Vibratie in de driveshaft/tranny

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
fuel66

Vibratie in de driveshaft/tranny

Bericht door fuel66 »

Mustang 1995.

Bij verschillende snelheden: 60, 80 en soms 100 km/pu, voel ik een trilling/vibratie onder/achter mijn Stang. Under load is dit heftiger, dan leeg beladen. Het is dan net of ik over zogenaamde kinderkopjes (straatstenen) rij. Dit gebeurd alleen als ik met niet teveel toeren rustig door de versnelling rij om op die manier op snelheid te komen. Trap ik het pedaal in, heb ik er weinig tot geen last van?.

Ik zal een complete flush doen voor mijn automaat, en filter vervangen omdat ik gelezen heb dat dit vaak de oorzaak is ( atf heeft een lichtbruine kleur, en is de afgelopen jaren niet door mij ververst, ruikt verder niet verbrand, maar zie wel dat er wat teveel atf in zit!). Ik denk ook niet door de vorige eigenaar, omdat die never nooit van het woord onderhoud heeft gehoord.

Automaat schakelt verder wel soepel, en schakelt goed op de juiste ogenblikken, en maakt geen rare geluiden.

Kan het eventueel ook bij de driveshaft (u-joints) vandaan komen?, of is het inderdaad opgelost als ik Mecron V in de automaat gooi?.

Driveshaft is ook roestig, en dit zal ik schoonmaken, kan roest onbalance veroorzaken op de driveshaft?. Voel verder geen speling/ruimte op de driveshaft als ik onder de wagen lig. Alles ziet er ook netjes en droog uit aan de onderkant.

http://www.allfordmustangs.com/forums/v ... oblem.html

dit is de link die ik gevonden heb, verder geen check engine light wat bij mij brand op het dashboard.

bedankt.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
jorg

Bericht door jorg »

Kunnen heel goed je kruisstukken zijn, mijne had dezelfde symptomen en heb ik vorige week opgelost door dus nieuwe kruistukken te monteren....echt super weer... :D

*beetje vliegroest op je aandrijfas veroorzaakt dit niet is mijn idee....
Sinttruijen
Contacteer:

Bericht door Sinttruijen »

Wielen al gebalanceerd & op wiellager/ophanging gecontroleeerd?

Zoja , vanuit een goed werkende situatie is roest zo goed als nooit oorzaak van grote onbalans.

De kruisstukken zijn inderdaad over het algemeen de boosdoener. Bij wisselende last/gewicht versterkt het effect van een slecht functionerende kruisstuk. Je hebt de diagnose zelf al een beetje gedaan :)

dus roest kan je vooralsnog gewoon negeren en eerst je kruisstukken checken.
Als....... je het toch loshebt en dan is het voor hun natuurlijk een kleine moeite om je as te stralen, balanceren & coaten :roll: ik ga meestal hiervoor naar een vrachrwagen aandrijfassen/remmen revisie die hier hun hand niet voor omdraaien en strakke marktprijzden hanteren.

Als handschakel freek ben ik niet de expert op automaten, maar als hij het goed doet zal olie wisselen niet veel uitmaken behalve dat het nooit kwaad kan.

Aanname:
De overige ophanhpunten zoals staartstuk van de versnellingsbak & achteras ophanging zijn wel in orde.
Laatst gewijzigd door Sinttruijen op vr 14 mei, 2010 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gearz
Super User

Re: Vibratie in de driveshaft/tranny

Bericht door Gearz »

fuel66 schreef:Het is dan net of ik over zogenaamde kinderkopjes (straatstenen) rij. Dit gebeurd alleen als ik met niet teveel toeren rustig door de versnelling rij om op die manier op snelheid te komen. Trap ik het pedaal in, heb ik er weinig tot geen last van?.
Het probleem wat jij beschrijft (en dan met name de kinderkopjes en rustig door de versnelling) lijkt mij hoogstwaarschijnlijk een geval van "Lock-up shudder" c.q "Converter shudder" een typisch Ford kwaaltje van die generatie van voor '98 . De converter in die bakken is ontworpen om iets te slippen, als de olie niet meer voldoet, is verouderd of het filter is nodig aan vervanging toe dan kan de converter de juiste slip niet meer continu behouden en gaat dus vervolgens afwisselend aangrijpen/slippen. Als dit het geval is zou je de complete bak en converter moeten leeghalen en de olie vervangen door een verse Mercon V specificatie olie. De converter zelf kan je leeghalen middels een 7/16 Inch boutje wat er in zit.

Mocht e.e.a het probleem niet verhelpen of de shudder komt terug dan zou het aan de TCC solenoid kunnen liggen en zou je deze moeten vervangen.
Als je de wagen laat uitlezen geeft ie dan meestal maar niet persé een code "652- Modulated lock up torque converter clutch solenoid circuit fault".
Volgens mij zit ie ergens in de buurt van de valve body.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Bedankt allen.

Eerst maar ff dus atf verversen en filter!!!!, heb geen code`s dat scheelt weer. Zien we dan wel verder.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Update:

Olie in de automaat ververst (was zwart van kleur en nu weer rood!) nieuw filter geplaatst en de automaat laten flushen met een daarvoor bestemde machine.

Mustang schakeld weer als een zonnetje, en het vibreren probleem is hiermee opgelost!.
arie
Donateur 2012

Bericht door arie »

he sjack wel geregeld onderhoud doen hoor dan kan je lang van je stang genieten :P :weight: :smt046

arie
ben lid van: TMCN

sn95 driver
fuel66

Bericht door fuel66 »

arie schreef:he sjack wel geregeld onderhoud doen hoor dan kan je lang van je stang genieten :P :weight: :smt046

arie
+1 Arie. Het koste wel weer ff 320 euro!.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”