olie lekkage versnellingbak
Moderator: Shelby GT-H
olie lekkage versnellingbak
de automatische versnellingsbak van mijn mustang coupe 1965
lekt olie als ik ermee gereden heb lekt hij niet ook niet als hij een paar uur gestaan heeft
pas na een uur of zes gaat hij lekken waar kan dit aan liggen.
lekt olie als ik ermee gereden heb lekt hij niet ook niet als hij een paar uur gestaan heeft
pas na een uur of zes gaat hij lekken waar kan dit aan liggen.
Re: olie lekkage versnellingbak
ga ik doen bedankt
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Als je bak lekt nadat ie voor langere tijd stil heeft gestaan is het waarschijnlijk de keerring van de schakelhevel. Of de kleine o-ring van de kick-down hevel die door de schakelhevel loopt.
Het o-ringetje verwissel je in een paar minuten (moer losdraaien, hevel van het kickdown asje nemen, o-ring eruit wippen en nieuwe plaatsen). Voor een nieuwe keerring moet de schakel hevel eruit, en dat kan alleen door de carterpan en valvebody te verwijderen. Is wat meer werk, maar kan makkelijk onder de auto.
Het o-ringetje verwissel je in een paar minuten (moer losdraaien, hevel van het kickdown asje nemen, o-ring eruit wippen en nieuwe plaatsen). Voor een nieuwe keerring moet de schakel hevel eruit, en dat kan alleen door de carterpan en valvebody te verwijderen. Is wat meer werk, maar kan makkelijk onder de auto.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- 351-V8-power
Ze willen ook nog wel eens gaan lekken op de kurkenpakking van de pan...
69 Grandé 351W Copper Flame
Dit gaat ik ook allemaal binnenkort is even doen, hij lekt als een zeef aan de zijkant van de bak... Zal wel dat O ringetje zijn en een kapotte keering. Meteen ook de Pakking van de pan vervangen. Dan zal het wel opgelost zijn hoop ik.
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Lekkage van de pan is meestal veroorzaakt door het te strak aandraaien van de boutjes waardoor de panrand (gaten) vervormd.
In dergelijke gevallen leg ik meestal een bolkophamertje met de bolle kant op het gat (bak aanligzijde) en tik er met een andere hamer een keer bovenop zodat de rand van het boutgat niet meer boven de vlakke rand uit komt.
(Lastig te verwoorden)
Michel.
In dergelijke gevallen leg ik meestal een bolkophamertje met de bolle kant op het gat (bak aanligzijde) en tik er met een andere hamer een keer bovenop zodat de rand van het boutgat niet meer boven de vlakke rand uit komt.
(Lastig te verwoorden)
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Goedenmiddag Heren, lange tijd niet op forum geweest. Komt natuurlijk ook dat mustang helemaal goed gaat na revisie 2 jaar geleden. Hedenmorgen even naar Tankstation voor wat LPG, halverwege toch wat horte en stoten liep niet echt op 8 cyl., tw weing gas dus.even overschakelen naar benzine. Helaas sloeg hij af. Even pompen en ja hoor al;s een zonnetje. Vervolgens in drive , klein rookwolkje oef oef hij kwam amper vooruit. Nog een wolkje . niks rijden. Motorkap open en ja hoor veel olie op uitlaat spruitstuk. Onder auto kijken en nog meer oef oef veel trans olie liep met stralen uit het gedeelte tussen blok en aut. bak. Motor uit . Sta je midden in de weilanden. Veel nieusgierige koeien. Het lekken hield op . Vandaag even geen gsm meegenomen. Dusse forse wandeling naar huis. Buurman met trrekker voorzichtig naar huis gesleept. Thuis even starten en lekkage begon wederom. Het is duidelijk dat lekkage tussen blok en automaat (c4) vandaan komt. Maar wat is handig, blok eruit of automaat los.??? oef oef.
Voordat de shop manuel wordt geopend en het lichaam onder de auto schuift, eerst even wat ideeen vragen aan jullie.?????
289 1966 V8 c4 automaat.
grts
Voordat de shop manuel wordt geopend en het lichaam onder de auto schuift, eerst even wat ideeen vragen aan jullie.?????
289 1966 V8 c4 automaat.
grts
Ford Mustang coupe 289 V8 1966
Misschien de omvormer niet goed op de bak gezet voordat het blok erop ging? Of de keerring is helemaal weg op de ingaande as / converter.
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Hoi , Nu dat gedeelte is blijven zitten. Inmiddels de onderzijde bekenen en schoongemaakt. De omvormer blijft droog na kort lopen van motor. Inmiddels is de laatste olie eruit gepompt ( hoorde ook laatste kreun en slurpend geluid. Denk toch dat automaat gedemonteerd moet worden . Het is of de keering crankshaft of pakking oliepomp, en helaas zit ie aan de achterzijde van de omvormer. Ben nog druk aan het lezen in het boek over hoe te werk te gaan.
bedankt voor reacties
bedankt voor reacties
Toch nog even wat me te binnen schiet. Twee dagen voor lekkage, de motor liep niet echt lekker op 8 cyl. als ik gas gaf dan was het FLINK horten en stoten met de motor. auto . over schakelen op benzine liep alles weer perfect. s.avonds auto weer in garage. Volgende morgen op weg naar benzinepomp we4deron flink horten en stoten. Dit werd vermoedelijk veroorzaakt door te weinig gas. (hij was inmiddels bijna leeg) . Nu is de vraag dat fors horten en stoten en ik bedoel echt fors SCHUDDEN van BLOK . KAN dat eventuele de lekkage/ schade veroorzaakt hebben en dan bedoel ik de keerring bij de crankshaft ?? Tweede stelling indien de crankshaft keering stuk is dan moet er motorolie EN automatenolie vermengt word ????. De lekkage is puurrood, dus zou Crankshaft story uit gesloten zijn ?????
- tminus3
- Donateur 2014
- Contacteer:
Als er alleen automaatolie lekt snap ik niet hoe je tot de conclusie van een kapotte krukaskeerring komt? Als het echt flink lekt aan de voorkant van je bak is het vrijwel zeker de omvormer keerring (heel misschien een doorgeslagen pakking achter de oliepomp).
Kwestie van je omvormer losschroeven en de bak eronderuit halen.
En in het vervolg misschien een nieuw topic aanmaken?
Kwestie van je omvormer losschroeven en de bak eronderuit halen.
En in het vervolg misschien een nieuw topic aanmaken?
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
-
Paul hendriks
Beste mustang liefhebbers, bij mij lekt er ook olie maar op een rare plek. Achter de bak naar de as zit een koppelstuk en daar zit een stalen ring en daar druppelt de olie uit.
Kan ik daar wat aan doen? Die ring zit er scheef op heb ik gezien maar durf niet zomaar recht te tikken.
Ons ben zuinig op de dame.
Hoop dat jullie een tip hebben.
Thanks
Paul
Kan ik daar wat aan doen? Die ring zit er scheef op heb ik gezien maar durf niet zomaar recht te tikken.
Ons ben zuinig op de dame.
Hoop dat jullie een tip hebben.
Thanks
Paul
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Paul, stel je even netjes voor en stel je vraag in een eigen topic. Zo zijn de regels en het is wel zo netjes.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl