Vanaf nu ben ik de trotse eigenaar van een 2015 Ecoboost.
Helaas staat hij nog wel in Canada !
De Ecoboost huurauto van afgelopen september in Canada deed mij besluiten te gaan zoeken naar
een waardige opvolger van mijn huidige 2006-V6. Ik heb dan ook regelmatig autotrader.ca in de gaten gehouden tot
dat deze voorbij kwam en mijn aandacht trok. Om te kijken wat mogelijk was heb ik Hennie in geschakeld en mijn
mustang vriend Barry (zie reisverslag) bood aan de auto voor mij te gaan checken. Voor hem maar 1 uurtje rijden.
Zijn foto's en positief verslag deden mij besluiten voor deze auto te gaan en heb toen Hennie het groene licht gegeven.
Na een week van zakendoen en voornamelijk papierwinkel is de koop vannavond gesloten.
Dit betekend wel dat ik over enkele maanden afscheid moet gaan nemen van mijn huidige maatje.
Mensen in mijn naaste omgeving snappen dit niet en zeggen, tis maar een koekblik !
Maar julie snappen het uiteraard wel !
Wat heb ik nu gekocht. Een Oxford white Ecoboost met produktie datum 02/2015 en 16.000 km op de teller.
De auto is een premium coupe met het performance package en de 50 years package.
Daarnaast heeft de auto een kleine maar leuke geschiedenis. De auto is altijd van de dealer gebleven en als pace car gebruikt
bij de OSCAAR stockcar races in Ontario in de herfst van 2015. (OSCAAR = Ontario Stock Car Association of Asphalt Racers).
Zo werd er 25 jaar OSCAAR gevierd en dat is duidelijk aan of op deze wagen te zien. Als Canada liefhebber vindt ik dit wel mooi.
De garage heeft wel gezegd alle garage reclame te verwijderen. O.a. de naam op de deuren wat ik toch weg gehaald zou hebben.
Kortom, ik zal nog wel een paar maandjes geduld moeten hebben en in die tijd kan mijn Pony rustig op zoek naar een nieuw baasje.