Klein Dilemma over m'n Mustang

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mack
Super User

Klein Dilemma over m'n Mustang

Bericht door Mack »

Degene die mijn 96er Mustang kennen, weten dat ik er erg blij mee ben, maar dat hij niet meer in showroom-conditie is. Er zitten wat lakschadetjes op, en de auto staat normaliter buiten geparkeerd.

Door die twee kleine aanrijdinkjes een paar weken terug zit er wat meer schade op en dit wil ik laten spuiten. Het gaat dan om het paneel zijkant-linksachter en de voorbumper.

Nu heb ik ook ontdekt dat er op het dak twee puntjes zitten, waar vogelpoep door de lak heeft gebeten, tot op het metaal. Het zijn maar kleine puntjes (1 mm) maar het metaal is wel aangetast.

Nu vindt mijn vader dat ik, als ik die schade laat repareren, gewoon de hele auto nieuw moet laten spuiten. Nieuwe lak, alle lakschades eruit en geen roestplekjes meer.

Nu is dat een nogal prijzige aangelegenheid, en het geld groeit me niet op de rug. De auto heeft emotionele waarde voor mij natuurlijk, maar ik vraag me af of het zin heeft. Het is een Mustang, maar geen "zeldzame" Mustang (1996, V6, donkergroen, origineel NL-auto, 128000km). Is het 't waard om heel de auto weer opnieuw te laten spuiten, of is het gewoon zonde van het geld?

De marktwaarde van zo'n auto ligt momenteel rond de 2000 Euro, en de auto zal niet meer waard worden van een verfbeurt, hoogstens makkelijker te verkopen. Maar ja, om de auto nu weg te laten roesten is ook zo zonde... Het blijft een Mustang.

Dus:
- schade repareren en auto zo laten, rest is niet zo erg?
- schade repareren en later de rest opknappen?
- alles in een keer laten spuiten?

Hebben jullie hier wat wijze woorden over?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
marruk

Bericht door marruk »

tsja, ik heb ook zo'n ding en het blijft moeilijk om veel kosten te maken voor een auto die steeds minder marktwaarde krijgt, maar het is geheel aan je eigen gevoel of je dit wilt laten doen..
als de mustang lekker rijdt en je er veel plezier aan beleeft is overspuiten altijd leuk voor jezelf.. tenminste als je van plan bent om hem te houden. (apk kosten krijg je er tenslotte ook vaak niet uit) dit geld voor alles wat je aan je auto uitgeeft : het blijft geld kosten....
aan de andere kant , alleen met de verkoopwaarde in gedachten is het een ander verhaal, dan zou ik hem lekker zo laten en verkopen en weer me geld in een andere stang stoppen..

maar mooi gespoten is weer fijn voor later, als íe klassiek wordt en meer waard :lol:

...daar wacht ik ook maar op. :mrgreen:
'67 galaxie LTD v8 390cui
1978 F150 ranger
mercury villager voor het gezinspul
barthezz

Bericht door barthezz »

Het ligt eraan hoe lang je er nog mee gaat rijden.

Als dat nog een 5 tal jaar is zou ik de slechte plekken laten bijwerken en de 'goede' lak laten polieren, als dat nog kan natuurlijk. Want voor een nieuwe lakbeurt zit je makkelijk over de 2000 euro.

Als je er nog 10 jaar mee gaat rijden kan je hem helemaal laten doen, maar zo erg lijkt hij me er toch niet aan toe......
Mustanghenkie

Bericht door Mustanghenkie »

Toch een beetje een gevoelskwestie denk ik. Als het mijn auto was zou ik het aflaten hangen van een aantal factoren: hoe lang wil ik nog met de auto rijden, vind IK het de auto waard, en kan mijn budget het aan.

Er is tenslotte in de jaren 70 ook een periode geweest dat mijn '66er geen drol waard was toch heeft iemand de moeite genomen om het ding rijdend te houden. Ik denk dat je het met de jouwe net zo moet zien.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Ik ben het wel met Mustanghenkie eens..... het gaat er eigenlijk om of jij zelf vindt dat het 't waard is en of je het er wel voor over hebt.
Voor mij is mijn auto een oneindig project en wellicht een bodemloze put waar ik maar geld in blijf gooien. Ik besef ook wel dat alles wat ik er aan gedaan heb en nog van plan ben te gaan doen de waarde niet omhoog zal krikken, maar dat maakt me ook niets uit. Ik vind het 't wel waard en heb er een hoop lol aan.
1999 3.8 V6 aut
http://www.skincraftz.nl
Mods: Too many to mention ;-)
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Voor mij is mijn auto een oneindig project en wellicht een bodemloze put waar ik maar geld in blijf gooien.
Natuurlijk ieder zijn mening, maar ik zie het juist andersom:

Mecchanisch is de auto in orde, dus ik rij er zo veel mee als ik kan.
Dat de lak blaasjes en andere barstjes vertoont, maakt mij niets uit.
Hij zal er niet beter of sneller meer rijden als hij herspoten is.
En wees gerust, als hij gaat roesten... dan zal ik eerder doorgeroest zijn dan de auto ( :roll: )

Dus als je het mij vraagt: rijden en u gelukkig voelen... de rest is bijzaak.

Emiel
8)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
fuel66

Bericht door fuel66 »

Ik moet hier toch even op reageren. Je zegt dat de marktwaarde rond de
2000 euro ligt?.

Dat klopt zeer zeker niet, maak daar maar 5 a 6000 euro van (mits in goede staat). Dus je zet je auto wel heel goedkoop weg. En er zijn altijd wel adresjes te vinden die niet duur zijn om te laten spuiten. Verder is het zo dat deze modelen steeds meer in trek komen, je rijd Mustang met alle luxe van deze tijd. Dat is mijn mening.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”