Prijzen en werkelijke waardes

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
66mustanger

Prijzen en werkelijke waardes

Bericht door 66mustanger »

Hallo iedereen,

ten eerste een gelukkig en goed 2007 toegewenst.

Ik heb een vraagje.
Wat wordt er tegenwoordig betaald voor een laten we zeggen

een in redelijke staat verkerende mustang GT350 REPLICA.
bouwjaar 1965, 289 ci hipo motor, 4 versnellingen, side scoops etc. :roll:

Is het verstandig om een beëdigd taxateur eerst een taxatie te laten verrichten voordat je zo een auto aanschaft :?:
Ik zie namelijk allerlei prijs variaties maar vraag me dan af of dit het ook waard is (lees wat krijg ik er voor terug naar een aantal jaren!)

Groeten
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De Mustang van GT350-clone werd naar mijn weten vorig jaar getaxeerd voor net over de 50.000 euro, dus...............
Maar die is ook wel helemaal af, incl. speciale achterruit.
Staat ergens nog een topic van.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
tonmustang

Bericht door tonmustang »

Die rode bij Moviecars vragen ze zo'n 35000 euro voor heb ik gehoord.
Maar als ik blauwe strepen plak lijkt die van mij er ook op...... haha

Ton
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

qua vermogen sowieso ton!!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
GT350clone

Bericht door GT350clone »

1970TwisterSpecial schreef:De Mustang van GT350-clone werd naar mijn weten vorig jaar getaxeerd voor net over de 50.000 euro, dus...............
Maar die is ook wel helemaal af, incl. speciale achterruit.
Staat ergens nog een topic van.
Mijn taxatie was 2 jaar geldig dus tijd voor een nieuwe.

Vandaag was het weer zover.
Heb de taxateur verteld dat ik veel problemen had om hem verzekerd te krijgen doordat de regels veel strenger worden boven de 50.000 euro. Daar zou hij rekening mee houden,dus ik ben benieuwd.

Daar ik al 1,5 jaar bezig ben een Buick Limited uit 58 op te knappen heb ik niet veel tijd besteed aan mijn mustang. Alleen mee gereden (maar daar zijn ze ook voor!). Heb wel gezien dat er veel mooie mustangs bij zijn gekomen!

Gr,
Bas
rzboss302

Bericht door rzboss302 »

Ha Bas,

hoe bedoel jij met dat je veel problemen hebt om hem verzekerd te krijgen ?
Neem eens contact op met GIO-Adviesgroep.

http://www.gio-adviesgroep.nl

grz Richard
Ford Mustang

69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough
GT350clone

Hallo richard,

Eerst wilde de verzekering een klasse 5 alarm in de mustang. Dus niet!!!

Uiteindelijk wel goed gekomen alleen moet er altijd toezicht zijn op de mustang,of hij moet achter slot en grendel. Zoniet,dan niet verzekerd tegen diefstal.

Toch lastig als je tijdens een toertocht of zo,iets gaat bezoeken. Moet eigenlijk iemand toezicht houden. Belachelijk,maar je zal het maar meemaken!

Gr,
Bas
65-fastback

Re: Prijzen en werkelijke waardes

Bericht door 65-fastback »

66mustanger schreef:Hallo iedereen,

ten eerste een gelukkig en goed 2007 toegewenst.

Ik heb een vraagje.
Wat wordt er tegenwoordig betaald voor een laten we zeggen

een in redelijke staat verkerende mustang GT350 REPLICA.
bouwjaar 1965, 289 ci hipo motor, 4 versnellingen, side scoops etc. :roll:

Is het verstandig om een beëdigd taxateur eerst een taxatie te laten verrichten voordat je zo een auto aanschaft :?:
Ik zie namelijk allerlei prijs variaties maar vraag me dan af of dit het ook waard is (lees wat krijg ik er voor terug naar een aantal jaren!)

