naar V-power??!!
Moderator: Shelby GT-H
naar V-power??!!
kom ik bij de Shell-pomp om driemaal 10 liter te tanken, zegt die vent na die derde keer heen en weer pendelen waarom ik niet overstap van Euro 95 naar V-Power. afgezien van geldklopperij, want dat spul is duurder, zie ik niet zo dat V-Power in mijn blokkie kan. of wel? nou ja, heb er in ieder geval wel een Ferrari-modelletje aan over gehouden door me dom te houden. maar wat denken jullie ernou van? De man zei dat het wel kon, en dat hij garagehouder was geweest.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Harry, een vriend van me heeft een buick turbo t, een 6 cylinder met een turbo (dacht uit 87). Hij heeft 1 keer V power getankt en kreeg toen problemen met detonaties. Bij euro 95 liep alles gewoon goed maar bij V power was er soms te vroeg maar meestal te laat detonatie. Hij wist dit omdat hij hiervoor een meter in zijn auto heeft, hij is erg zuinig op zijn auto. Ik weet natuurlijk niet of dit voor je mustang motor ook zal gelden. En misschien hebben andere mensen natuurlijk hele andere verhalen over V-power.
Normaal gesproken zou je met V power je motor reinigen en zou je 10% minder verbruiken.
Wat ik je nog wel kan vertellen is dat V-power van land tot land verschilt. In Nederland heeft V-power een samenstelling voor het typische nederlandse rijden, namelijk korte stukken. In Duitsland heeft het een hoger octaangehalte dan in Nederland omdat ze daar de autobhan hebben en vooral langere stukken rijden.
Mocht je trouwens goedkoop willen tanken, bij loosduinen zit een "witte" pomp en vlakbij het Holland Spoor aan de kant van de Haagse hogeschool nog voor de mega stores zit een onbemand tankstation.
Succes,
Sjoerd
Normaal gesproken zou je met V power je motor reinigen en zou je 10% minder verbruiken.
Wat ik je nog wel kan vertellen is dat V-power van land tot land verschilt. In Nederland heeft V-power een samenstelling voor het typische nederlandse rijden, namelijk korte stukken. In Duitsland heeft het een hoger octaangehalte dan in Nederland omdat ze daar de autobhan hebben en vooral langere stukken rijden.
Mocht je trouwens goedkoop willen tanken, bij loosduinen zit een "witte" pomp en vlakbij het Holland Spoor aan de kant van de Haagse hogeschool nog voor de mega stores zit een onbemand tankstation.
Succes,
Sjoerd
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
- Yagyu Munenori
Ik heb geen idee wat de toegevoegde waarde van V-power precies is ten opzichte van Euro95. Nog even afgezien van de invloed die dat spul kan hebben op oudere motoren met het oog op smering en zo.
Shell heeft op z'n website wel een FAQ staan: http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html
Mijn auto reageert snel genoeg, en afgezien daarvan... autorijden is al duur genoeg hier in Nederland. Ik zie vooralsnog geen reden om dat voor mezelf nog duurder te gaan maken door andere duurdere brandstof te gaan tanken. Dat ik mogelijk iets zuiniger ga rijden? Op de hoeveelheid brandstof haal ik dat er volgens mij nooit uit.
Doet me trouwens denken aan dat recentelijk gelanceerde verhaal over die bio-benzine. Die was 10 cent per liter (of zoiets, weet ik niet geheel zeker meer) duurder dan regulier Euro95. Ziet er trouwens naar uit dat we daar toch niet onderuit gaan komen:
http://www.senternovem.nl/energietransi ... chting.asp
Shell heeft op z'n website wel een FAQ staan: http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _1602.html
Mijn auto reageert snel genoeg, en afgezien daarvan... autorijden is al duur genoeg hier in Nederland. Ik zie vooralsnog geen reden om dat voor mezelf nog duurder te gaan maken door andere duurdere brandstof te gaan tanken. Dat ik mogelijk iets zuiniger ga rijden? Op de hoeveelheid brandstof haal ik dat er volgens mij nooit uit.
