervelens toe om maar zoveel mogelijk info te vinden over het vervolgtraject.
RDW, APK, aanpassingen wat wel te doen en wat niet. Wat MOET er gebeuren wat kan later nog wel enz,. Een behoorlijk zoekwerk. Als ik klaar ben kan ik denk ik wel een handboek schrijven over hoe een auto te importeren zonder dat je er ervaring in hebt!
Wat ik hier nog niet gevonden heb is een gids voor dummy’s die je stap voor stap de juiste tips geeft om aan het mustang virus te voldoen. Van zoeken, naar waar op te letten, betrouwbare aanbieder, bieden, kopen, communicatie, buitenlandse betalingen, papier werk (Certificate of Title enz,.), juiste transporteur vinden, kosten beheersing, regelgeving in NL, RDW, APK tot lekker in kunnen stappen en wegrijden geheel gelukkig en over een weg van asfalt met je hoofd in witte wolken
Maar goed ik dwaal af.
Ik ben dus Jeroen en heb een 1966 Candy Apple Red 6 cilinder 200Ci automaat Mustang Coupe gekocht en ben druk met het regelen van zijn transport naar NL.
6 R 07 T 146895
65A T 26 27M 71 3 6
Heb geen sleutel ervaring aan auto’s, geen kennis van importeren, geen behoefte om maanden lang te sleutelen voor ik kan rijden en heb de gok genomen blind een mustang te kopen en hier heen te halen. Mocht het niks zijn dan staat hij hier binnenkort te koop
Als ik het goed gelezen heb zijn er niet veel die zelf de gok wagen om op eigen gelegenheid een auto te importeren. Of ik het af moet raden kan ik jullie over een paar weken vertellen. Als alles wel goed gaat dan heb ik een betrouwbaar contactpersoon voor iedereen die mij wil volgen.
Ondertussen ben ik van alles aan het verzamelen wat ik nodig heb. Momenteel vooral informatie, bv hele simpele dingen zoals ehhhh welke benzine gooi ik er in als hij hier is !? (heb hier nog niet naar gezocht op het forum)
Nou dat is een langer verhaal dan ik van plan was om te tikken. En voor dat iedereen over foto’s begint, ja ik zal er een paar online zetten.
Heb de link inmiddels aangepast en de foto's zijn nu zichtbaar !
En brandt maar los met tips, vragen en commentaar!
(Mijn) Mustang