Groeten
het is maar net hoe de auto opgebouwd is.
een replica is een kopie, een clone is ee nkoie, maar als ik lees dat een 65er met side scoops behangen is, welke pas in 66 werden gemonteerd, klopt de auto (exate clone) niet meer.

en hoe ver ga je richting blok en interieur.

een echte clone is idd heel veel waard, zoals hierboven aangegeven.
maar een fastback met een paar stickers (hoort dus gespoten te zijn in een bepaalde lijn) wordt soms wel erg duur geprijst, terwijl de waarde zo een 20 euro meer is (of zelfs minder :roll: ).

zo wordt mijn fastback in grote lijnen wel een clone, maar kleur (rood met witte strepen), interieur, motor en suspensie doe ik op eigen wijze.
de kwaliteit en performance die ik daarbij gebruik geven de auto weer wel een hoge waarde.

neem iemand mee die verstand heeft van auto's. sommigen vinden een standaard 289 met een edelbrock intake al een HIPO....
helaas zijn er ook veel handelaren die "vergeten" te melden dat sommige dingen niet origineel zijn, of echt in de veronderstelling zijn dat een stickersetje van een basis auto een special edition maken. VERY RARE!!!!

een maandje of wat nauwlettend ebay.com in de gaten houden geeft jou een hoop extra kennis en weet van prijzen en andere zaken.
probeer ook zoveel mogelijk te weten te komen (via google) wat er wel en niet op een shelby hoort. een luchthapper op een motorkap is wel leuk, maar is qua kwaliteit een drama met scheuren.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
GT350clone

Re: Prijzen en werkelijke waardes

Mijn auto is ook geen echte clone hoor. Ik heb alle 65/66 straat - en race shelby bijzonderheden gemixed naar mijn eigen idee. Noem het zelf ook al lang geen clone meer. De uitlaten komen via de achter paneel onder de bumper zoals een GT. Vind ik het mooist. Maar ik heb wel vooral veel GT350R elementen gebruikt. Ik heb respect voor mensen die voor originaliteit gaan,maar zelf heb ik schijt aan originaliteit! :shock: Het is mijn wagen en ik maak hem zoals ik hem mooi vind. Ik probeer het wel zoveel mogelijk het klassieke gevoel te geven. Het is geen restomod.

Gr
Bas
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Je auto ziet er zo in het klein mooi uit Bas! Kun je wat grotere foto's posten? Ik heb hem namelijk nog nooit in het echt gezien.
Thanks!

Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
GT350clone

RobSchipper schreef:Je auto ziet er zo in het klein mooi uit Bas! Kun je wat grotere foto's posten? Ik heb hem namelijk nog nooit in het echt gezien.
Thanks!

Rob
Jouw mustang is anders ook niet verkeerd Rob! Heb je topic bekeken en je bent goed bezig. :smt023

Dat je hem nog niet in het echt hebt gezien komt waarschijnlijk omdat ik niet zo'n meeting ganger ben. Doe liever rijden dan stilstaan!!!

Bij deze een grotere foto (hoop ik!)

Afbeelding

ff klikken!

Gr,
Bas
gert-jan

Bericht door gert-jan »

Ziet er goed uit Bas. We hebben ongeveer dezelfde velgen. Wij hebben echter de buitenste rand in chroom en chromen hubcaps.

Bij aanschaf zou ik de auto door kenner laten beoordelen. Niet alle taxateurs weet alles.
Voor de verzekering moet hij sowieso getaxeerd worden. Ik neem tenminste aan dat je hem dan all-risk wilt laten verzekeren.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Frank

Bericht door Frank »

Hey Bas,

Ik krijg de foto helaas niet geopend.....ligt dat aan mijn pc? Ik ben ook zeker eens benieuwd naar je fastback!

Kun je misschien ook eens wat specificaties geven van je auto...?

Frank 8)
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Foto opent gewoon... dus denkelijk toch je PC?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
GT350clone

Frank schreef:Hey Bas,

Ik krijg de foto helaas niet geopend.....ligt dat aan mijn pc? Ik ben ook zeker eens benieuwd naar je fastback!

Kun je misschien ook eens wat specificaties geven van je auto...?

Frank 8)
Hallo Frank,

Ik kan gewoon de foto openen hoor. Dus ligt het waarschijnlijk aan je pc?

Wat voor specificaties wil je hebben? De lijst is erg lang. Er zit weinig meer op of aan wat er origineel op zat!
Dit zijn de hoofdlijnen.

De moter is een opgefokte 302 (geen super pk blok maar goed genoeg voor leuke burn outs!) met r-model type oil pan,een 4 speed toploader,Tilton hydraulische koppeling systeem,speciale koppelings plaat, gescheiden remsysteem met voor schijven en achter bredere remtrommels,9" achteras, rear seat delete,sport stoelen,sportstuur,R-model voorkant -achterruit- dashbord en klokken enz. enz.

Gr,

Bas
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”