Ik ben momenteel mijn motor aant reviseren tijdens de avondcursus revisie motor... En wil hem graag wat meer vermogen geven nu hij toch open ligt.
Nu heb ik een ford sierra staan met een 1.8 Turbo dieselmotor erin... welke naar de schroothoop moet, en speel ik met de gedachte om deze turbostukken eruit te halen en op mijn 2.8 v6 motor te plaatsen... Nu weet ik hier helemaal nog niets van, maar meen mij wel te herrinneren dat hier iemand was die een 2.8 had geturbocharged... Weet iemand hier iets meer over? of dit kan?
turbo op 2.8 v6 mustang II ??
Moderator: Shelby GT-H
turbo op 2.8 v6 mustang II ??
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
een dieselturbo op een benzine motor heeft weinig nut, de turbine-vanes staan onder een andere hoek bij een diesel-turbo, dit omdat de uitlaatgastemperatuur van een dieselmotor lager zijn dan van een benzine motor. de verkeerde hoek en de turbo wordt veels te heet.
zowiezo, lees jezelf eerst in eer je begint, er komt zoveel meer kijken bij een motor voorzien van een turbo...
zowiezo, lees jezelf eerst in eer je begint, er komt zoveel meer kijken bij een motor voorzien van een turbo...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Re: turbo op 2.8 v6 mustang II ??
Heb je foto's van je revisie?Loken schreef:Ik ben momenteel mijn motor aant reviseren tijdens de avondcursus revisie motor... En wil hem graag wat meer vermogen geven nu hij toch open ligt.