Vraag over een 289 HiPO

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mitch »

Goedemorgen,

Ik ben Mitch heb me nog niet voor gesteld maar dat gaat ik uitgebreid doen als ik mijn mustang heb aangeschaft vandaar nu even een vraag hierover:

Ik ben op zoek naar een mustang en kwam er een tegen uit 1964. gekeken en gedaan zag er leuk uit met wel wat werk uiteraard!
Toen ik ging kijken op het VIN Nummer staat er dat de auto een 289 4V D motor zou moeten hebben. Of wordt dit ook een Hipo genoemd??? Hoe kan ik opmaken van de motor dat het idd een 4V D is??

Voor de rest had de wagen een paar interieur dingen zoals bekleding wat vervangen moest worden, en de ophanging voor, en de Dif moest evt binnen kort gereviseerd worden want hij klapte af en toe zei die man. lak moest behandeld worden zat een aardig kras op de deur. Carter pan lekte druppeltje olie bij de plug ( zou dit enkelt even plug vervangen zijn denk) Verders was die keihard geen roest aan deuren of chassis onder de wagen was die ook keihard stond er van te kijken. Is dit dan nog een beetje de moeite waard om hier wat mee te doen of zouden jullie zeggen zoek lekker verder??

Alvast bedankt voor de reactie's

Gr Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2203
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Hennie »

Hoi Mitch,

is het toevallig een rode cabriolet?
want ik weet een cabrio met ongeveer dat verhaal, maar daar ligt een normale 4V 289 in, geen Hipo.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Vincent »

Mitch schreef: Toen ik ging kijken op het VIN Nummer staat er dat de auto een 289 4V D motor zou moeten hebben. Of wordt dit ook een Hipo genoemd??? Hoe kan ik opmaken van de motor dat het idd een 4V D is??
Gr Mitch
Je kan het casting nummer checken wat in/op het blok staat maar daar kom je niet zo 123 bij.
Daaruit kan je opmaken wat voor blok het is.
Het zou een "K" code blok moeten zijn.
Sommige vroege HIPO motoren hebben ook een serie nummer in het blok staan en het staat ook op de bellhousing geverfd.
Anders hier ff kijken voor info:
http://www.hipomustang.com/hpmx/default.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Mathi_Mustang
Berichten: 407
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 18:56

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mathi_Mustang »

Hoi,

Als je onze mening wilt over een goede aankoop of niet is de prijs en wat fotos wel superhandig. En dan nog is het altijd moeilijk op fotos af te gaan...

Groeten
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2518
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mustangdriver »

Mitch,

De D-code is "64 only" 289ci 4V. Later (lees september 64) kwam de 289ci 4V K-code en die is beter bekend als de HIPO.

Standaard V8 motor voor 64 was de F-code, een 260ci 2V.

Vanaf 65:

- C-code 289 2V
- A code 289 4V
- K-code 289 4V HIPO

Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5594
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Dakloos »

Mustangdriver schreef:Mitch,

De D-code is "64 only" 289ci 4V. Later (lees september 64) kwam de 289ci 4V K-code en die is beter bekend als de HIPO.
De K-code was al vanaf juni leverbaar.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2518
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mustangdriver »

Juist !

bedankt Erwin.

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mitch »

ok mannen vin nummer is: 5F07D185800. Staat wel dat er een 289 4v V8 is ligt maar staat sowieso niet dat het een HiPo is.

Man denkt wel te weten dat het de originele motor is maar weet dat niet zeker kan iemand mij vertellen waar ik dat aan kan zien aan welk nummer?

@ Hennie:

Nee het is een Donker blauwe Coupe. uit 7/64 maar datum eerste toelating schijnt 2/3 65 te zijn.
Staat algemeen ziet die er goed uit met kleine dingetjes zoals revisie differentieel. Carter pan zweet bij plug. Interieur moet stoel hoezen vervangen worden en de hoedenplank is weg.
En de ophanging voor en achter kan wel een kleine revisie/vervanging gebruiken. Man vraagt 11.500.

