opkuisen achterlichtomhuizing II

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
kts
Contacteer:

opkuisen achterlichtomhuizing II

Bericht door kts »

Hey,
omdat ik nu toch de koffer aan het opkuisen ben,

was het plan de achterlichten helemaal in het rood te zetten.De omhuizing zou ineens een vers laag lak krijgen.Wat ik me nu al een tijdje afvraag is waar die diepe gaatjes in het metaal van die omhuizing vandaan komen?Iemand hier verklaring voor,want men targa dak heeft nog veel diepere putten.Putcorrosie ofzoiets? :o

Afbeelding

Nuja ga het afschuren,met wat plamuur kleine gaatjes vullen,dan spuiten met spuitbus
Laatst gewijzigd door kts op di 23 mar, 2010 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Mustang II 1977 - Cobra - Raven Black - 302ci V8
Focus II 2005 - Sport - Machine Grey - 2.0 TDCI
jorg

Bericht door jorg »

Dat spul heet zamac als ik het goed schrijf.....is een legering ook veel gebruikt bij deurgrepen,koplamp en achterlichtlijsten e.d...
Corrosie op dit spul ziet er zo uit als op jouw foto..........
:cry:
jorg

Bericht door jorg »

Vond nog wat info over dit spul..........

Zamak

Legeringen van Zamak.

Zamak (ook: Zamac of ZAMAK) is een handelsmerk voor een groep legeringen met zink als belangrijkste component. De legeringen hebben een relatief laag smeltpunt en kunnen gemakkelijk worden gegoten.
De belangrijkste componenten zijn zink en aluminium, met kleine hoeveelhedenmagnesium en koper. De naam is een acroniem, afgeleid van de beginletters van de Duitse namen voor de metalen waaruit het materiaal is samengesteld: Zink, Aluminium, MAgnesium, Kupfer (koper).
Dit soort legeringen werd ontwikkeld in het begin van de 20ste eeuw.
Zamak wordt in de auto-industrie wel gebruikt voor deurklinken, logo's en sierstrips die dan veelal worden verchroomd. Ook wordt het toegepast in gewichtjes die voor het uitbalanceren van wielen worden gebruikt, vooral in de Europese Unie waar het voor deze toepassing gangbare lood niet meer mag worden gebruikt.
Daarnaast wordt zamak veel gebruikt voor het gieten van modelauto's. De Engelse term voor het gieten van dit type modellen is diecast.
kts
Contacteer:

Bericht door kts »

Hey Jorg,
bedankt voor de informatie,weer wat bijgeleerd en kan nu de juiste herstellingsmethode opzoeken.
grtz Robin
Loken

Bericht door Loken »

Robin... vraagske, waar hebt gij die sleutels gehaalt waarmee ge die moerkes loskrijgt van u achterlichten?
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
kts
Contacteer:

Bericht door kts »

Hey Loken,
had het licht nog niet losgevezen omdat ik nog een paar extra sets heb liggen en die aan het opkuisen ben ,maar met je vraag heb ik er effe ééntje uitgenomen,was 2 min werk.Ik gebruik gewone sleutel (europese)maat 11,past bij mij perfect.Misch is het bij jou anders?
Loken

Bericht door Loken »

ja met een 11 lukt het wel, behalve die in de hoek... de vijs waar de moer opzit is ook veel te lang... krijg niet meer aan mijn dopsleutel gedraaid met mijne "rakkanjak" :p met gewone sleutel lukt het idd wel met de meeste vijzen en heel veel geduld ;)
[/i]
kts
Contacteer:

Bericht door kts »

Ha ja die in de hoek is ne lastige
Zat bij al half los :?
Mischien stukje van die vijs doen,is toch lang genoeg, om gemakkelijk terug te monteren met de rakkanjak.
Hoe is die putvorming op uw onderdelen?

Achterlichten worden zoals de foto (2 gele 2 rode lenzen met dremel uitsnijden en verwisselen),vind ik erg mooi,zeker op een pikzwarte wagen.

Afbeelding

Die Zamak wordt blijkbaar aangetast door het spanningsverschil met de bedekkende laag zoals chroom,door de overspuiten zou het dus moeten stoppen.Dichtplamuren van de gaatjes is blijkbaar prima,solderen gaat niet.
Loken

Bericht door Loken »

Jah, ik denk dat alle achterlichten er last van hebben... niet zo heel veel putjes, maar wel niet zo schoon nimeer. Ik ga ze ook in het zwart zetten. Achterlichten worden eveneens helemaal rood zoals bij u.

Enkel over de kleuren van de wagen moet ik nog eens nadenken. Eerste bedoeling was zwart, met zwart interieur uit mijn 74er. Nu in de 77er zit een beige interieur welke in perfecte staat is (het zwarte is veel minder). Dus overweeg ik van de wagen in het Eleanor-grijs te zetten met een beige interieur... Ben er nog niet helemaal uit :p
[/i]
kts
Contacteer:

Bericht door kts »

Op het einde van de paasvakantie zou de koffer met de lichten zeker af moeten zijn,zal dan wat foto's posten.

Heb ook al aan grijs zitten denken :) ,kleur van de wagen van dhr. Kapteyn vind ik erg mooi,maar zal wrsch toch helemaal zwart blijven.
Moest je beslissen het beige interieur te gebruiken,mag je me altijd een pb'tje sturen voor de zwarte stukken
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”