Even een update, de wagen staat nu (al) vier dagen onder de carport en is al aardig opgeknapt.
Na de schrik over de “slechte” lak toestand (zie foto
foto en
foto ) is er aardig wat veranderd
Na flink wat poets uren met de eerste stap van het Mequiars drie stappen plan, Paint cleaner, is de lak nu gewoon mooi te noemen. De helft van de wagen zit al in de wax, de andere helft wacht op stap twee. Helaas komen nu wel alle kleine beschadigingen naar boven maar dat valt natuurlijk helemaal in het niet ten opzichte van een witte/rode auto.
Zaterdag morgen de wagen op steunen gezet om de onderkant te bekijken. Na wat gekrik een heleboel foto’s genomen en er achter gekomen dat de onderkant in een prima staat verkeerd. Er zit wel overal een dikke laag (verdroogde) coating op maar in ieder geval geen roest of gaten. De enige echte roest die ik tot nu toe gevonden heb is de accubak. Tot mijn grote verbazing heb ik zelfs nog meer gekocht dan ik vooraf wist. Het remsysteem bestaat gewoon uit disk brakes aan de voorzijde! En er zit een soort alarm op de wagen gemonteerd, ben er alleen nog niet achter of het werkt en hoe het aangesloten is.
Rechts voor zit wel een minimale speling op het wiel maar verder zelfs geen millimeter speling op het stuurmechanisme.
De wiel kasten zijn in prima staat en van de schokbrekers (voor) moeten wel de bovenste rubbers vervangen worden, rechts stak deze er gewoon geheel uit en links kan je de afgebrokkelde stukken er zo afbreken. Overigens zullen alle (raam/deur) rubbers vervangen moeten worden want de meeste zijn wel verdroogd. Dit gaat trouwens ook op voor de banden, rechts achter lopen gewoon scheuren over de complete omtrek. Slijtage is op alle vier de banden anders !?
De handrem werkt minimaal en daar moet een nieuwe (retour) veer op. Voor de keuring hoop ik dat het genoeg is.
Van alle verlichtings problemen ben ik al weer af, gewoon de lampjes vervangen en ze doen het weer. Zelfs de alarm verlichting heb ik weer aan de praat, de schakelaar in het dashboard kastje lag uit elkaar. De verlichting in het kastje werkt als ik de stroomdraad weer aan de schakelaar heb gesoldeerd.
De ramen werken allemaal, echter hebben de kleintjes wel hulp nodig bij het sluiten.
De toeter(s) doen het wel, toen ik de bewegings melder van het alarm een paar keer schudde kwam er geluid uit de (door mij weer aangesloten) toeter. Door een defect in het stuur werken ze echter niet zoals het hoort. Waarschijnlijk kortsluiting in de stuurkolom aangezien ik bij het doormeten geen spanning had. Er kwamen op een gegeven moment wel vonken uit de stuurkolom ! Dus das niet goed. Ik heb echter nog geen goed gereedschap om het stuur te demonteren dus dat moet nog even wachten.
Morgen op jacht naar de onderdelen die nodig zijn voor hij naar de RDW kan.
Vier nieuwe banden. 195/75 R14
Veer voor de handrem. 2A651
Witte glaasjes voor de richting aanwijzers/stadslichten (alleen voor de keuring) 15514A
Rubbers voor de schokbrekers. Nr ?
Kunststof ring uit het stuur 13A809
Plak reflectoren
Verder sluit de rechter portier niet goed, ik heb echter nog geen topic gevonden waarin staat hoe ik deze sluitend af kan hangen. Iemand een suggestie ?
Zoals Dirk al melde werd ik vrijdag morgen vereerd met een verrassings bezoek

Na een gezellig Babbel kon hij het niet langer uithouden en sleurde hij mij bijna mee naar buiten, naar de auto

Toen hij vertrok reed hij volgens mij in een mercedes. Toen hij zaterdagmiddag weer terug kwam reed hij in een ,… ik hoorde hem in ieder geval al aankomen voor hij de bocht om kwam. En zaterdag avond kwam ik hem al weer tegen op de eerste FUCOF meeting van dit jaar. Dirk zijn paardje stond onder een boom, eenzaam en verlaten, maar geen Dirk te zien in de weide omgeving. Op weg terug naar huis kwam ik hem eindelijk tegen en ik denk dat ik niet meer van hem afkom

want hij leeft al helemaal naar 25 mei toe en heeft mij bijna een dienstbevel gegeven om te zorgen dat mijn wagen dan klaar is :- ))))) zodat we daar heen kunnen.
67 convertible, project car, te koop, als je interesse hebt laat het me weten. Opknappen kost je ongeveer $800 aan plaat materiaal + verzendkosten natuurlijk :-( en een beetje tijd :-)
Als iemand hem voor me op wil knappen is dat ook mooi :-)