Help hij slaat af!!
Moderator: Shelby GT-H
Help hij slaat af!!
Sinds een anderhalve weer slaat mijn (tot nu toe probleemloze) dagelijkse coupeetje af. Even ten info: 66'er coupe met standaard 2v 289 met Impco LPG installatie. De eerste keer dacht ik, ach het is koud. Direct daarna starten, lopen en geen problemen meer gehad onderweg.
Tijdje later op een vrijdag:
De tweede keer was ongeveer 3km na het tanken (LPG). Motor leek zich te verslikken, maar bleef lopen. Weer 3 km verder is die afgeslagen. Auto aan de kant gezet, gestart, loopt. Even onder de kap gekeken, zo 123 geen losse stekkers, slechte verbindingen of losse vacuumslangen o.i.d. Ter plekke een paar keer goed gas gegeven. Ben toen probleemloos naar huis gereden, de laatste km of 8.
Weekend: Geen problemen gehad, zaterdag ff Apeldoorn heen en weer, spulletjes wegbrengen, ff naar het werk en de automaterialenzaak. Zondag nog effe bij m'n broertje op de thee geweest 6 km verderop.
Nu vanochtend, koud, vochtig en buiten overnacht (de auto, niek ik).
Ik start de auto, en maar de ramen rondom even schoon. Na ongeveer 30 sec. slaat de motor af. Weer gestart, achteruit gereden de weg op. Na 100 meter slaat weer af. Nu is het starten, afslaan, starten, afslaat enz. op een gegeven moment motor in de toeren gejaagd, slaat stationair af. Nog maar een keer, nu blijft die lopen en ik rij verder. Voor de rest geen problemen gehad onderweg. Na 10 km in Apeldoorn even wat gepoedercoatte onderdelen opgehaald en zonder problemen op het werk aangekomen.
Nu eind van de middag: Ongeveer hetzelfde als vanochtend, maar nu ben ik na 2 keer afslaan omgeschakeld naar benzine. Na wat slikken de weg op gereden en helaas, nu ook weer na 50 meter slaat de motor af. Zonder in te houden o.i.d. (niet) gewoon in 1 keer uit, afgelopen. Auto weer aan de kant gezet en het is weer starten, afslaan, starten, afslaat enz enz. op een gegeven moment motor in de toeren gejaagd, en nu blijft die even stationair draaien en slaat weer af. Na een paar pogingen blijft de motor lopen, kan ik hem ongestraft op toeren brengen, houden etc. Alles lijkt in orde. Ben vervolgens naar huis gereden (15 km) en heb onderweg zoals gewoonlijk geen problemen meer gehad.
Ik sta voor een raadsel, aangezien het niets uitmaakt of de motor nu op LPG of op benzine loopt. Eerst dacht ik aan problemen met de LPG installatie, nu weet ik het niet zo zeer. Aangezien die hetzelfde deed op benzine. Ik heb zojuist de bobine maar eens doorgemeten, maar ik kan het met niets vergelijken. Dit is alles wat ik vanavond gemeten heb:
Laadspanning 14,51 volt. (constant.
De bobine is een flamethrower 2 met daar op de tekst 0.6 Ohm, deze is minder dan een jaar oud. Bobine, motor e.d. waren warm bij de gemeten gegevens.
+ op bobine contact aan = 5,15 volt
stationair = 9,16 volt
op toeren =10,45 volt
Weestanden:
Plus, Min en bougiekabel naar massa = geen meting waargenomen
Puls naar bougiekabel = 11,51 kOhm
Min naar bougiekabel = 11,51 kOhm
Plus naar min = 1,2 ohm
Verder heb ik een Mallory Unilite verdeler erop zitten (zat er al op toen ik de auto kocht). Daar komen 3 draden uit, rood, groen en bruin. De enigste waar ik iets op meer is de bruine draad naar massa nl. 0,1 Ohm
Ik had vrijdag avond al even bij de diverse afsluiters gemeten of deze goede massa hadden, overal was de weerstand +- 0,1 Ohm
Komt iemand deze klacht bekend voor? Of hebben jullie ander suggestie die ik kan meten, vervangen e.d.? Alle info is op dit moment welkom.