Doet me trouwens denken aan dat recentelijk gelanceerde verhaal over die bio-benzine. Die was 10 cent per liter (of zoiets, weet ik niet geheel zeker meer) duurder dan regulier Euro95. Ziet er trouwens naar uit dat we daar toch niet onderuit gaan komen:
http://www.senternovem.nl/energietransi ... chting.asp
dank je Sjoerd, ik zal die pompen in de gaten houden voor de Silver Ghia wanneer die rijdbaar is. de Shell-pomp waar ik het over had ligt in Hillegom waar de andere staat,
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- tripleblack
- Berichten: 843
- Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
- Locatie: Ekehaar
Ik blijf ook maar gewoon euro 95 tanken. Schijnt trouwens ook mogelijk te zijn om aceton aan de bezine toe te voegen voor een schonere en zuiniger motor. Zo wordt er wat af-geexperimenteerd.
http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?t=14917
http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?t=14917
Okay, dus dan maar geen V-power in de toekomst. Van Maarten van AMK hoorde ik dat het voor klassiekers niet kwaad hoeft te kunnen kunnen(maar ja, AMK zit vlakbij de Duitse grens in Ulft), maar dat overstappen helemaal niet hoeft.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Ik heb in mijn schuur wel 2 middelen staan. Een performance booster en een schoonmaakmiddel wat je toe kan voegen aan je benzine en/of olie. De eerste weet ik weinig van maar de tweede marvel mystery oil schijnt fantastisch te zijn. Kijk maar eens op deze http://www.pipercubforum.com/marvel.htm link
Heb de middelen van een amerikaan gekregen, dezelfde als in mijn eerdere post in deze thread, een vriend van hem gebruikt ook mmo en was er ook laaiend enthousiast over (pontiac firebird 79)
Heb de middelen van een amerikaan gekregen, dezelfde als in mijn eerdere post in deze thread, een vriend van hem gebruikt ook mmo en was er ook laaiend enthousiast over (pontiac firebird 79)
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
- Yagyu Munenori
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
Heb in het verleden wel eens V-power getankt in een Saab 9.3 Turbo S met 205 pk. Die auto wilde met gewone euro 95 heel goed vooruit en met V-power merkte ik geen verschil (behalve dan financieel).
Ik heb het ook eens in mijn 66'er mustang (289 V8) geprobeerd, maar daar heb ik ook geen verbetering gemerkt t.o.v. euro 95. Dus naar mijn mening wordt alleen Shell er beter van.
Groeten,
Roel
Ik heb het ook eens in mijn 66'er mustang (289 V8) geprobeerd, maar daar heb ik ook geen verbetering gemerkt t.o.v. euro 95. Dus naar mijn mening wordt alleen Shell er beter van.
Groeten,
Roel
...Happiness is the road...
- Nicov.dr.Klok
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
- Locatie: Dat weet ik wel
Heren het schijnt(en dat heb ik zelf ook ondervonden)dat de V-Power niet gebruikt moet worden als je al rijdt op euro 95,want dat heeft geen zin en is alleen maar duurder.Maar in mijn geval reed ik met de 69er nog altijd op Super 98,en heb toen ook enkele keren V-power getankt,en het leek mij toen dat de motor idd iets rustiger loopt en wat beter oppakt.En de verhouding tussen Octaan 98 en V-power qua prijs is niet erg groot,dus dan kan het gunstig zijn.
Tegenwoordig rijdt ik op LPG,dus erg lang heb ik het niet geprobeerd,maar als ik geen LPG had gehad was ik er wel mee doorgegaan.Ik weet van collega,s van mij ook dat er in de bikerswereld erg positief op gereageerd wordt,maar dat is van horen zeggen.
Tegenwoordig rijdt ik op LPG,dus erg lang heb ik het niet geprobeerd,maar als ik geen LPG had gehad was ik er wel mee doorgegaan.Ik weet van collega,s van mij ook dat er in de bikerswereld erg positief op gereageerd wordt,maar dat is van horen zeggen.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Ik heb laatst een test gezien. Verschillende auto's werden vooraf op de rollerbank gezet, daarna volgegooid met V-power (en andere gelijksoortige merken), waarna het verschil werd gemeten. De enige auto waarbij een merkbaar verschil was, was een Impreza WRX. Waarom? Die heeft een high performance motor met een motormanegement systeem dat 'merkt' dat er een andere benzinesoort inzit en zich daaraan aanpast.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
shell v power
Mijn daily driver is een VW T5 Transporter met gechipte dieselmotor.
In principe heb ik met v-power geen vermogenswinst, maar de motor loopt er wel rustiger door, de uitlaatgassen stinken minder en bij vol gas is er minder roetvorming. De voordelen zijn dus meer van mileutechnische aard.
Bij standaard benzinemotoren zijn de voordelen te klein om het grote prijsverschil met euro 95 te rechtvaardigen.
In principe heb ik met v-power geen vermogenswinst, maar de motor loopt er wel rustiger door, de uitlaatgassen stinken minder en bij vol gas is er minder roetvorming. De voordelen zijn dus meer van mileutechnische aard.
Bij standaard benzinemotoren zijn de voordelen te klein om het grote prijsverschil met euro 95 te rechtvaardigen.