help! sn95

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1994 - 2004

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MichaelP

help! sn95

Bericht door MichaelP »

Zoals eerder had Mn pony een ziekte.
Koude motor loopt ie perfect, zodra ik een stuk gereden heb en hem start dan begint de ellende, auto start soms helemaal niet, motor enz gaan wel rond, en als hij eenmaal start lijkt het wel alsof hij maar op 2 van de 6 cilinders loopt! Vaak moet ik dan gas geven bij stoplichten etc anders valt de motor uit, ook met harder remmen valt alles uit, ik krijg hem vaak niet meer gestart als hij eenmaal uit valt, ik moet dan 20 tot 30 minuten wachten totdat de motor kouder is en dan loopt ie wel maar nog niet 100%, je hoort soms een rare 'Plop' ..motor loopt ook niet echt goed waardoor de auto trilt.
Voor de duidelijkheid, dit is alleen met warme motor.
Pakkingen lekken ook niet...

Onlangs vervangen zijn:
Bougies, brandstof pomp (en dat schotel vormig ding onder de motorkap), luchtmassa meter, bobine, ecu uitgelezen en nieuwe software, nieuwe olie en oliefilter,reiniger in de tank gegooid en voordat de olie ververst was hydraulische klepstoter reiniger.

Bobine was stuk en gaf storing door aan ecu waardoor er een trap in Mn ecu helemaal doorgedraait was. Een hoop geld bij elkaar dus aan reparaties..

Help!! Ik zou écht niet weten waar ik moet gaan zoeken, de garage wil hem in orde maken op hun kosten. Maar jammer genoeg zijn.ze.daar niet zo slim

Alvast bedankt
michael
fuel66

Re: help! sn95

Bericht door fuel66 »

Oke we beginnen bij het begin.

Brand je MIL lampje op het dasboard?, zoniet brand hij wel bij het op contact zetten (dit om te weten of het lampjke stuk is). Vaak is het met het uilezen van de motor veel te zien/weten, dus met welke code komt hij, zodat we meer weten. Kous is alles oke, warm niet: vaccuum probleem (bij warmte zetten slanen etc uit), ontsteking in orde?. Bougiekabels nog goed?. Is de software goed geinstalleerd?.

Ik denk dat je je wagen moet laten uitlezen bij een MUSTANG garage, Hennie Lek bijvoorbeeld, want aan de hand daarvan kun je achter het probleem komen. Sensoren kunnen ook nog kapot zijn, deze gaan pas werken als ze een bepaalde temp. hebben, en zij tregelen lucht/bezine mengsel etc. Dus laat je wagen uitlezen!.

Probeer eens un oud trucje, haal de accu los zowel + als - kabel, laat de wagen zo een uur staan en sluit dan alles aan. De ECU is dan in de fabrieksstand teruggezet, en de motor leert alles weer aan bij het starten.

Laat de wagen 5 min. startionar draaien, en ga dan rijden in de stad. Wie weet helpt dat wel. Hoe dan ook, het moet op te lossen zijn. Wat voor Bougies zijn er geplaatst, want dat komt ook vrij precies en als deze warm wordenm en ze zijn niet goed, kun je ook rare klachten krikjgen, is de electrode afstand wel goed gezet: 0.55 moet het geloof ik zijn.

Oke mede sn95 ers meer ideen?
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Ik ben niet zo een goede monteur haha de bougies zijn van acdelco ofzoiets geloof ik. Hebben wel andere in gezeten die heb ik hier nog ergens liggen, ntk dacht ik..
Ik zou de kabels eens kunnen checken, probeer zometeen de accu ff los te koppelen voor de ecu te resetten. Hoe kun je op vacuüm controleren en wát of welke leidingen moet je dan controleren!?!?!

* net even gekeken, MIL lampje is die van Check Engine toch? Op contact en starten branden alleen de accu airbag lampjes, geen motortje of Check engine lampjes te zien Hmmm heeft wel ooit aangestaan toen die brandstofpomp kapot was, gaf toen p104 en p107 storing aan geloof ik, was volgens mij systeem te arm maar hij geeft nu geen controle lampjes aan.
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Als het een vacuum probleem is zou er bij koude motor dezelfde symptonen zijn theoretisch. Heb je de O2 sensors in de uitlaat gechecked?
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Kan er morgen even na kijken, kabeltjes liggen wel een stukje bloot en gaan daarna pas in een beschermde koker, zijn volgens mij wel al oude dingen. Motor doet alleen warm zo, ik heb een filmpje gemaakt dan zie en hoor je ongeveer wat hij doet misschien handig een keer op YouTube te zetten dan krijg je ongeveer een idee van wat ie doet, Mn toerenteller is wel een keer rond gegaan maar is gewoon een fout contactje
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Vandaar mijn verdenking van de O2's, die computer gebruikt ze niet als de motor koud is. Pas als hij op bedrijfstemp komt gaat de computer input van de O2 gebruiken om z'n mengsel af te stellen
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Hmm geeft dat een storing die je altijd Kan uitlezen op de ecu? Wat kosten die o2's ongeveer? Heb eens gehoord dat er dummys zijn maar is dat aan te raden? Zal wel niet hé
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Kosten niet zo gek veel, welk bouwjaar is je mustang? V6 toch? Dan kijk ik wel even voor je.
Die dummy's zijn ter vervanging van de achterste sensors bij '96+ modellen, voor het geval je zonder cats gaat rijden. De achterste 2 na de cats hebben de functie om te controleren of de cats hun werk nog doen en geven dus een storing zodra je er en off/road middenpijp tussen zet.
fuel66

Bericht door fuel66 »

Klopt allemaal, dat er draadjes losliggen naar de sensor toe is normaal, deze sensoren kunnen idd raar gaan doen, als ze warm worden. Maar nogmaals dan moet er normaal gesproken een MIL lampje gaan branden?.filmpje wil ik graag zien/horen, stuur anders ff per email.
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Zal vanmiddag de filmpjes uploaden op YouTube, ik heb toch maar 2 o2's?? Ik wil wel zonder middendemper gaan rijden of een cuttout systeem maken heeft dit invloed op de o2s? Wil na de katalysator alles veranderen.. nick ik heb n v6 uit 1996 ;)
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

´96 heb je als het goed is 4 O2´s, maar kan ´t mishebben. de voorste zijn het belangrijkste. Na de cats veranderen maakt niets uit.
fuel66

Bericht door fuel66 »

je hebt 4 sensoren idd, de bovenste twee zijn moelijk te zien en zitten tussen manifold en cats in, de achterste twee zie je meteen, De bovenste twee regelen mengsel etc. de achterste meten uitlaat gassen.
MichaelP

Bericht door MichaelP »

Heb em eens laten keuren bij een andere garage, blijkt dat ze een kleppen brandstofpomp aan hebben gebracht ipv een roterende brandstofpomp,nu zegt de oude garage, hij maakt wel 4 bar (volgens hun).. maar Kan dit wel!?!? Het onderdeel is niet eens orgineel, normaal moeten ze toch gewoon een roterende pomp erop zetten ipv beetje beunen en makkelijk en goedkoop in orde maken??!!

Tip .. ga NOoit na Auto Voskuilen in houten..word er kots moe van.

Heb zelfs ontdekt dat ze mn engine Check lampje weg gehaald hebben
Plaats reactie

Terug naar “1994 - 2004”