66mustanger schreef:Hallo iedereen,
ten eerste een gelukkig en goed 2007 toegewenst.
Ik heb een vraagje.
Wat wordt er tegenwoordig betaald voor een laten we zeggen
een in redelijke staat verkerende mustang GT350 REPLICA.
bouwjaar 1965, 289 ci hipo motor, 4 versnellingen, side scoops etc.
Is het verstandig om een beëdigd taxateur eerst een taxatie te laten verrichten voordat je zo een auto aanschaft

Ik zie namelijk allerlei prijs variaties maar vraag me dan af of dit het ook waard is (lees wat krijg ik er voor terug naar een aantal jaren!)
Groeten
het is maar net hoe de auto opgebouwd is.
een replica is een kopie, een clone is ee nkoie, maar als ik lees dat een 65er met side scoops behangen is, welke pas in 66 werden gemonteerd, klopt de auto (exate clone) niet meer.
en hoe ver ga je richting blok en interieur.
een echte clone is idd heel veel waard, zoals hierboven aangegeven.
maar een fastback met een paar stickers (hoort dus gespoten te zijn in een bepaalde lijn) wordt soms wel erg duur geprijst, terwijl de waarde zo een 20 euro meer is (of zelfs minder

).
zo wordt mijn fastback in grote lijnen wel een clone, maar kleur (rood met witte strepen), interieur, motor en suspensie doe ik op eigen wijze.
de kwaliteit en performance die ik daarbij gebruik geven de auto weer wel een hoge waarde.
neem iemand mee die verstand heeft van auto's. sommigen vinden een standaard 289 met een edelbrock intake al een HIPO....
helaas zijn er ook veel handelaren die "vergeten" te melden dat sommige dingen niet origineel zijn, of echt in de veronderstelling zijn dat een stickersetje van een basis auto een special edition maken. VERY RARE!!!!
een maandje of wat nauwlettend ebay.com in de gaten houden geeft jou een hoop extra kennis en weet van prijzen en andere zaken.
probeer ook zoveel mogelijk te weten te komen (via google) wat er wel en niet op een shelby hoort. een luchthapper op een motorkap is wel leuk, maar is qua kwaliteit een drama met scheuren.