Stuurbekrachtigingspomp 65-66?
Moderator: Shelby GT-H
Stuurbekrachtigingspomp 65-66?
Ik zal er nog wel een seizoen mee door kunnen rijden maar zo te horen is mijn stuurbekrachtigingspomp nu aan de beurt om vervangen cq gereviseerd te worden. Als ik stilsta en aan het stuur trek begint de pomp aardig wat herrie te maken.
Omdat ik persé een pomp wil met een grote vulnek (65-66) zonder airco vraag ik me af of die zo te koop zijn bij de diverse handelaren of zal ik toch moeten reviseren.....?
Omdat ik persé een pomp wil met een grote vulnek (65-66) zonder airco vraag ik me af of die zo te koop zijn bij de diverse handelaren of zal ik toch moeten reviseren.....?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Dat zal "iets" duurder zijn als een pomp denk ik. Bovendien weer een hoop werk en aanpassingen aan het bestaande systeem. Ik wil ook niets anders....de auto stuurt gewoon prima: lekker ouderwest en Amerikaans....heerlijk!Peter Kapteyn schreef:Erwin,
Laat die pomp lekker zitten en investeer in een snelheids afhankelijke electronische versie. Heb dit laatst gezien bij Moviecars en ziet er netjes uit en werkt perfect.
Bedrijf dat het levert zit in Heerewaarden GLD dacht ik
grtz Peter
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Hoi Erwin,
Op ebay motors staat nog 7 uurtjes ( vanaf nu 18.00 uur) een pomp te koop voor een paar tientjes. Misschien iets voor je? Ik hoop dat de volgende link werkt? anders even zoeken op mustang power steering pump.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1964-65- ... 240%3A1318
Op ebay motors staat nog 7 uurtjes ( vanaf nu 18.00 uur) een pomp te koop voor een paar tientjes. Misschien iets voor je? Ik hoop dat de volgende link werkt? anders even zoeken op mustang power steering pump.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1964-65- ... 240%3A1318
Je zult de controlvalve moet vervangen door manual adapter en het elek. app. zal toch ook in gebouwd moeten worden. Dit zijn aanpassingen in mijn woordenboek.Duurder is het altijd.. Maar aanpassingen aan het systeem zijn niet nodig.
Dit systeem is mooi als je nog geen ps hebt maar om er geld aan uit te geven als je orginele ps hebt?
Jacco
- richard66coupe
- Berichten: 494
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Je kunt op zich een gereviseerde kopen bij bijv. Mico USA parts. Je zou deze los kunnen halen en je oude behuizing met dikke nek er weer op kunnen zetten. Je moet hiervoor binnen in de pomp ook het achterste gedeelte met de druk fitting overzetten. Dit heb ik ook gedaan.
Gesproken over revisiepompen, ik heb er 4 gehad, de 1 zat een dikke deuk in, de volgende was een koffiemolen. De daarop volgende had al geen druk meer toen ik de straat uit reed. De laatste die ik had had geen druk meer na een middagje toeren. Ik was er helemaal flauw van en dus heb ik die laatste pomp losgehaald, toen bleek dat er een klein braampje in het overdruk ventiel zat waardoor hij open bleef staan, deze heb ik uitgeblazen en klaar was het, nooit weer problemen gehad. Toen kwam ik er dus ook achter dat je die huizen zo over kunt zetten.
Wellicht ben je beter af met een revisiesetje..
Gesproken over revisiepompen, ik heb er 4 gehad, de 1 zat een dikke deuk in, de volgende was een koffiemolen. De daarop volgende had al geen druk meer toen ik de straat uit reed. De laatste die ik had had geen druk meer na een middagje toeren. Ik was er helemaal flauw van en dus heb ik die laatste pomp losgehaald, toen bleek dat er een klein braampje in het overdruk ventiel zat waardoor hij open bleef staan, deze heb ik uitgeblazen en klaar was het, nooit weer problemen gehad. Toen kwam ik er dus ook achter dat je die huizen zo over kunt zetten.
Wellicht ben je beter af met een revisiesetje..