Riem of Ketting
Moderator: Shelby GT-H
- Mustang407
Riem of Ketting
Naar aanleiding van een vorige topic heb ik de volgende vragen..
Hebben alle mustangs een ketting ? of zijn er ook mustangs met distributieriemen.
Hoe zit het met de onderhoud van zo'n ketting ?
Hoe lang gaat een ketting mee ??
Gr.
Tim
Hebben alle mustangs een ketting ? of zijn er ook mustangs met distributieriemen.
Gr.
Tim
- Mustang407
Re: Riem of Ketting
lijkt me sterk dat niemand de antwoorden weet ??Mustang407 schreef:Naar aanleiding van een vorige topic heb ik de volgende vragen..
Gr.
Tim

[i]1996 Rio Red V6
Bomz racing CAI, Black bumper inserts, leather interior
[/i]
[url=http://www.americanhorsepower.nl]American Horse Power[/url]
Bomz racing CAI, Black bumper inserts, leather interior
[/i]
[url=http://www.americanhorsepower.nl]American Horse Power[/url]
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Aangezien je over een paar daagjes een proud owner van een pony ben,kan je misschien beter het bouwjaar doorgeven
dan kunnen we je wat beter helpen
Tonie

dan kunnen we je wat beter helpen

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
- Mustang407
- Johnvanschoubroek
- Contacteer:
Alle windsor/cleveland V8 hebben een ketting. Er kan wel een riem geplaatst worden door een aftermarket systeem van Jesel te monteren, ook geardrive's zijn te koop dan heb je in plaats van een ketting tandwielen tussen je nokkenas en krukas, die maken wel meer lawaai dan een ketting.
Gr John
Gr John
http://www.extremefordtaunusproject.net/
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
Live your life a 1/4 mile at the time!!!!
- Mustang407
Ik vindt het eigenlijk niet zo'n gekke vraag.Heb zelf in onze 68 Mustang 289 blok zitten, met ketting, maar weet ook niet hoe lang deze mee gaat.Ik vroeg de garage eens om te kijken of hij nog goed was, en daar kreeg ik te horen, dat het blok open moet.Dan denk ik, laat maar zitten tot het echt nodig is.Maar hoe lang dat kan duren ???????? ik wet het niet.
gr Albert
gr Albert
- Mustang407
Bedankt voor het antwoordt.Maar ik weet niet of de vorige eigenaar de ketting ooit vervangen heeft, en wanneer hij vervangen is.Kun je op de één of andere manier merken aan de motor, als de ketting aan vervanging toe is?Als ze de motor open moeten halen om te kijken, en hij blijkt nog goed te zijn, wordt het een kostbare zaak.
gr Albert
gr Albert
- Mustang407
distributiekap loshalen en een dop op de krukas zetten, wringijzer op de dop en je krukas draaien tot je rotor draait, draai dan de krukas de andere kant op heel zachtjes, draait je rotor gelijk mee?? je ketting is ok,..zo niet, dan is je ketting aan vervanging toe.. dr mag best iets speling opzitten,. maar geen 1/8 slag van je krukas bijv...
en een ketting is slijtvaster dan een riem...
en een ketting is slijtvaster dan een riem...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
Als je motor ongeveer een 100000 km gedraaid heeft, kan het geen kwaad om je ketting te controleren.
Als hij wat uitgerekt is, gaat -ie klapperen ,en hierdoor het voorste lager van je nokkenas verslijten.
Bij alle windsor/cleveland/enz zit er geen spanner op, alleen bij de moderne overhead cammers.
Grtz, Peter
Als hij wat uitgerekt is, gaat -ie klapperen ,en hierdoor het voorste lager van je nokkenas verslijten.
Bij alle windsor/cleveland/enz zit er geen spanner op, alleen bij de moderne overhead cammers.
Grtz, Peter