Alvast bedankt,
Steffan
Tijdje later op een vrijdag:
De tweede keer was ongeveer 3km na het tanken (LPG). Motor leek zich te verslikken, maar bleef lopen. Weer 3 km verder is die afgeslagen. Auto aan de kant gezet, gestart, loopt. Even onder de kap gekeken, zo 123 geen losse stekkers, slechte verbindingen of losse vacuumslangen o.i.d. Ter plekke een paar keer goed gas gegeven. Ben toen probleemloos naar huis gereden, de laatste km of 8.
Weekend: Geen problemen gehad, zaterdag ff Apeldoorn heen en weer, spulletjes wegbrengen, ff naar het werk en de automaterialenzaak. Zondag nog effe bij m'n broertje op de thee geweest 6 km verderop.
Nu vanochtend, koud, vochtig en buiten overnacht (de auto, niek ik).
Ik start de auto, en maar de ramen rondom even schoon. Na ongeveer 30 sec. slaat de motor af. Weer gestart, achteruit gereden de weg op. Na 100 meter slaat weer af. Nu is het starten, afslaan, starten, afslaat enz. op een gegeven moment motor in de toeren gejaagd, slaat stationair af. Nog maar een keer, nu blijft die lopen en ik rij verder. Voor de rest geen problemen gehad onderweg. Na 10 km in Apeldoorn even wat gepoedercoatte onderdelen opgehaald en zonder problemen op het werk aangekomen.
Nu eind van de middag: Ongeveer hetzelfde als vanochtend, maar nu ben ik na 2 keer afslaan omgeschakeld naar benzine. Na wat slikken de weg op gereden en helaas, nu ook weer na 50 meter slaat de motor af. Zonder in te houden o.i.d. (niet) gewoon in 1 keer uit, afgelopen. Auto weer aan de kant gezet en het is weer starten, afslaan, starten, afslaat enz enz. op een gegeven moment motor in de toeren gejaagd, en nu blijft die even stationair draaien en slaat weer af. Na een paar pogingen blijft de motor lopen, kan ik hem ongestraft op toeren brengen, houden etc. Alles lijkt in orde. Ben vervolgens naar huis gereden (15 km) en heb onderweg zoals gewoonlijk geen problemen meer gehad.
Ik sta voor een raadsel, aangezien het niets uitmaakt of de motor nu op LPG of op benzine loopt. Eerst dacht ik aan problemen met de LPG installatie, nu weet ik het niet zo zeer. Aangezien die hetzelfde deed op benzine. Ik heb zojuist de bobine maar eens doorgemeten, maar ik kan het met niets vergelijken. Dit is alles wat ik vanavond gemeten heb:
Laadspanning 14,51 volt. (constant.
De bobine is een flamethrower 2 met daar op de tekst 0.6 Ohm, deze is minder dan een jaar oud. Bobine, motor e.d. waren warm bij de gemeten gegevens.
+ op bobine contact aan = 5,15 volt
stationair = 9,16 volt
op toeren =10,45 volt
Weestanden:
Plus, Min en bougiekabel naar massa = geen meting waargenomen
Puls naar bougiekabel = 11,51 kOhm
Min naar bougiekabel = 11,51 kOhm
Plus naar min = 1,2 ohm
Verder heb ik een Mallory Unilite verdeler erop zitten (zat er al op toen ik de auto kocht). Daar komen 3 draden uit, rood, groen en bruin. De enigste waar ik iets op meer is de bruine draad naar massa nl. 0,1 Ohm
Ik had vrijdag avond al even bij de diverse afsluiters gemeten of deze goede massa hadden, overal was de weerstand +- 0,1 Ohm
Komt iemand deze klacht bekend voor? Of hebben jullie ander suggestie die ik kan meten, vervangen e.d.? Alle info is op dit moment welkom.
Alvast bedankt,
Steffan
Laatst gewijzigd door stefke op wo 12 mei, 2010 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb wel eens gelezen dat er een veiligheidsafsluiter kan zitten die 30 seconden na aanzetten van het contact weer dicht gaat als er geen pulsen worden gemeten van de ontsteking. En dit oppikken van ontstekingspulsen wordt da wel eens gedaan door een draadje een paar slagen om een bougiekabel te laten maken.
Misschien zoiets? Dat het puls signaal niet meer betrouwbaar is en steeds regelmatig deze veiligheidsklep dicht slaat.
