inhouden van de auto.

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

CopperShim

inhouden van de auto.

Bericht door CopperShim »

Ik heb iets raars ontdenkt aan de auto van mij.

als ik heel erg rustig accelereer kun je dat goed merken, en als je gewoon rijd ook wel maar minder, dan houd de auto heel lichtelijk in.
Tevens het lijkt net alsof je remt maar heel extreem minimaal.

Ik heb ook een ander probleem, denk dat dit ermee samen hangt
Soms word mijn vlotterkamer niet bijgevuld met benzine.
Dan schud de motor dus een beetje en als ik dan op de carb. tik bij de benzineleiding nadat ie afgeslaan is en er behoorlijk wat druk op de leiding staat, schiet er iets los en hoor je de benzine erin spuiten.
Daarna start de auto ook gewoon weer en heb je er verder geen last meer van. Wat zou dit dan kunnen zijn? Wat zit daar?

Groetjes

Emil
tony

Bericht door tony »

Voor /in de vlotterkamer zit een klep welke wordt dichtgeduwd door de vlotter als de vlotter kamer vol is. Het lijkt erop dat deze klep blijft hangen heb je wel een goed filter in je bezine leiding misschien is er troep vanuit je tank meegekomen wat nu in de klep zit?
teun
woonplaats Epe
CopperShim

Op foto 1 kun je mijn extra filtertje voor de benzinepomp zien, deze is soms halfvol als ie stilstaat, soms leeg. Erg vreemd.

Op foto 2 zie je 2 pijlen, een rode en een blauwe, ( en de carb natuurlijk), bij de rode tik ik dan en dan hoor je benzine er weer doorheen gaan. Daar zit ook een kogeltje, wat is de functie daarvan?
Bij de blauwe pijl is er benzineoverschot , ik heb er nog nooit iets uit zien spuiten, maar er ligt wel opgedroogde benzine. (het bruin, gele spul)

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2

Afbeelding
1965 Fastback 289-V8
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Op het eerste zicht staat de benzinefilter verkeerd. Er moet normaal een pijltje opstaan, en dat is de richting van de benzinestroom. Dus in uw geval van de tank naar de pomp.

Dat de filter soms leeg is (soms niet) had ik ook, en ik heb daarvoor zelfs een nieuwe benzinepomp geplaatst, zonder resultaat. Soms is hij leeg, soms blijft hij vol (als de wagen stilstaat natuurlijk...).

Ik heb nog wel een extra (kleine) benzinefilter tussen pomp en carburator staan.

Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
CopperShim

Benzine filter staat goed
pijltje wijst naar pomp toe
1965 Fastback 289-V8
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

CopperShim schreef:Benzine filter staat goed
pijltje wijst naar pomp toe
1e hoort bij een mechanische pomp tussen de pomp en de carb. niet tussen pomp en tank.
2e maak je vlotter gangbaar, die hapert zo te horen
3e volgens je beschrijving is je acceleratiepomp lek (stotterend, remmend bij gasgeven).
4e welk jaartype benzinepomp heb je? 65er heeft een filter onder de pomp(cansister), ook die kan verstopt raken ;-)

gr,
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
CopperShim

65 fastback, dank voor de reactie, ik heb er ook weer een reactie op.

1e Ik heb het filtertje tussen de tank en pomp gedaan zodat je de benzine toevoer kunt zien, en het filter rommel. Het werkt wel goed.
Het kan niet tussen de pomp en carb, dit is een stalen leiding.

2e Mijn vlotter is gangbaar, ik heb de carb al een keertje open gehad, vlotter hing op zijn laatste stand en de vlotter kamer was leeg. Toen tikte ik tegen de carb. waarna de benzine er met hoge druk uit spoot. De vlotter kan het niet zijn.

3e Ik heb geen idee waar de acceleratie pomp zit en hoe dat te checken :S
4e De benzine is vorig jaar gekocht bij moviecars en is voor een 65-er v8, dat hebben ze me zo verkocht. Er zit een filter onder, deze is schoon.
1965 Fastback 289-V8
falcongek

Bericht door falcongek »

CopperShim schreef: 3e Ik heb geen idee waar de acceleratie pomp zit en hoe dat te checken :S
Je acceleratiepomp zit in je carb.
Aan de zijkant van je reservoir zit die, kijk anders even in je shop manual.
Het is (bij mij) een dekseltje, met een stangenstelseltje en een hefboompje er op.

Greetz Rinke
Rob66

Bericht door Rob66 »

Klacht klinkt mij heel bekend in de oren.

