7 up mustang

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
428cj

7 up mustang

Bericht door 428cj »

Vandaag even met de mustang aan de gang. Ik heb vanaf de catalisatoren zoveel mogelijk kleine onderdelen van de onderkant afgehaald. Beugels, tank,
bumper, stalen bumper, verstevigingsplaten voor cabrio(deze zitten vast met popnagels dus ze moesten uitgeboord worden), houder voor benzinefilter, achterste uitlaten(deze konden direct de oud ijzerbak op), diverse ophang delen en noem maar op. Al dit los gekomen spul op de tank na heb ik gestraald en in de epoxi gezet. Daarna een aantal grote zeilen over de wagen gespannen en de brug omhoog gedaan. Een afzuiger onder het zeil door waarna ik de onderkant vanaf de motor naar achteren gestraald heb. Dat was wel nodig zeg, er zat behoolijk (roest) vliegroest op. Gelukkig kwam ik geen gaten tegen, het leek erger dan gedacht. Al met al zo een beetje 3 uur aan het stralen geweest en ik zag eruit als een bootwerker. Intussen was Pieter Claus zijn fietsframe aan het stralen en samen hebben we de losse onderdelen in de epoxi gezet. De onderkant van de mustang doe ik morgen in de epoxi zetten waarna ik hem in de groene verf zet zoals dat af fabriek ook ging, dan blijft het een beetje origineel. De aandrijfas doe ik een keer appart. De benzineleidingen geef ik ook weer een mooie kleur, ik denk zwart. (als dat een kleur is) Ik zal morgen wat foto's maken.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Re: 7 up mustang

Bericht door 1967coupe »

Hoezo je zag eruit als een bootwerker? Doe je normaal toch ook?
Klinkt goed wat je allemaal doet, benieuwd naar de foto's

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
428cj

Bericht door 428cj »

en bedankt maar weer. ik kom net onder de douche vandaag en het grit zit bijna overal, ik zeg bijna. Ja het is een mooi karwei en het knapt zeker op. De nieuwe bekleding is onderweg, evenals een nieuw tapijtje. De witte delen ga ik opnieuw spuiten en inmiddels heb ik ook een originele radio gevonden. Ik heb van de week de MC Laren ook maar weer even op de brug gehad en deze is aan de onderkant in perfecte staat, geen roest en geen schade. Nu de binnenkant maar een keer.
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

hadden ze voor vandaag 60 procent kans op regen voorspeld en blijft het mooi weer. had ik toch naar Hillegom kunnen rijden, al was het maar om die 7 Up te zien.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
gert-jan

Bericht door gert-jan »

428cj schreef:De benzineleidingen geef ik ook weer een mooie kleur, ik denk zwart. (als dat een kleur is)
Zwart is idd geen kleur, maar een tint.... dit terzijde

ben benieuwd naar de pics!
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
428cj

Bericht door 428cj »

Hierbij wat foto's, de eerste geeft aan hoe het was, deze delen zijn nog niet behandeld maar zo was de achterkant ook. De andere geven een overzicht van de onderkant na het spuiten met epoxi en één is een foto van de nood straalcabine/spuitcabine met de brug. Op andere foto's hangen de losgemaakte onderdelen te drogen in de spuitcontainer. Toch maar even de aandrijfas gestraald en gespoten, ben nu toch bezig.

http://picasaweb.google.com/11028617823 ... 7UpMustang#" onclick="window.open(this.href);return false;
428cj

Bericht door 428cj »

meteen maar even de foto's van de aankoop.

http://picasaweb.google.com/11028617823 ... angAankoop#" onclick="window.open(this.href);return false;
428cj

Bericht door 428cj »

Ben vandaag even bij de spuiter van Robbert geweest, de wagen staat geduldig te wachten in een hoek. Hij ziet er goed uit, ben benieuwd hoe hij gaat worden. Meteen maar even gevraagd wat de kosten voor mijn auto spuiten zijn, viel niet echt tegen. Inmiddels heb ik ook een voorruit besteld welke stuk is, tweedehands niet te vinden dus maar nieuw. Inmiddels zit de tank er weer in en hij loopt weer als voorheen. Het ziet er mooi uit onder de wagen, zal weer een paar foto's maken. Binnenkort de voor onderkant maar eens aanpakken, iets meer werk dan de achter onderkant natuurlijk maar wel de moeite waard denk ik. De motorruimte als laatste voor de spuiter, dit is behoorlijk werk. Alles los van de binnenspatborden, afplakken stralen, epoxi erop, groen spuiten, alles weer terug na alles gestraald en of schoongemaakt te hebben. Ik hoop dat de bekleding en de uitalten er snel zijn, dit gaat er pas in na de spuiter natuurlijk maar je kan het maar hebben. Ik hou jullie op de hoogte.
OHLM66

Bericht door OHLM66 »

René,

Domme vraag natuurlijk, maar welke Mustang ben je aan het stralen geweest. Tis groen, maar daar heb je er meer van.

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
428cj

Bericht door 428cj »

Hé hallo Rinus, tijd niet gesproken. Het is weer eens tijd voor een bakkie of iets sterkers. Ik heb inmiddels een andere mustang zoals je in de text hierboven leest. Ik heb de onderkant aangepast. Het gaat dus om een 1990 cabrio met 5.0 V8 special edition. Gaaf ding hoor, google maar eens op 7 up mustang dan zie je het model vanzelf voorbijkomen.
1BADGT500
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

Kijk maar in Pony Corral 2 - 2009 voor een artikel. Mooie keuze, Rene.

Een vriend van mij in New Jersey heeft ook een 7 up Mustang. 1 van zijn negen Mustangs.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
428cj

Bericht door 428cj »

Die zal ik even opzoeken inderdaad, heb hem even gemist.
428cj

Bericht door 428cj »

Foto,s van de onderkant gespoten en gedeeltelijk weer opgebouwd. De belangrijke delen staan in de glasheldere tectyl. De schokdempers worden weer rood (koni) Ik kan niet wachten tot de voorkant aangepakt kan gaan
worden.

http://picasaweb.google.com/11028617823 ... 7UpMustang#" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”