Bodemplaat/onderzijde Mustang

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mustang66

Bodemplaat/onderzijde Mustang

Bericht door mustang66 »

Na de wielkasten ben ik nu begonnen aan de onderzijde van de auto.
En daar zit nog meer bituum op alleen is het zachter dus gemakkelijk eraf te halen met breakclean/wasbenzine en steekmes.

Ik ben erg benieuwd wat jullie gedaan hebben met de onderzijde van de mustang voor wat betreft de afwerking ervan.
Dus wat hebben jullie erop gesmeerd?
martijn
Contacteer:

Bericht door martijn »

De mijne is zowel buiten als binnen en onder gestraald zodat ie compleet blank was. Vervolgens is, na het dichtstrijken van alle naden, de onderkant in een epoxyprimer gezet en als final coat, een paar lagen zwarte industrielak met verharder. Op deze manier krijgt je een cleane maar vooral krasvast geheel in een zijdeglans zwarte kleur. Ik ben er nog niet uit of ik de onderkant ook nog een blanke tectyl behandeling ga geven.
Succes,
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
falcongek

Bericht door falcongek »

Ik ga de bodemplaat van mijn Falcon zowel van binnen als van buiten in de RX5 en daarna in de RX10 zetten.

Die stroep wordt zo hard dat je nog eens een verkeerstdrempel veel te hard kan nemen en nog geen verf achterlaat.

Het is zelfs zo sterk, laatst kwam ik nog wat gaatjes tegen die ik gelast had en aan de binnenzijde zat al 5 en 10 en er is nauwelijks hitte schade te zien.

Rinke
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Mijn mustang staat inmiddels ook van top tot teen in RX5 + RX10.
Ook alle antieke meuk van mijn vrouw staat ook in de RX5 en natuurlijk mijn brommer.

Mooi spul!!
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”