wout_cougar schreef:Is wel heeeeel open vraag.
Maar voor heeeel weinig geld en zonder de motor open te maken borrelt t volgende bij me op:
- verse olie & filter
- goed afgestelde (enigzins getunede ontsteking), talloze artikelen (Gearz kom er maar in), komt neer op meer vervroeging en stijlere ontstekingscurve
- punten vervangen naar pertronix o.i.d.
- stevigere bobine + (evt) MSD 6AL module)
- goed bougie-gap
- nieuwe bougiekabels (en ook die naar de bobine)
- goed werkende koeling (fan-shroud doet wonderen)
- goede thermostaat
succes
ik heb het zelfde blok heb de dingen gedaan die jij ook genoemd heb of ga ze deze zomer doen
wel ga ik eerst het blok fluschen voordat ik er nieuwe olie in doe
verder heb ik de carburateur ook nog gereinigd en zonodig van nieuwe pakkingen voorzien.
dan goed af laten stellen, dan heb je denk ik de 4.1l al in optimale conditie
voor een normaal budget