Voorstellen en hulpvraag raam

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Arnold

Voorstellen en hulpvraag raam

Bericht door Arnold »

Hallo, Ik ben Arnold uit Rotterdam. Sinds vorig jaar heb ik een Mustang cabrio uit 2007.
De Stang is altijd mijn droomauto geweest, ik heb er ooit een gehad uit 1968. Weg moeten doen, maar nu weer back! ;-)

Meteen een hulpvraag hier, want de garages komen er niet uit.
Mijn rechterraam gaat alleen nog in stapjes omhoog en omlaag, of ik nou de automatische stand wel of niet gebruik. Als ik de rechterdeur open, gaat het raam iets omlaag, maar na sluiten niet meer omhoog. Links werkt alles prima.
De Ford dealer denkt dat het de schakelaar kan zijn, maar zegt dat dit onderdeel niet te krijgen is.
Ik twijfel of het de schakelaar is, want zowel met de bediening aan de bestuurder- als aan de passagierkant doet hetzelfde.

Uiteraard al uitgebreid geprobeerd met ingedrukt houden van de bedieningen.

Is iemand bekend met dit probleem en wee de oplossing? Kan het toch de schakelaar zijn?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Arnold
sjirafje
Contacteer:

Re: Voorstellen en hulpvraag raam

Bericht door sjirafje »

Loopt het raam niet gewoon te zwaar waardoor hij denkt dat het geblokkeerd wordt?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
R0bster

Bericht door R0bster »

Welkom op het forum Arnold!

Succes met het oplossen van het probleem, hopelijk kan iemand je snel aan de gouden tip helpen :up:
peer

Bericht door peer »

klinkt alsof het raam niet meer weet wat de hoogste stand is, heb je hem al eens gereset? Ik weet dat dit bij aston martins (model jaren 2004 tot 2012) vaak voor komt. Laat dit nou net de jaren zijn dat ze onderford vielen :roll:

Raam volledig omhoog doen (in stapjes) en dan op het hoogste punt de knop omhoog in blijven houden tot je een zachte klik hoort (+- 5 seconden) dan helemaal naar beneden en daar vast houden tot je een klik hoort. (die is heel zacht dus je kan het missen, maar 5 seconden zou genoeg moeten zijn.

Het is het proberen waard ;)

Ik denk ook niet dat het de knop is, eerder een probleem met de aansturing (te reseten zoals hierboven staat) of een probleem in de motor zelf de electronische plaat bij de motor heeft waarschijnlijk hall sensors om de snelheid of beweging van de motor te detecteren, als die niet werken (of 1 ervan) dan denkt de auto dat het raam niet beweegt of geblokkeerd is (hand er tussen) en stopt het, die beveiliging werkt nomaal alleen bij het dichtdoen van het raam.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”