Al weer een nieuw (onervaren) lid

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

wat is het verschil dan met lospunt en losplaats?

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Jelo

Bericht door Jelo »

@Jan
Het idee is om de auto rechtstreeks uit de container naar de RDW te rijden onderweg even te stoppen en de lampen vervangen (als dat al zo makkelijk gaat)
Dit kan inderdaad ook bij aan autozaak voor de deur, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan :)

@Stephan
Je kan inderdaad alleen een keuring laten doen voor het kenteken en geen "technische" keuring, je krijgt dan wel een kenteken maar moet de auto dan inderdaad meteen schorsen voor er een APK keuring plaats vindt. Dit is beter als je hem gaat opknappen en niet mee gaat rijden.
En voor alleen een kenteken keuring hoef je niet aan alle APK voorwaarden te voldoen.

@ Ferdi
Slip of the tong :) Ik bedoelde eigenlijk min of meer hetzelfde.
Lospunt dacht ik aan de plaats waar de container staat (Bedrijf) Bij losplaats dacht ik aan de stad (Roosendaal in dit geval) waarvandaan ik naar huis moet rijden.

Nu heb ik in het digitale "manuel" zitten bladeren en kwam ik niks tegen van de maten van de koplamp (group 15 15-2 Lighting system and horns), wel alles over de afstelling van de bundels.

Even de Keuringseisen oldtimer. (van de RDW site)

Bedrijfsrem: op motorvoertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967 moet, indien aanwezig functioneren - waarschuwingssignaal remvloeistofsysteem en een waarschuwingssignaal voor het falen van het remsysteem

Remwerking bedrijfsrem: Remvertraging bij motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967: 3.86 m/s2 Remvertraging bij oldtimers met bouwjaar 30 juni 1967 5.2 m/s2

Ruitenwissers: Voertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten minstens 1 ruiterwisser hebben.

Ruitensproeiers: Verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970

Achterruitverwarming: Verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 september 1970

Snelheidsmeter: Verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967.

Autogordels: Verplicht op voertuigen met bouwjaar gelegen na 30 juni 1967.

Achterlichten: Voertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van twee of vier achterlichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967 twee achterlichten

Achterreflectoren: Moeten voorzien zijn van een goedkeuringsmerk bij bouwjaar na 30 juni 1967.

Stoplichten: Motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 moeten zijn voorzien van 1 ( in het midden) of twee stoplichten; bij bouwjaar na 30 juni 1967 van twee.

Richtingaanwijzers: motorvoertuigen met bouwjaar voor 1 juli 1967 mogen uitgerust zijn met een mechanische richtingaanwijzers.

Koolmonoxidegehalte: Motorvoertuigen met bouwjaar voor 1974 hoeven niet aan de eisen voldoen.

Spiegels: deze moeten deugdelijk gemonteerd worden en na 1 januari 1975 is het verplicht dat de linkerbuitenspiegel van binnenuit verstelbaar is.

Banden: De banden moeten een profieldiepte hebben van minimaal 1,6 mm. Verder mogen de banden niet beschadigd of uitgedroogd zijn.

Uitlaat: De uitlaat moet over de hele lengte gasdicht zijn.

Handrem: De handrem moet op tenminste twee wielen functioneren.
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)
McQueen
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Jelo schreef:@Jan
Het idee is om de auto rechtstreeks uit de container naar de RDW te rijden onderweg even te stoppen en de lampen vervangen (als dat al zo makkelijk gaat)
Dit kan inderdaad ook bij aan autozaak voor de deur, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan :)
Als je bij de sealed-beams blijft zal dit wel lukken, als je er andere neemt gaat dit toch wat tijd in beslag nemen, kwestie van de aansluitingen. Je diend dan ook de moderne ampullen / lampen te nemen en die hebben niet de aansluitigen van de originele sealed-beams, als je kiest voor de moderne koplampen zoals bv HELLA o.d.
Ga eerst eens kijken bij die zaak in je buurd om te vragen welke ze hebben, anders ga je gewoon in een Mustang garage er een paar nieuwe sealed-beams halen.

Succes !

Jan

PS
Ik weet niet hoe het in NL werkt, maar kan je niet met de wagen naar huis rijden en hem repareren en daarna naar de RDW of APK of keuring, of hoe noemt dit bij jullie allemaal, en zeggen dat je naar deze keuring onderweg bent maar dat de wagen in panne gevallen is ? Of moet dit direkt deze dag gebeuren ? Vraag eens verder hierover bij de keuring.
Wat als de wagen inderdaad wel degelijk in panne gevallen is op weg naar de keuring ?
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]

.
Jelo

Bericht door Jelo »

Oke het vervolg :)

Vrijdag bij Moviecars in Goirle eens wezen vragen wat ze daar voor koplampen in een Mustang stoppen en toen ook maar meteen een setje mee genomen.
Nu heb ik er twee voor H4 lampen en er werd me aangeraden er een relais tussen te zetten anders kon de schakelaar doorbranden en vast gaan zitten, dus nog even een relais halen en twee lampen en ik ben er klaar voor !
Theoretisch kan ik dus bij het ophalen de lampen meteen vervangen (is zo gebeurt volgens de verkregen info) en meteen door naar de RDW keuring.

