Nu mijn vraag, is dat heel gewoon bij een 40 jarig 8cil. blok?
Of moet ik bv. gelijk aan kleppen revisie denken?
Ik wil dat toch wel weten voordat ik de auto op ga halen..
Mvg. Jan
Moderator: Shelby GT-H
Thx voor de snelle reactieRobSchipper schreef:Jan, dat kan betekenen dat de motor gereviseerd moet worden of dat er bijvoorbeeld iets met de koppakking is.
Je zegt: 'Ik wil dat toch wel weten voordat ik de auto op ga halen..'
Ik hoop dat je bedoeld: 'Ik wil dat toch wel weten voordat ik de auto koop..'
Rob
Hij heeft me gelijk al gezegt dat hij een te lage compressie heeft, maar na een nieuwe koppakking zou het wel verholpen zijn.78ghiaT5 schreef:had de huidige eigenaar je dat niet eerder kunnen vertellen, Ace?
lijkt me toch wel vermeldenswaardig en eerlijk...
harry
Begrijp ik dat je geen verstand van auto's hebt.Als het nou regelmatig voorkomt bij een V8 en dat een revisie redelijk normaal is voor een 40 jarig V8 dan kan ik er mee leven.
Maar als er zat V8 rond rijden die jaren en nog eens jaren rond kunnen rijden zonder revisie, vindt ik dat jammer van de investering
Nee het is nog niet door een vakkundig iemand gemeten.Mustang68 schreef:Als de compressie in 1 of 2 cil onder de maat is koppakking of kleppen.
Alles onder de maat dan zijn de cilinders versleten dit is gemakkelijk te controleren door motorolie op de zuigers te spuiten.
Is het gemeten door een kundig iem.?
Motorrevisie of meerdere is normaal als er 40jaar mee gereden is maar belangrijker zijn de kilometers. Maar ik neem aan dat je in de aankoopprijs hebt meegerekend dat je een revisie moet doen?
Als je hem hebt laten reviseren dan ben je de eerste 200d km klaar minimaal.
Maar aan deze vraag / opmerking:Begrijp ik dat je geen verstand van auto's hebt.Als het nou regelmatig voorkomt bij een V8 en dat een revisie redelijk normaal is voor een 40 jarig V8 dan kan ik er mee leven.
Maar als er zat V8 rond rijden die jaren en nog eens jaren rond kunnen rijden zonder revisie, vindt ik dat jammer van de investering
Alles hang af van de km'ers en hoe er mee gereden is. Je kunt een motor in een paar minuten kapot trappen.
edit: Ik denk dat het bedrag op zich niet verkeerd is maar houdt er rekening mee dat je ongeveer hetzelfde nog nodig hebt om hem helemaal goed te krijgen dan valt het nooit tegen
Jacco
Ik heb hier in de buurt gevraagt, maar volgens motorrevisie bedrijf koste het tussen de 3000 en 4000.78ghiaT5 schreef:een motorrevisie kan wel 2000 euri kosten (vraag het eens rond hier). als je dat optelt bij de aankoopkosten van 8600, zit je over de 10.000 euro heen. maar dan nog lijkt het me geen slechte koop. tel daarbij nog eens 4000 aan spuitkosten, zit je op ruim 14.000 voor een goeie Mustang. niet slecht eigenlijk...
gelukkig krijg je er onderdelen ook nog eens mee. da's dan winst. weeg het nog even af zoukzo zeggen,
Harry