exporteren Mustang

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
alphons

exporteren Mustang

Bericht door alphons »

k heb een Mustang in Amsterdam maar woon nu al enige tijd in Australie. Nu wil ik onderzoeken hoe ik hem kan exporteren en verschepen naar Australie. Kan hem ook verkopen maar dat kan ik nog niet aan denk ik.. Iemand ervaring met inpakken , verschepen, en uitvoeren?
Thanks alvast!
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Re: exporteren Mustang

Bericht door 1967coupe »

Welkom............

google --> auto's exporteren

Misschien is dat een optie?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Je vergeet te vermelden om welk bouwjaar Mustang het hier gaat.

Exporteren naar Australie is natuurlijk mogelijk, maar voor een 'moderne' Mustang (<25 jaar) wel erg kostbaar.
Deze auto's moeten namelijk worden omgebouwd naar rechts gestuurd.
Kosten: tussen $ 15K-$20K AUS
Classics (>25 jaar) mogen gewoon links gestuurd blijven.
Hierdoor zie je in Australië nauwelijks Foxbody en S-95 modellen.
Van de S-197 modellen ben ik er wel wat tegen gekomen op de meeting in Melbourne.
Er zijn verschillende bedrijven de ombouw van deze modellen naar rechtsgestuurd voor je kunnen uitvoeren.
Ik kan je daarvoor wel helpen aan een paar contacten.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
alphons

Bericht door alphons »

Ja das een goede opmerking Ronald . Mustang is uit 1966 dus t stuur mag links blijven idd
Ben er achter dat ie gestoomreinigd moet worden en ingepakt.
Bij rdw uitgeschreven moet worden.
Ben met een vervoerder aan t mailen om te wat zou kosten.
Aan Aussie kant import aanvraag gedaan, na goedkeuring mag ik pas iets gaan doen..
Ben benieuwd wat de kosten zullen zijn!
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Welke kant van Australie kom je terecht ?
grtz, Ronald
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Succes Alphons en bereid je maar voor op een heeeeleboel bureaucratie en lang wachten. Als je de verhalen van anderen mag geloven is er zo ongeveer geen land ter wereld waar het moeilijker is om zelf een auto te importeren dan Australie.

Maar wel een prachtig land om te wonen natuurlijk :ok:
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Het is wel de moeite waard om de 66er naar aussie te verschepen want als je er een daar koopt of wil kopen zijn ze in verhouding veel duurder dan hier.Ik heb daar prijzen gezien...... :shock: :shock:

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
alphons

Bericht door alphons »

Ik woon in Sydney, waar het nu winter is met 20 graden , strak blauw.. top weer om convertible te rijden!

Ik heb ook een beetje waren onderzoek gedaan en de prijzen vielen mee eigenlijk wel mee.. Tussen de 23000 en 50000 dollar heb je , net als in NL, matige tot bijzonder goede kwaliteit. Zowel links als rechts sturend, viel me op. Had gedacht dat daar een prijsverschil in zat.

Ben weer een stukje verder. Transport Ro-Ro ( roll on - roll off, hij kan zelf rijden :wink: ) 1750 , verzekering 1,5 % , wat admin kosten.. Ik wacht op andere aanbieders.
Australie loves bureaucratie en formulieren en ze vragen overal geld voor maar met tijd en geduld valt t uiteindelijk allemaal wel te doen.

De AUD dollar zakt nogal de laatste tjd waardoor importeren steeds onvoordeliger wordt..
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

alphons schreef:Ik woon in Sydney, waar het nu winter is met 20 graden , strak blauw.. top weer om convertible te rijden!

Ik heb ook een beetje waren onderzoek gedaan en de prijzen vielen mee eigenlijk wel mee.. Tussen de 23000 en 50000 dollar heb je , net als in NL matige tot bijzonder goede kwaliteit.
De AUD dollar zakt nogal de laatste tjd waardoor importeren steeds onvoordeliger wordt..
Voor 50000 dollar heb je er wel een in concours staat neem ik aan.De AUS dollar is zeker flink gezakt,toen wij er begin 2009 waren stond die iets van $1.77 per 1 euro en in 2011 was het rond de $1.35.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Tja, als je je eigen Mustang meeneemt weet je wel wat je hebt.
Je kent de auto door en door, en is waarschijnlijk aangepast naar jouw wensen.
Als je 'm daar koopt heb je die ervaring niet, en kan er altijd nog wat te sleutelen zijn.
grtz, Ronald
ryan5446

Bericht door ryan5446 »

Overzee transport van auto's is al 25 jaar mijn werk. Het transport op zich is uiteraard geen probleem. Denk dat je jezelf even goed moet informeren wat de regels zijn voor het registreren van oldtimers en alles wat daaraan verbonden is. Er bestaan bijvoorbeeld (net als in NL) verhuisgoed regelingen. Ook moet je uitkijken met de AQIS quarantaine regelingen. Normaal gesproken moeten alle gebruikte auto's, machines etc volgens Aqis standaard gereinigd zijn. De controle daarop is subjectief. Het ligt aan de inspecteur hoe moeilijk of makkelijk de auto door de controle komt. Normaal gesproken zijn ze niet heel streng bij auto's maar ik zou het zeker checken bij Aqis in Australie waar je aan toe bent.

Transport kan op 2 manieren. RoRo is makkelijk als de auto rijd. Het kost je ongeveer een 1100 usd. komt nog bij verzekering en wat administratie kosten. Houd er rekening mee dat er havenpersoneel in de auto rijd ! Dus als er hij niet goed rijd of een instructie nodig heeft etc dan moet je dat duidelijk aangeven. De tweede manier van verschepen is in een 20ft container. Je bent meer kwijt, maar er komen geen "vreemde" handen aan je auto. Persoonlijk vind ik het een "veiliger" idee om auto's van grotere waarde met container te verschepen. Uiteraard kan er dan ook genoeg gebeuren, maar toch. Ondanks dat je je voor transport kan verzekeren zit je er nooit op te wachten om je oldtimer beschadigd te zien.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”