Misschien zoiets? Dat het puls signaal niet meer betrouwbaar is en steeds regelmatig deze veiligheidsklep dicht slaat.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Ik heb het zelfde probleem gehad als ik dit zolees bij de Chevy Van.
bij mij zat het ook in het contact slot.
Als hij motorisch goed loopt... maar spontaan afslaat is die kans er.
Probeer eens de auto te starten en wat aan het slot te morrelen.
bij mij zat het ook in het contact slot.
Als hij motorisch goed loopt... maar spontaan afslaat is die kans er.
Probeer eens de auto te starten en wat aan het slot te morrelen.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Ook ik heb soms problemen met het contactslot, na het starten slaat ie soms meteen af. Echter heb nu een truukje en dat is direct na het starten de sleutel tegen de klok in naar de andere kant draaien, dan blijft ie bij mij probleemloos lopen (68-model).
Als het afslaan zowel op gas als benzine gebeurt, denk ik niet dat het de carburateur is.
Michiel
Als het afslaan zowel op gas als benzine gebeurt, denk ik niet dat het de carburateur is.
Michiel
- Nicov.dr.Klok
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
- Locatie: Dat weet ik wel
Hier heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn Pick Up op LPG.
Bij mijn auto bleek na lang zoeken en van alles proberen dat er een relais stuk was.Het relais zit bij de verdamper in de buurt,en hoort bij je LPG installatie.Ik weet zo niet meer hoe het verder heet,wel dat het relais vervangen is waarnaik nooit geen problemen meer gehad heb.
Bij mijn auto bleek na lang zoeken en van alles proberen dat er een relais stuk was.Het relais zit bij de verdamper in de buurt,en hoort bij je LPG installatie.Ik weet zo niet meer hoe het verder heet,wel dat het relais vervangen is waarnaik nooit geen problemen meer gehad heb.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Bedankt voor de reacties,
Ik heb er nog eens over nagedacht. Aangezien het probleem zich voordoet op zowel benzine en LPG, kan het niet in de LPG installatie en de bijbehorende relais zitten. Die inductierelais wordt gebypassed zodra je op benzine overschakeld.
Zoals het er nu uit ziet moet het probleem zich in de ontsteking bevinden. Of te wel contactslot, bobine of de mallory verdeler.
Ik heb even een google zoektochtje gedaan en kwam een beetje onder de koude douche vandaan. Schijnbaar zijn die Mallory Unilites niet al te betrouwbaar. Ik heb hem volgens hun handleiding doorgemeten en voor zover zou de verdelerunit goed moeten zijn.
Ik ga van het weekend eerst maar eens een contactslot halen, is de goedkoopste en meest voor de hand liggende oorzaak. Contactslot kon wel eens 44 jaar oud zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb er nog eens over nagedacht. Aangezien het probleem zich voordoet op zowel benzine en LPG, kan het niet in de LPG installatie en de bijbehorende relais zitten. Die inductierelais wordt gebypassed zodra je op benzine overschakeld.
Zoals het er nu uit ziet moet het probleem zich in de ontsteking bevinden. Of te wel contactslot, bobine of de mallory verdeler.
Ik heb even een google zoektochtje gedaan en kwam een beetje onder de koude douche vandaan. Schijnbaar zijn die Mallory Unilites niet al te betrouwbaar. Ik heb hem volgens hun handleiding doorgemeten en voor zover zou de verdelerunit goed moeten zijn.
Ik ga van het weekend eerst maar eens een contactslot halen, is de goedkoopste en meest voor de hand liggende oorzaak. Contactslot kon wel eens 44 jaar oud zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
FF een kleine tip/vraag tussen door.
Heb je deze ook tussen je mallory zitten...??
http://www.summitracing.com/search/?key ... 9351&dds=1
Mallory is nog al gevoellig voor piek spanning in je systeem, heb ik me laten vertellen.
IK zelf rijd al zo een 8 jaar met de unilite rond in mijn lincoln en zonder probleem moet ik zeggen.
Succes misschien heb je hier wat aan???
Oscar.
Heb je deze ook tussen je mallory zitten...??

