Stuurbekrachtigingspomp 65-66?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Dakloos
Super User

Stuurbekrachtigingspomp 65-66?

Bericht door Dakloos »

Ik zal er nog wel een seizoen mee door kunnen rijden maar zo te horen is mijn stuurbekrachtigingspomp nu aan de beurt om vervangen cq gereviseerd te worden. Als ik stilsta en aan het stuur trek begint de pomp aardig wat herrie te maken.
Omdat ik persé een pomp wil met een grote vulnek (65-66) zonder airco vraag ik me af of die zo te koop zijn bij de diverse handelaren of zal ik toch moeten reviseren.....?
Erwin

1966 convertible
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Peter Kapteyn schreef:Erwin,

Laat die pomp lekker zitten en investeer in een snelheids afhankelijke electronische versie. Heb dit laatst gezien bij Moviecars en ziet er netjes uit en werkt perfect.

Bedrijf dat het levert zit in Heerewaarden GLD dacht ik

grtz Peter
Dat zal "iets" duurder zijn als een pomp denk ik. Bovendien weer een hoop werk en aanpassingen aan het bestaande systeem. Ik wil ook niets anders....de auto stuurt gewoon prima: lekker ouderwest en Amerikaans....heerlijk!
Erwin

1966 convertible
convertible70

Bericht door convertible70 »

Hoi Erwin,

Op ebay motors staat nog 7 uurtjes ( vanaf nu 18.00 uur) een pomp te koop voor een paar tientjes. Misschien iets voor je? Ik hoop dat de volgende link werkt? anders even zoeken op mustang power steering pump.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1964-65- ... 240%3A1318
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

Duurder is het altijd.. Maar aanpassingen aan het systeem zijn niet nodig.
Je zult de controlvalve moet vervangen door manual adapter en het elek. app. zal toch ook in gebouwd moeten worden. Dit zijn aanpassingen in mijn woordenboek.
Dit systeem is mooi als je nog geen ps hebt maar om er geld aan uit te geven als je orginele ps hebt?

Jacco
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

IK WIL GEEN ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING !!!!
Erwin

1966 convertible
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

Als moderner wilt hebben kun je beter een nieuwe auto kopen :-)
Ik heb zelf ps en die is niet vaag of overbekrachtigd op de snelweg. Als je toch geld zou gaan uitgeven dan kun je beter een r&p installeren.
Ik zou haast denken dat je aandelen hebt :-)

Jacco
richard66coupe

Bericht door richard66coupe »

Je kunt op zich een gereviseerde kopen bij bijv. Mico USA parts. Je zou deze los kunnen halen en je oude behuizing met dikke nek er weer op kunnen zetten. Je moet hiervoor binnen in de pomp ook het achterste gedeelte met de druk fitting overzetten. Dit heb ik ook gedaan.

Gesproken over revisiepompen, ik heb er 4 gehad, de 1 zat een dikke deuk in, de volgende was een koffiemolen. De daarop volgende had al geen druk meer toen ik de straat uit reed. De laatste die ik had had geen druk meer na een middagje toeren. Ik was er helemaal flauw van en dus heb ik die laatste pomp losgehaald, toen bleek dat er een klein braampje in het overdruk ventiel zat waardoor hij open bleef staan, deze heb ik uitgeblazen en klaar was het, nooit weer problemen gehad. Toen kwam ik er dus ook achter dat je die huizen zo over kunt zetten.

Wellicht ben je beter af met een revisiesetje..
Erwin

Bericht door Erwin »

Dakloos schreef:IK WIL GEEN ELEKTRISCHE STUURBEKRACHTIGING !!!!
LOL
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

@Jacco nee hoor geen aandelen, maar vindt het wel een mooie moderne oplossing voor oude auto's
Het is indd een mooie oplossing als je nog geen ps hebt maar om nou minmaal €1500 uit te geven alleen omdat je ps pomp ratelt.

De pompen zijn te reviseren en zijn vrij simpel van opbouw.

Jacco
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Gezien de ervaring van Richard zal ga ik komende winter zelf de pomp wel reviseren. Bedankt voor jullie reacties!
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”