Gr Mitch ( heb even geen foto's op dit moment post ik zo snel mogelijk)
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Vincent »

Warranty Number: 5F07D185800
Year: 5 1965 (1964 1/2)
Plant: F Dearborn, MI
Body Series: 07 2 Door Hardtop
Engine: D 289 4v V8
Unit: 185800 185800
Voor het motorblok moet je toch echt het nummer weten wat erin staat om zeker te weten wat voor eentje erin ligt.
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Ghost Rider »

echte HIPO's zijn daarnaast ook nog eens akelig duur aan het worden
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5594
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Dakloos »

99,99% dat het geen HiPo (K-code) is. Wees al blij met een originele D code met correcte intake en carburateur :) .
Erwin

1966 convertible
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mitch »

Ok bedankt voor de info ja de man zei dat er standaard een 750 Holley carb. op zat en heeft er nu een 500 van edelbrock op zitten ivm met de rijstijl hij zegt anders zit je meteen in de wheel spin als je aan het in parkeren bent.
Zit nu ook een nieuwe edelbrock luchtfilter op.

Ja ik weet niet zo goed waar ik moet kijken voor het nummer van het block... dat kan iemand mij vast wel vertellen? IK heb wel al gekeken op het forum dat je voor 67 niet meer kan checken wat voor interieur en opties erop zaten. dat je met het door plate kon natrekken? Ik heb er eigenlijk niet op gelet of die er op zit of zit die op een 64'er er sowieso niet op??

Excuses voor deze Newbie vragen haha..

Gr Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mustang24 »

Dataplate zit normaal in de achterkant van de bestuurdersdeur (onder of boven het slot).
Motorcode staat "achter" de startmotor, dus dat kan je zo niet zien. moet de startmotor even los of er af...

En... van waar ben je ? Antwerpen ? Den Haag ? Rome... of ????

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Mitch »

Ok bedankt voor de info ik zal ff een topic aan maken in Welkom forum. ik kom uit de omgeving van Den Haag. De Lier woon ik. Misschien zijn sommige van jullie ook wel bekend met Joop Stolze?? De man met 450 Klassiekers in zijn Warenhuis??

Groeten mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5536
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Vraag over een 289 HiPO

Bericht door Gearz »

Vincent schreef:Warranty Number: 5F07D185800

Unit: 185800 185800
Dit Unit number dateert uit July 1964 (Dearborn Month code G)

Volgens de VIN is het zeker geen HI-PO "K" code motor maar "slechts" een D-code motor (289-4V)
Het 5e nummer van de VIN is een D en geen K zoals dat bij een Hi-Po wagen zou moeten zijn.
Daarnaast hebben K-codes eveneens een "Special Handling Package" en een 4-spd toploader handbak voor 1964/1965.
Mitch schreef:Ok bedankt voor de info ja de man zei dat er standaard een 750 Holley carb. op zat en heeft er nu een 500 van edelbrock op zitten ivm met de rijstijl hij zegt anders zit je meteen in de wheel spin als je aan het in parkeren bent.
Typisch onzin verkooppraatje, als het een geheel origineel blok zou moeten zijn dan zou een 750CFM carb een absolute overkill zijn.
Daarnaast zat op een K-Code geen 750 Holley maar een 600 CFM Autolite 4100 met hand choke.
En wielspin bij het inparkeren ???? :shock:

Verdere identificatie codes van zowel D-Code als K-Code wagens... (kan je in ieder geval zien of ie Matching numbers is als verkoper dit beweerd)
Te vinden op de zinken/auminium tag aan betreffend onderdeel mits nog aanwezig.

Carb Tag Code (pre sept 64)
D-Code (Automatic) = C4GF AF of C4Zf C
D-Code (Manual) = C4GF AD of C4ZF C
K-Code (Manual) = C4OF AL

Engine Tag /Plant Code (pre sept 64)
D-Code (Automatic) = 551
D-Code (Manual) = 550
K-Code (Manual) = 554

Transmission Tag (pre sept 64)
D-Code (Automatic) = PCW-H
D-Code (4spd Manual Toploader) = HEH-G (Pré 20-Augustus '64)
D-Code (4spd Manual Warner) = HEK-M
K-Code (4spd Manual) = HEH-S (Pré 20-Augustus '64)

Axle Tag Code (pre sept 64)
D-Code = WCZ-F (3.00:1 / axle code 1)
K-Code = WCZ-H (3.89:1 / axle code 8)
K-Code = WCZ-J (4.11:1 / axle code 9)


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”