home poedercaoting

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
the66mustang
Contacteer:

home poedercaoting

Bericht door the66mustang »

echt heerlijk weer dat poedercoaten !

niks geen geklooi met verdunning 2 k aanmaken en na de tijd alles weer schoon spoelen en schoonmaken en wachten totdat het object droog is om te monteren ,

thuis gewoon poederen . oude doos , object erin hangen aan yzerdraad en aarde erop zetten [ zit bij het apperaat aanvast ] 2 grote eetlepels texture zwart 10 % in de pot doen en poederen met nog geen 1 bar druk !!!

gaat echt perfect , poeder slaat er mooi rond omheen door de aarde en stroom effect , heel zachtjes poederen , bijna geen nevel of zo .

2 eetlepels poeder en nog bijna na het poederen 1 eetleper nog in de beker over. dus zeer zuinig in gebruik .

leukste is na de tijd gewoon alles afblazen en schoon is alles !!

object in de oven een 20 min en na het afkoelen klaar voor montage . gaaf uiterlijk met die texture effect en zit er nu echt ingebakken, dus ook kwaliteit !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit effe om te testen , je moet / kunt natuurlijkj alle delen die je niet wilt poederen afplakken of een stopje opdoen , en voordat het in de oven gaat voorzichtig weer verwijderen.
met natlak breng je ongeveer 30 mu op [ laagdikte ] met een beetje poederen zit je al gauw aan 60 mu . iets te lang poedren en je hebt het er 100 mu opzitten , perongeluk met het in de oven hangen tegen aan gestoten ? gewoon met lucht afblazen en je kunt weer opnieuw beginnen !
het poeder zit er echt vast op , er echt ingebakken ! en na het afkoelen direct klaar voor montage , poeder coaten zoals ik gewend ben . hou wel in de gaten dat je met een goede oven beter resultaat krijgt dan het met een lamp of 1 of andere brander te verwarmen. oventje die ik gebruik is een gewone oude inbouw oven 25 euris 60x 60x 50 groot . past net een velg in !! ik heb ook alles voor de tijd netjes geparelstraald , dus over blank materiaal heen gepoederd , wat normaal de procedure ook is , kaal geschuurd materiaal gaat ook ,

alu gepoederd in alu kleur.
Afbeelding

voor tony : black wrinkle , redelijk resultaat , zoals het hoord maar ik had ook 10% glos texture zwart , dit staat mij eerlijk gezegd meer aan , dit is er ook in 50% glos . [ zal je wel bij de black wrinkle poeder een halve zak van mijn black texture erbij doen . ] zit nog wel verlegen om ford bleu . kga binnen kort weer poeder bestellen , krijg de smaak te pakken , kheb ook bleu annodiseerd powder , zeer leuk resultaat op chroom en gepolijst alu !!
[color=red]i got 6 inline a V8 only 4[/color]

http://members.chello.nl/h.omvlee/index.html
Edze
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Edze »

Zeer interresant Harrie dat huis , tuin en keuken poedercoaten.
Dat is met zeer geringe middelen dus prima zelf te doen.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
tony

Bericht door tony »

ja harry zit dan wel in zuid frankrijk met de sleurhut maar volg het forum gewoon. Ik heb voor jou nog wel een paar kilo ford blaauw moet je wel 3 weken geduld hebben.
teun
woonplaats Epe
6-banger

Bericht door 6-banger »

fraai werk harry!
wat heb je daar voor apperatuur voor nodig dan?ik bedoel de spuit en zo?en waar hebben ze die poeder?
wil dat ook weleens gaan proberen

oja,eigenlijk of topic,maar heb jij nog wat gehoord over die australische remleiding sets die ik 1 bij je besteld had een tijd terug? (stonden op ebay)
tony

Bericht door tony »

jan als je het een keer wilt proberen geef maar een seintje heb het apparaat staan en gebruik het maar weinig. is zonde als jij ook een apparaat koopt wat de meeste tijd ongebruikt in de hoek ligt.
teun
woonplaats Epe
6-banger

Bericht door 6-banger »

da's erg aardig van je teun.

ik zou dat inderdaad weleens willen proberen.weet jij waar je die poeder moet kopen?en is dat ook in kleinere verpakkingen te koop?

ik zal na mijn vakantie eens gaan kijken wat er allemaal voor poedercoating in aanmerking kan komen van de mustang.
moet ik alleen roos nog zo gek zien te krijgen dat ik haar bakoven kan gebruiken. haar vorige oven heb ik namelijk ook al naar de klote geholpen toen ik er wat kleine dingen in wilde moffelen.:opblazen:
the66mustang
Contacteer:

poeder bestel ik in de US , snel hier waar ik het bestel en bij bestellingen van 6 zakken de 7 gratis !! allemaal zakken van 2 lbs . rond de 8$ per zak !!
dus is nog te doen als je hier geen leverancier kunt vinden , en zo langzamerhand met alle gekken die hier willen / gaan poederen kun je ook ruilen natuurlijk !! of elkaar effe matsen.
gister op aluminium candy bleu gedaan !! echt perfect . lijkt net geannodiseerd alu nu !

Afbeelding

6-banger

Bericht door 6-banger »

dat valt mee harry.1lbs is toch zowat 500 gram of zo?

en wat dat ruilen aangaat,uiteraard is dat een goed idee ja.
tony

Bericht door tony »

jan neem na mijn vakantie kontakt met je op. heb nog iets van 5 zakken poeder staan. zit nu lekker met de pootjes in de middelandsezee. kan gelukkig met mijn mobiel wel af en toe op het forum kijken.
teun
woonplaats Epe
6-banger

Bericht door 6-banger »

oke teun,is prima.

prettige vakantie toegewenst en hou de pootjes koel.
wij gaan a.s. zaterdag voor een weekje naar duitsland.met de mustang.

groet,jan
Pieter

poederen

Bericht door Pieter »

Harrie,

Ziet er allemaal bijzonder fraai uit. Welke apparatuur heb ik nodig en waar koop ik dat?

Ben van plan een kleine straalcabine te maken\kopen en dan ook te gaan poederen.

Wel een vraagje; normaal laat ik voor het poederen de onderdelen metaliseren. Kan deze stap overgeslagen worden?

m.vr.gr.
Pieter

p.s. kom jij nog langs met de remmerij of zal ik zondag toch zelf komen?
the66mustang
Contacteer:

ik hoor vrijdag avond pas of ik de auto met trekhaak kan krijgen . als je slim bent spreek je gewoon voor zondag af . heb je het eindelijk een keer , en kun je meteen het gehele poeder gebeuren zien , kheb al veel delen gepoederd .

zometeen is m,n zwager later thuis ivm files of zo en word het weer niks dit weekeinde !

dus hou het dan maar op zondag . is altijd moeilijk om een beslissing te nem,en als je afhangkelijk bent van een ander.

Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”