Er moet een "project" 1968 Fastback 50 km ten zuiden van Parijs worden afgeleverd en een 1967 Coupe in Angoulême (100 km boven Bordeaux) worden opgehaald. Dus combineren we deze acties. Overnachten met een auto op de aanhanger lijkt wat minder verstandig, dus de Fastback wordt woensdag gedropt en de Coupe donderdagmorgen opgepikt. Vroeg van huis op woensdag en omdat mw. 72grande vreest dat de jetlag nog in mijn hoofd zit besluit ze mee te gaan. Hoop bekijks onderweg en natuurlijk, bij de politiecontrole na de tol voor Parijs worden we eruit gepikt. Met alle papieren die ook nog eens kloppen in het bezit heb ik weinig zorg, maar het blijkt dat de aanhouding slechts uit "curiosité" plaatsvindt (belangstelling/nieuwsgierigheid), ze willen gewoon even kijken. De Boulevard Périphérique lijkt de minst drukke route langs Parijs en die kiezen we dan ook. Het dorp waar we de Fastback moeten afleveren is Franser dan Frans, met eeuwenoude huizen, een ommuurd kasteel en een kerk. Ik zou hier zo willen wonen....

Omdat het Frankrijk is kunnen we niet direct wegrennen maar moeten we nog wat eten. Dus later dan gewenst kunnen we door naar het zuiden. De lege aanhanger heeft geen keus en met 130 km/u gaan we verder (dat mag in Frankrijk....), op weg naar de overnachting in de buurt van de bestemming van donderdagmorgen. Nu kun je natuulijk een (budget)hotel kiezen voor de overnachting, maar het is veel leuker even een tentje op een camping neer te zetten. Geeft direct een andere sfeer aan je overnachting en in plaats van het suizen van een gammele airco hoor je het ruisen van de rivier La Charente. Vakantiegevoel voor één avond en nacht, te meer daar het sfeerrijke dorp natuurlijk ook een prima restaurant heeft. En de overnachtingskosten van € 11,60 drukken ook niet zo zwaar op het bedrijfsbudget

Donderdagmorgen: auto opladen en naar huis hetgeen zeer vlot (11 uur voor 900 km inclusief stops en drukte in Parijs) verloopt. Bij de stops altijd aandacht, zowel voor de Mustang als voor de Dodge, menig vrachtwagen chauffeur komt poolshoogte nemen. En de Pick Up bewiijst zijn waarde deze twee dagen volledig!