- Slecht starten?
- Inhouden?
- Minder vlot acceleren?

Was bij mij inderdaad de acceleratiepomp, in mijn geval twee pakkingjes vervangen. Klein uurtje werk. Sindsdien geen problemen meer gehad! (met dank aan Pyt!)
1966 Convertible I6 C4, Wimbledon White

Riding along in my automobile,
My baby beside me at the wheel.
cruisin' and playin' the radio,
with no particular place to go.
CopperShim

Ja dit zijn wel de klachten ja!

Welke pakkingen moet ik dan vervangen?
Heb dan nog wel 1 vraag, er is in dat kanaal volgens mij een balletje/kogeltje. Waar dient dat voor?
1965 Fastback 289-V8
Rob66

Bericht door Rob66 »

In mijn geval betrof het de vacuummembramen. De 1-V en 4-V, hebben er twee. De 2-V heeft er één. Het is op jou tweede foto net rechtsonderin zichtbaar.

Voorbeeld 2-V:
Afbeelding

Ik ben ook een redelijke leek op dit gebied, dus als er iemand het er niet mee eens is: Shoot!! :matrix:
1966 Convertible I6 C4, Wimbledon White

Riding along in my automobile,
My baby beside me at the wheel.
cruisin' and playin' the radio,
with no particular place to go.
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

CopperShim schreef:65 fastback, dank voor de reactie, ik heb er ook weer een reactie op.

1e Ik heb het filtertje tussen de tank en pomp gedaan zodat je de benzine toevoer kunt zien, en het filter rommel. Het werkt wel goed.
Het kan niet tussen de pomp en carb, dit is een stalen leiding.

2e Mijn vlotter is gangbaar, ik heb de carb al een keertje open gehad, vlotter hing op zijn laatste stand en de vlotter kamer was leeg. Toen tikte ik tegen de carb. waarna de benzine er met hoge druk uit spoot. De vlotter kan het niet zijn.

3e Ik heb geen idee waar de acceleratie pomp zit en hoe dat te checken :S
4e De benzine is vorig jaar gekocht bij moviecars en is voor een 65-er v8, dat hebben ze me zo verkocht. Er zit een filter onder, deze is schoon.
1e er zit dus een filter in je benzinepomp, die bij een 66e vor je carb zit, tevens zit er al een lilter in je tank zelf, aan het buisje waar de benzine wordt aangezogen. andere filtertje is eigenlijk niet nodig en zorgt voor onodig lucht in je leiding.

2e vlotter gangbaar maken is ok het veertje eronder en doorvoernippel checken en goed werkend maken... :blowme:

3e zie plaatje Rob66 :clap:

4e dan is dat je probleem niet en is het 99% je acceleratiepomp (membraam lek of afstelling).

succes!!
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
CopperShim

Is er iemand in de buurt van enschede eens zou willen kijken naar mijn auto? Ik heb dit alles eens bekeken en kan me haar niet voorstellen dat die pomp niet werkt.
Er is 1 ding dat steeds niet terug komt in de antwoorden, ik heb er een kogeltje in zitten, in de carb.
Waar je benzineleiding aan de carb zit, daar achter zit een kogeltje.

Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.
1965 Fastback 289-V8
CopperShim

Deze foto's zijn groot om goed beeld te geven,

Foto 5 is een foto van de carb voordat ik iets heb gedaan. Alleen de bovenkant eraf.
Zo kan je zien hoe het eruit ziet.

Op foto 6 is te zien dat nu het filter helemaal vol staat, terwijl gister een lege te zien was, erg raar.

Op foto 7 is een balletje te zien bij de pijl dat volgens mij het probleem is. Deze zit volgens mij klem door in en uitzetten door warmte. Na een rit is de motor warm. als de motor dan afkoelt, gaat het balletje in het kanaal te zien op foto 8 bij de pijl volgens mij klem zitten.

Op foto 8 zijn ook 2 koperen schroeven te zien soort van, waar dienen die voor? heb er een rood vraagteken bijgezet

Foto 5

Afbeelding

foto 6

Afbeelding

foto 7

Afbeelding

foto 8

Afbeelding
stefke

Bericht door stefke »

Die 2 koperen schroeven zijn sproeiers o.i.d.
Controleer ook eens of de vlotternaald niet blijft hangen.

zie foto 5
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij moet de borgveer die aan de as van de vlotter zit verder naar beneden klemmen, om het alu en niet het koper. Is niet echt goed te zien zo op deze foto van boven
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”