En dan nu het goede nieuws !!!! Morgen de 26ste gaat hij op de boot (onder voorbehoud nog steeds) en dan komt hij als het goed is de 10de al aan in Rotterdam. De dame van de shipper kon me niet vertellen hoe dat nu opeens kan vanuit LA, na een opgave van 30 dagen varen, opeens terug gebracht naar 14.
Waarschijnlijk hebben ze de container dus naar New York gebracht om hem daar in een boot te laden.

Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor de container gelost word in Roosendaal.

Nu was ik weken geleden al overal info en offertes op gaan vragen voor een verzekering. Dit met de gedachte dat ik na het uitvaren van de boot nog minimaal 4 weken de tijd zou hebben om een goede verzekering te vinden. Nu is die tijd wel opeens gehalveerd en moet ik me er nu toch echt in verdiepen. En dat is dus juist het gene waar ik een &^%(*^& hekel aan heb, al die voorwaarden uit te gaan zoeken. In andere topics heb ik al van alles gelezen over jullie voorkeuren en ervaringen en heb ze allemaal bekeken en nog een stuk of TIG meer. Op een gegeven moment zie je echt door de bomen het bos niet meer dus dat zal wel ezeltje prik worden bij het kiezen :(

Morgen hopelijk meer !
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Heb je koplampen gekocht waar stadslicht ingebouwd zit?
Dus een koplamp waar 2 lampen in kunnen?

Zo ja, dan moet je nog een gat maken in de 'bucket' waar de lamp in komt te zitten.
Zo niet, dan kun je je stadslicht via je knipperlichten laten lopen wat origineel ook zo is. Wel moet je (iig voor de NL apk) dan even je oranje glaasjes vervangen voor helder glas.

Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Jelo

Bericht door Jelo »

Hm,... Daar heb je me Rob :(

Helemaal niet aan stadslicht gedacht ! Is dat wel al verplicht voor een '66er ?
Ik heb in ieder geval lampen met maar één aansluiting voor een H4 pitje.
Dus dan moet ik de bedrading voor de voor knipperlichten aanpassen en de glaasjes vervangen voor helder glas. Daar had ik niet op gerekend.
Nog tips waar ik die glaasjes kan halen / maken (onderkant van een fles :) of zo !)
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Als je koplampen hebt gekocht met 1 lamp er in dan hoef je ALLEEN je oranje glaasjes te vervangen door heldere.
Bij jouw Mustang gaan (als alles nog werkt) je oranje knipperlichten branden als je de lichtschakelaar 1 stand uittrekt.
2 Standen uittrekken is dimlicht.

Dus wat je nu moet doen is helder glas kopen en de oranje vervangen. Na de keuring schroef je gewoon weer de oranje er op voor een originele look :)

Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Jelo

Bericht door Jelo »

Dan ga ik op zoek naar "glas"
Of mag ik ze voor de keuring effe van iemand "lenen" haha

Bedankt Rob
Jelo

Bericht door Jelo »

Vanmorgen om 04:05 is de boot aangekomen in Rotterdam.

Afbeelding

Helaas is de container gemerkt voor douane inspectie en is het nu maar afwachten wanneer hij naar Roosendaal mag.
Ik hoop dat hij woensdag afgehaald kan worden.
gert-jan

Bericht door gert-jan »

erg spannend dus.

wel ff (veel) foto's plaatsen!!
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
Jelo

Bericht door Jelo »

Kwam deze tegen http://forums.vintage-mustang.com/showt ... d/1483686/

Ik weet niet of hij al weg is maar voor de liefhebber die van opknappen houd een "koopje" denk ik zo.

Overigens zit ik nog steeds te wachten tot mijn wagentje uit de haven komt en gelost word. :(
okp
Donateur 2013
Contacteer:

Bericht door okp »

Hey Jeroen,

don't worry, die van jou is tenminste al in Nederland. :D Die van mij moet nog vertrekken! :( Good luck

Eric
berimar

Bericht door berimar »

@ Jelo

Waarom duurt het zolang om je wagen te lossen, of duurt het altijd zolang?

Grt,
Tom
Jelo

Bericht door Jelo »

Tja,.. als ik dat eens wist, Tom.
Bij Ferdi was het in twee dagen rond volgens mij.
Vandaag bericht gekregen dat ze hem vandaag of morgen gingen lossen. En dan duurt het nog eens twee dagen voor het inklaren !!!!???

Geen idee waar ze die tijd allemaal voor nodig hebben maar er zit niks anders op dan maar weer afwachten.
Ik hoop nu op komende vrijdag, maar als het nog tegen zit dan kan ik hem pas volgende week gaan halen.

En zoals Eric al zei, hij is gelukkig al op Nederlandse bodem. (na drie maanden)

De spanning stijgt !
berimar

Bericht door berimar »

ik hoop het voor u dat je hem deze week nog mag afhalen.
die van mij staat al 2 weken te wachten in de haven op en boot.ik hoop dat em vlug geladen wordt. ik zal nog een paar weekjes geduld moeten hebben
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”