Tot twee keer toe ben ik bij mijn mustang gekomen en was de accu bijna leeg.
Mijn vraag aan jullie is of het kwaad kan, je accu voor een langer tijd eruit te halen en thuis aan de druppellader te zetten.
alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Michel
Gr.Michel
--------------------------------------------------------------------------------------------------
[size=85]2007 Mustang Coupe 4.0 V6 Sold[/size]
[size=85]2008 Mustang Bullitt 4.6 V8 No 312[/size]
denk hier eens over: http://www.omvormer-omvormers.nl/conten ... LADER.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Spaart je een hoop gesleep. Ik gebruik een zonnepaneeltje op mijn boot en sindsdien altijd een geheel opgeladen accu. Ook na de winterstop.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
gwn als jeje stang wegzet de pluspool van je accu loshalen tenzij je hem echt heel lang wegzet af en toe de druppelader erop zetten dat de accu nog wat in werking komt ....
Bedankt voor jullie uitleg, maar mijn mustang staat in de staling en daar is geen stroom, dat ik was benieuwd of het niet kwalijk kan ivm de computer die erin zit.
Gr.Michel
Gr.Michel
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Snelle Fordrijder schreef:Bedankt voor jullie uitleg, maar mijn mustang staat in de staling en daar is geen stroom, dat ik was benieuwd of het niet kwalijk kan ivm de computer die erin zit.
Gr.Michel
Mijn stang staat ook in de stalling en de accu staat hier boven.
Heb er deze aan staan VOLTCRAFT Accu Automatische oplader VC 2000. (besteld bij conrad)
Werkt perfect,straks accu er weer in en klaar.
Als de wagen totaal spanningsvrij is kan het inderdaad zijn de je computer daar niet tegen kan en volledig gereset wordt.
Ik heb dat al van meerdere mensen gehoord met andere modernere wagens.
Ik zou me hier in ieder geval even goed over informeren.
De oplossing met dat zonnepaneeltje kende ik niet maar is wel erg interessant. Ik heb in mijn garage ook geen stroom, dit zou een perfect oplossing kunnen zijn.
Is inderdaad niet goed voor de computer en zal geheel gereset worden. Heb mij door een (moderne) Mustang garage laten vertellen dat ik dat niet moet laten gebeuren. En heb bij alle twee mijn latemodel mustangs hetzelfde probleem dat ze langzaam leeggetrokken worden door computer en alarm. Met een druppelaar er op heb ik geen last meer. Maandje op de ene en dan een maandje op de ander en zo verder.
Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Hallo,
Nou weet ik het niet meer, wat nu wel of niet goed is.
Als ik de accu erin laat dan moet ik daar stroom hebben en dat heb niet, als ik hem dan meeneem is het niet goed voor de computer. Hellup wie kan mij helpen met deze tweestrijd.
Gr.Michel
Gr.Michel
Wat wordt er dan "gereset" in de computer wat niet goed voor de auto zou kunnen zijn? Draai dat ding op Windows ofzo? Onzo Toyo stond 2 weken met een lege accu in de vrieskou en het enige wat we opnieuw in moesten stellen waren de voorkeuze zenders van de radio!
En volgens mij resetten ze geen computers als er accu's moeten vervangen worden. Mijn daily heeft ook computers en die hoeven in ieder geval niet gereset te worden. Misschien omdat het een fransoos is?
Denk dat Hennie Lek hier het antwoord wel op heeft.
Ik heb geen flauw idee van hoe het bij dit model Mustang in zijn werk gaat echter weet ik wel dat sommige systemen "self tuning" zijn.
Dit soort engine management systemen passen zich qua ontsteking en mengsel inspuiting o.a aan aan de rijstijl van gebruiker waardoor de motor in diverse aspecten beter loopt.
Ik kan me zo voorstellen dat er echter een back-up batterij aanwezig is die gedurende een bepaalde periode van spanningsloosheid de fuelmap data vast houdt.
Als echter alles gedurende een langere tijd spanningsloos blijft en de back up battery houdt het systeem niet op spanning, dan zou alles gereset zijn naar de basis instelling.