voordeel - nadeel slangen omleggen ( uberhaupt mogelijk?? )

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robbert.b.
Berichten: 795
Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
Locatie: haarlem

voordeel - nadeel slangen omleggen ( uberhaupt mogelijk?? )

Bericht door robbert.b. »

Ik ben van plan om het een en ander te veranderen in mijn "engine bay'
en wilde hem zo kaal mogelijk maken.
Al die rotzooi die de vorige eigenaar ervan heeft gemaakt- geen gezicht.
En ik ben wel van het minimaliseren dus vroeg me af of ik de afgaande leiding ( gevuld met koelvloeistof ) die naar in mijn dashbord verdwijnt en er weer uit komt, kan weglaten.
En wat zijn de voordelen nadelen.

Bij gaande foto voor duidelijkheid.

Afbeelding


En kan je deze afdoppen of moet je ze doorverbinden.
Iemand ervaring mee??
Voor de "smart asses" ; Heb niet met vuurwerk gespeeld
:opblazen:
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Bericht door mach 351 »

Die 2 leidingen zijn voor je kachel,leidingen weg en koude voeten in de winter.easy1 heeft de leidingen anders gelegd,ze zijn minder zichtbaar nu,hij heeft er mss een foto van.

Helmuth
70 ranchero 302-v-8


www.antwerpmustang.be
Gebruikersavatar
robbert.b.
Berichten: 795
Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
Locatie: haarlem

Bericht door robbert.b. »

Maar heeft het een nadelig gevolg voor de motor??
Ik ben toch niet van plan om in de winter te gaan rijden, met al die pekel enz.

Maar easy1 fotootje???
Life is great when driving real American muscle....
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

toen mijn kachel eruit lag,heb ik ze tijdelijk even doorverbonden

kan geen kwaad,je hebt alleen idd geen kachel meer
is niet schadelijk voor je motor of zoiets :baby:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5594
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

Het heeft in principe geen nadelige gevolgen voor je motor. Weet je trouwens dat je vaak in de winter geheel "pekelloos" met een stralende zonneschijn kunt rijden? Op zo'n dag is een kachel echt wel fijn!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Bericht door PoisonIvy66 »

Mijn kachel is ook afgekoppeld.
De twee aansluitingen op de motor zijn gewoon met elkaar verbonden.
Ik weet het, het zou nog netter kunnen met een kortere slang, maar het werkt.

Afbeelding

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
robbert.b.
Berichten: 795
Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
Locatie: haarlem

Bericht door robbert.b. »

Daar heb je gelijk in, ja.

Maar ik ben alle mogelijkheden aan het bekijken om mijn engine bay zo overzichtelijk en netjes eruit te laten zien.
Er zit bijvoorbeeld ook een gasinstallatie in die een NICO ( eigen huis en puin ) heeft aan gelegd en die er dus ook weer uit gaat om er vervolgens na een grote restauratie over een paar jaar er weer in te belanden.
Maar nu lekker cleanen en verwijderen wat niet nodig/overbodig is.

Is eigenlijk een winterdag met een cabrio ook niet koud???? :plane:
Life is great when driving real American muscle....
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door Ando »

Ik heb ook een tijdje rondgereden met een kortsluit-slang voor het kachelcircuit toen de kackel-radiateur lek was.

Wat me met warm weer direct op viel is dat er véél minder warmte onder het dashboard vandaan kwam. Ik dacht altijd dat dit gewoon stralingswarmte van de motor was maar het bleek dus van de kachelradiateur te komen!

Die kun je zoiezo niet echt dicht zetten met je kachelschuiven, het water blijft er altijd door lopen.

Na de eerste flinke regenachtige middag (na een zonnig vertrek 's-morgens) heb ik besloten de kachelradiateur met spoed te vervangen: de voorruit kreeg ik echt niet ontwasemd met die kouwe lucht!

Voor de zomer wil ik wel een kraan tussen de kachelslang bouwen zodat je de waterstroom echt kunt stoppen. Is het binnen stukken beter uit te houden met warm weer.

Iemand die dit eerder gedaan heeft en weet waar zo'n (kogel)kraan te koop is?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
easy1
Berichten: 1088
Lid geworden op: zo 14 aug, 2005 11:57
Locatie: Hoboken - België -

Bericht door easy1 »

Hey,

Ik probeer morgen foto's te maken van mijn motorruimte.
Niet enkel die leidingen zijn opgekuist trouwens ... mijn motorruimte is bijna kabel -en draadloos geworden.

Nadelen heeft het afkoppelen mijn insziens ook niet.
Misschien gaat je temperatuur een klein beetje de hoogte in want zoals hierboven aangegeven haalt je kachelradiator idd constant warmte uit je water en dus uit je motor. Je hebt zelfs high volume waterpompen waar niet eens aansluitingen voor de kachel opstaan, dus weglaten is zeker een optie.

@ ando, die kranen bestaan in ieder geval.
Waar je ze kan krijgen da's een andere vraag maar met een beetje "bricoleren" moet je dat wel zelf kunnen maken.

Afbeelding

Bart
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
Gebruikersavatar
www.mustang1968.nl
Berichten: 436
Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
Locatie: Limburg

Bericht door www.mustang1968.nl »

Hoi,

De kachelslangen heb ik zo liggen:

Afbeelding

Ik ben ook bezig geweest om zo min mogelijk kabels in de motorruimte te hebben liggen. Een advies, als je het wil doen, doe het goed. Kort die kachelslangen in en leg ze netjes. Bespaar eventueel bedrading van de acccu (achterin zetten) en de kabelboom (buiten om leggen). Een kachel in de winter is ook best lekker.

Afbeelding

Gr
Jean-Paul
[b]No guts, No airmedals...[/b]



68' Mustang Coupe 289V8
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5583
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Voor kachels met een airco bestaat een vacuumschakelaar die bedient wordt door 1 van de schuiven van de kachel. Deze zorgt ervoor dat de afsluiting in de slang naar de kachel dicht gezet wordt.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
tony
Berichten: 299
Lid geworden op: do 01 jul, 2004 08:46

Bericht door tony »

Zal vandaag eens kijken wij hebben hier kachelkranen liggen met 4 aansluitingen. Wanneer je de kraan dan dichtzet komt er automatisch een verbinding tussen de twee slangen. (begrijpen jullie het, weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen)
teun
woonplaats Epe
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

Afbeelding

Gewoon met koper leiding maken, of chroom heb ik ook gedaan ziet er netjes uit.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Bericht door Kuupertie »

De kachel kan zomers wel eens van pas komen als het blok te weinig koeling krijgt door rijwind. Dan doe je je ramen open en zet je de kachel voluit aan.

Recap: als je de kachel eruit laat, zorg dan dat je er zeker van bent dat je radiateur bij hoge temperaturen voldoende capaciteit heeft.


GJK
Gebruikersavatar
easy1
Berichten: 1088
Lid geworden op: zo 14 aug, 2005 11:57
Locatie: Hoboken - België -

Bericht door easy1 »

Hier nog de beloofde foto's.
Sorry voor de vertraging.


De leidingen van de verwarming een beetje weggewerkt.
Weglaten is geen optie aangezien ik ook tijdens mooie, droge en pekelvrije winterdagen lekker cruise.

Afbeelding


En een foto van de motorruimte zonder batterij, startrelais en spanningsregelaar.

Afbeelding

Bart
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”