http://www.summitracing.com/search/?key ... 9351&dds=1
Mallory is nog al gevoellig voor piek spanning in je systeem, heb ik me laten vertellen.
IK zelf rijd al zo een 8 jaar met de unilite rond in mijn lincoln en zonder probleem moet ik zeggen.
Succes misschien heb je hier wat aan???
Oscar.
1979 fox...
Lincoln mark III
Lincoln mark III
Hoi Oscar,
Ik heb er niet zo'n kastje tussen zitten. Ik heb de module die in de Unilite doorgemeten en zie is goed, maar toch hou ik de optie open dat die stuk is. Je weet niet wat die bij bepaalde temperaturen doet.
Ik heb inmiddels de carberateur gereviseerd en ik ga eerst eens even proberen op benzine te rijden. Ik merkte al gauw dat de acceleratiepompje niet goed werkte, dus ik kan de mogelijke storing in de LPG installatie nog niet uitsluiten.
Ik heb inmiddels de contactslot en het inductie relais vervangen en beide waren niet de oorzaak. Nu die op benzine weer goed loopt, ga ik dit maar eerst eens proberen.
Ik zit helaas met nog een probleem, 1 header was zo verroest, dat daar een gat is in gekomen. Ik heb inmiddels al een nieuwe set liggen en de defecte header vervangen. Helaas moet ik nu ook de rest van de uitlaat aanpassen. Zoals men wel eens zegt: bad things comes in threes. Nou, hij slaat af, header lek, uitlaat aanpassen, en 1 bougie is bij demontage gebarsten.
Die gezegde gaat bij mij al niet op.
Maar ik kan nu wel de uitlaat aanpassen voor wat meer lawaai.
Ik vond hem eigenlijk net ietsjes te braaf.
Nu eerst eens de uitlaat repareren en dan verder kijken. Mocht de storing er dan nog steeds in zitten is de bobine omwisselen eerst aan de beurt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb er niet zo'n kastje tussen zitten. Ik heb de module die in de Unilite doorgemeten en zie is goed, maar toch hou ik de optie open dat die stuk is. Je weet niet wat die bij bepaalde temperaturen doet.
Ik heb inmiddels de carberateur gereviseerd en ik ga eerst eens even proberen op benzine te rijden. Ik merkte al gauw dat de acceleratiepompje niet goed werkte, dus ik kan de mogelijke storing in de LPG installatie nog niet uitsluiten.
Ik heb inmiddels de contactslot en het inductie relais vervangen en beide waren niet de oorzaak. Nu die op benzine weer goed loopt, ga ik dit maar eerst eens proberen.
Ik zit helaas met nog een probleem, 1 header was zo verroest, dat daar een gat is in gekomen. Ik heb inmiddels al een nieuwe set liggen en de defecte header vervangen. Helaas moet ik nu ook de rest van de uitlaat aanpassen. Zoals men wel eens zegt: bad things comes in threes. Nou, hij slaat af, header lek, uitlaat aanpassen, en 1 bougie is bij demontage gebarsten.
Die gezegde gaat bij mij al niet op.
Maar ik kan nu wel de uitlaat aanpassen voor wat meer lawaai.
Ik vond hem eigenlijk net ietsjes te braaf.
Nu eerst eens de uitlaat repareren en dan verder kijken. Mocht de storing er dan nog steeds in zitten is de bobine omwisselen eerst aan de beurt.
Ik hou jullie op de hoogte.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Zo, ik ben weer wat verder gekomen.
Er zitten nieuwe headers, maar omdat deze net iets anders waren dan diegene die erop zaten, moest ik de rest aanpassen. Ik heb er andere dempers erop gemonteerd, voor een iets luider en donkerder geluid. Helaas heb ik na de dempers een 90 graden bochtje moeten maken en zal de uitlaat van de demmpers naar de achterkant opnieuw moeten laten buigen. Ik kan in ieder geval weer rijden.
Ik heb dus de carberateur gereviseerd en heb de auto stationair laten draaien (vanaf koude start) en na een minuut op benzine te hebben gedraaid, slaat de auto nog steeds af. Hiermee heb ik nu eindelijk kunnen de LPG installatie definitief kunnen elimineren. Het contactslot was het ook niet, dus blijft over:
-de resistor wire
-bobine
-verdeler
Ik ga morgen die resistor wire maar eens verwijderen ene vervangen, aangezien dit een veel doorgevoerde mod is i.c.m. een bijv. een flamethrower bobine. Ik denk dat de module van de Unilite toch defect is, maar omdat deze hier in NL niet te koop is, ga ik eerst maar eens de resistor draad en de bobine uitsluiten.
