als de motor warm is kan ik heel makkelijk en soepel schakelen maar na een rit van 20 min en een warm block
is de achteruit versnelling wel erg stroef..
hoe kan dat
schakel hand bak bij warm en koude motor
Moderator: Shelby GT-H
Bedoelde je mischien "als de motor koud" is versus 20 km en warm is ?
Geen lekkage en daardoor te weinig olie ?
E.v.t de niveau (vul) stop aan de zijkant er even uitdraaien, olie behoord tot aan de onderzijde van het gat te staan. (keertje verversen kan natuurlijk nooit kwaad)
Verder wellicht even het schakelstang mechanisme opnieuw afstellen middels een (juiste maat) boortje door het centreer gaatje onderop de shifter te steken en eveneens controleren of geen van de schakelstang bevestigingen is versleten.
Indien dit alles OK is dan heb je een ander (intern) probleem.
Geen lekkage en daardoor te weinig olie ?
E.v.t de niveau (vul) stop aan de zijkant er even uitdraaien, olie behoord tot aan de onderzijde van het gat te staan. (keertje verversen kan natuurlijk nooit kwaad)
Verder wellicht even het schakelstang mechanisme opnieuw afstellen middels een (juiste maat) boortje door het centreer gaatje onderop de shifter te steken en eveneens controleren of geen van de schakelstang bevestigingen is versleten.
Indien dit alles OK is dan heb je een ander (intern) probleem.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Ik heb net hetzelfde aan de hand. Het rare is dat dat enkel met de achteruit versnelling is. Het is niet echt een oplossing maar als ik de laatste tijd voorwaarts parkeer, zet ik hem reeds in achteruit voor ik uitstap.
Ik ben er ook niet zeker van of het echt met de koude motor te maken heeft, want als ik dan achterwaarts vertrek, dan even vooruit en dan terug naar achteruit is er geen enkel probleem meer...
Ik ben er ook niet zeker van of het echt met de koude motor te maken heeft, want als ik dan achterwaarts vertrek, dan even vooruit en dan terug naar achteruit is er geen enkel probleem meer...
- tonmustang