Wordt vervolgd.
Er zitten nieuwe headers, maar omdat deze net iets anders waren dan diegene die erop zaten, moest ik de rest aanpassen. Ik heb er andere dempers erop gemonteerd, voor een iets luider en donkerder geluid. Helaas heb ik na de dempers een 90 graden bochtje moeten maken en zal de uitlaat van de demmpers naar de achterkant opnieuw moeten laten buigen. Ik kan in ieder geval weer rijden.
Ik heb dus de carberateur gereviseerd en heb de auto stationair laten draaien (vanaf koude start) en na een minuut op benzine te hebben gedraaid, slaat de auto nog steeds af. Hiermee heb ik nu eindelijk kunnen de LPG installatie definitief kunnen elimineren. Het contactslot was het ook niet, dus blijft over:
-de resistor wire
-bobine
-verdeler
Ik ga morgen die resistor wire maar eens verwijderen ene vervangen, aangezien dit een veel doorgevoerde mod is i.c.m. een bijv. een flamethrower bobine. Ik denk dat de module van de Unilite toch defect is, maar omdat deze hier in NL niet te koop is, ga ik eerst maar eens de resistor draad en de bobine uitsluiten.
Wordt vervolgd.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Heb je wel een voorschakel weerstand zitten ?
Vaak zo'n wit porselein achtig blokje.
originele 9 Volt of 12 Volt bobine ?
Module is gewoon in NL verkrijgbaar, heb er vorig jaar nog één bij Voorend gehaald toen de mijne defect was.
Vaak zo'n wit porselein achtig blokje.
originele 9 Volt of 12 Volt bobine ?
Module is gewoon in NL verkrijgbaar, heb er vorig jaar nog één bij Voorend gehaald toen de mijne defect was.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Stefke, helaas kan ik uit ervaring vertellen dat modules als ze kapot zijn soms wel en soms niet werken. (beetje onhandig om dit zo uit te leggen)
Ik heb pas problemen gehad met een spark control module en bij doormeten leek er niks aan de hand. Toch maar vervangen en de problemen waren over.
In ieder geval goed dat je alles test en uitsluit.
Piet
Ik heb pas problemen gehad met een spark control module en bij doormeten leek er niks aan de hand. Toch maar vervangen en de problemen waren over.
In ieder geval goed dat je alles test en uitsluit.
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
@Gearz,
Ik snap niet wat je bedoeld met een voorschakel weerstand, kun je daar wat meer over vertellen. En waar zou die moeten zitten dan? In de motorruimte zit in ieder geval niet zo'n blokje, onder de dashboard heb ik nog niet gekeken.
Verder heb ik een petronix flamethrower 2 bobine erop zitten. Het beste is natuurlijk om er 12v op te zetten, maar ik heb er al bijna een jaar zo mee gereden zonder problemen.
Ik zal Voorend eens een belletje geven of ze hem hebben liggen, althans, morgen bellen. Ze zullen nu waarschijnlijk wel dicht zitten. Weet je nog hoeveel zo'n module gekost heeft?
@Piet,
Ik ga toch eerst maar eens die module vervangen, lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak.
Ik snap niet wat je bedoeld met een voorschakel weerstand, kun je daar wat meer over vertellen. En waar zou die moeten zitten dan? In de motorruimte zit in ieder geval niet zo'n blokje, onder de dashboard heb ik nog niet gekeken.
Verder heb ik een petronix flamethrower 2 bobine erop zitten. Het beste is natuurlijk om er 12v op te zetten, maar ik heb er al bijna een jaar zo mee gereden zonder problemen.
Ik zal Voorend eens een belletje geven of ze hem hebben liggen, althans, morgen bellen. Ze zullen nu waarschijnlijk wel dicht zitten. Weet je nog hoeveel zo'n module gekost heeft?
@Piet,
Ik ga toch eerst maar eens die module vervangen, lijkt mij de meest voor de hand liggende oorzaak.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project